Skocz do zawartości

Suzuki GSR 600 silnik się poci i przegrzewa


gilek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Suzuki GSR 600 z 2006, przebieg 18,5 tyś (przynajmniej tyle jest napisane na liczniku).

 

Niestety podczas zakupu nie zwróciłem uwagi na pocenie się silnika. Po każdej jeździe zbiera się trochę oleju.

Nie jest to duża ilość, w całym sezonie wypłynie może ze 100ml, ale proszę Was o poradę, czy powinienem się tym zająć, czy nie jest to raczej groźnie.

 

Nadmienię, że poprzedni właściciel chyba nie do końca poprawnie eksploatował motocykl. Stan oleju był znacznie ponad normę. Osobiście od razu gdy to zobaczyłem wymieniłem olej na nowy (Motul 5100 10w40), ale nie wiem jak długo poprzednia osoba tak jeździła.

 

Ogólnie silnik trochę się przegrzewa. Podczas jazdy na niskim biegu z małą prędkością lub w korkach temperatura potrafi skoczyć do 120. Wiatrak załącza się prawidłowo, ale mimo wszystko temperatura wzrasta (z tym, że trochę wolniej). Podczas jazdy z większą prędkością wszystko jest ok, temperatura na zakresie 70-80. Wymieniłem płyn chłodniczy (dobrej jakości z odpowietrzeniem), ale nie pomogło. Nie sprawdziłem jeszcze termostatu.

 

Dodatkowo na deklach da się zobaczyć czarny silikon.

 

Zaznaczyłem obszar wycieku na zdjęciu.

 

4d385f17d18377dam.jpg

 

91706bee9a4f3358m.jpg

 

Proszę o podpowiedź co z tym zrobić, z góry dzięki.

Edytowane przez gilek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sylikon jest bo poprzedni właściciel nie chciał kupować uszczelki lub chociażby samemu ja wycinać. Chyba z tej strony jest impulsator? niech mnie ktoś poprawi bo nie znam tego modelu motocykla. Impulsator chodzi w oleju po to uszczelki przy tym deklu. Ja miałem swego czasu tak ale z deklem od magneta. Po glebie dekiel lekko się odkształcił i nawet uszczelka + sylikon nie pomogła. Splanowałem pokrywę papierem wodnym na gładkiej powierzchni by wyrównać nie równości i teraz jest ok.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki na odpowiedź, sprawdzę termostat i dam znać. Nie widziałem w sklepach uszczelki na ten dekiel, dlatego pozostaje mi ją wyciąć samemu. Napiszcie mi proszę, jakiej grubości papier powinienem kupić 0,5mm?

Edytowane przez gilek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w serwisówce czy na ten dekiel jest uszczelka, jeżeli jest, to ją KUP i nie rób sobie więcej problemów. Koszt papierowej uszczelki to jakieś ~10-20zł

 

P.S. http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NjM4MDIyMg==&bid=109999, o nie mają? To nie ta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sylikon jest bo poprzedni właściciel nie chciał kupować uszczelki lub chociażby samemu ja wycinać. Chyba z tej strony jest impulsator? niech mnie ktoś poprawi bo nie znam tego modelu motocykla. Impulsator chodzi w oleju po to uszczelki przy tym deklu. Ja miałem swego czasu tak ale z deklem od magneta. Po glebie dekiel lekko się odkształcił i nawet uszczelka + sylikon nie pomogła. Splanowałem pokrywę papierem wodnym na gładkiej powierzchni by wyrównać nie równości i teraz jest ok.

 

Caly silnik GSRa jest fabrycznie składany na nierownomiernie polozony czarny sylikon (i oczywiscie uszcelki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w serwisówce czy na ten dekiel jest uszczelka, jeżeli jest, to ją KUP i nie rób sobie więcej problemów. Koszt papierowej uszczelki to jakieś ~10-20zł

 

P.S. http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NjM4MDIyMg==&bid=109999, o nie mają? To nie ta?

 

No właśnie to nie jest ta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...