gilek Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 (edytowane) Cześć, Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Suzuki GSR 600 z 2006, przebieg 18,5 tyś (przynajmniej tyle jest napisane na liczniku). Niestety podczas zakupu nie zwróciłem uwagi na pocenie się silnika. Po każdej jeździe zbiera się trochę oleju. Nie jest to duża ilość, w całym sezonie wypłynie może ze 100ml, ale proszę Was o poradę, czy powinienem się tym zająć, czy nie jest to raczej groźnie. Nadmienię, że poprzedni właściciel chyba nie do końca poprawnie eksploatował motocykl. Stan oleju był znacznie ponad normę. Osobiście od razu gdy to zobaczyłem wymieniłem olej na nowy (Motul 5100 10w40), ale nie wiem jak długo poprzednia osoba tak jeździła. Ogólnie silnik trochę się przegrzewa. Podczas jazdy na niskim biegu z małą prędkością lub w korkach temperatura potrafi skoczyć do 120. Wiatrak załącza się prawidłowo, ale mimo wszystko temperatura wzrasta (z tym, że trochę wolniej). Podczas jazdy z większą prędkością wszystko jest ok, temperatura na zakresie 70-80. Wymieniłem płyn chłodniczy (dobrej jakości z odpowietrzeniem), ale nie pomogło. Nie sprawdziłem jeszcze termostatu. Dodatkowo na deklach da się zobaczyć czarny silikon. Zaznaczyłem obszar wycieku na zdjęciu. Proszę o podpowiedź co z tym zrobić, z góry dzięki. Edytowane 10 Września 2011 przez gilek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 sylikon jest bo poprzedni właściciel nie chciał kupować uszczelki lub chociażby samemu ja wycinać. Chyba z tej strony jest impulsator? niech mnie ktoś poprawi bo nie znam tego modelu motocykla. Impulsator chodzi w oleju po to uszczelki przy tym deklu. Ja miałem swego czasu tak ale z deklem od magneta. Po glebie dekiel lekko się odkształcił i nawet uszczelka + sylikon nie pomogła. Splanowałem pokrywę papierem wodnym na gładkiej powierzchni by wyrównać nie równości i teraz jest ok. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 (edytowane) zmienić uszczelkę pod deklem to raz a dwa to sprawdzić termostat ;] ewentualnie zasilanie w paliwo szwankuje Edytowane 10 Września 2011 przez qpa Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gilek Opublikowano 10 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 (edytowane) dzięki na odpowiedź, sprawdzę termostat i dam znać. Nie widziałem w sklepach uszczelki na ten dekiel, dlatego pozostaje mi ją wyciąć samemu. Napiszcie mi proszę, jakiej grubości papier powinienem kupić 0,5mm? Edytowane 10 Września 2011 przez gilek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Sprawdź w serwisówce czy na ten dekiel jest uszczelka, jeżeli jest, to ją KUP i nie rób sobie więcej problemów. Koszt papierowej uszczelki to jakieś ~10-20zł P.S. http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NjM4MDIyMg==&bid=109999, o nie mają? To nie ta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 sylikon jest bo poprzedni właściciel nie chciał kupować uszczelki lub chociażby samemu ja wycinać. Chyba z tej strony jest impulsator? niech mnie ktoś poprawi bo nie znam tego modelu motocykla. Impulsator chodzi w oleju po to uszczelki przy tym deklu. Ja miałem swego czasu tak ale z deklem od magneta. Po glebie dekiel lekko się odkształcił i nawet uszczelka + sylikon nie pomogła. Splanowałem pokrywę papierem wodnym na gładkiej powierzchni by wyrównać nie równości i teraz jest ok. Caly silnik GSRa jest fabrycznie składany na nierownomiernie polozony czarny sylikon (i oczywiscie uszcelki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gilek Opublikowano 12 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Sprawdź w serwisówce czy na ten dekiel jest uszczelka, jeżeli jest, to ją KUP i nie rób sobie więcej problemów. Koszt papierowej uszczelki to jakieś ~10-20zł P.S. http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NjM4MDIyMg==&bid=109999, o nie mają? To nie ta? No właśnie to nie jest ta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.