Skocz do zawartości

Wykresy z hamowni naszych motocykli


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proponuje temat w którym będziemy zamieszczać wykresy z hamowni naszych motocykli.Pozwoli to określić zgrubnie zużycie silników różnych producentów wraz z przebiegiem.Mój moto to Suzuki f 900 po przebiegu 79 tys km.Według producenta 136 km na hamowni 129 km, widoczne wahania przy 10000 tys obr. to chyba zużyte świece lub przewody(albo to i to)Zachęcam do zamieszczania wykresów i umieszczania komentarzy.

post-56975-0-30524100-1315500480_thumb.jpg

jazda na motocyklu jest jak lizanie *****.... chwila nieuwagi i lądujesz w rowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...widoczne wahania przy 10000 tys obr. to chyba zużyte świece lub przewody(albo to i to)

 

:banghead: :banghead: :banghead:

 

Taaaaa, kable do Twoich kolumn maja za maly przekroj, musisz je wymienic na grubsze :icon_mrgreen:

 

Ty naprawde masz 35 lat ?

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:banghead: :banghead: :banghead:

 

Taaaaa, kable do Twoich kolumn maja za maly przekroj, musisz je wymienic na grubsze :icon_mrgreen:

 

Ty naprawde masz 35 lat ?

 

:crossy:

W szczególności wymienię na grubsze....Przewody oryginalne,czyli 16 lat mogły się chyba przez ten czas troszeczkę utlenić lub ich żywotność dobiega końca.Moto chodzi dobrze ale wykres z hamowni pokazuje że przy obrotach od 9500-1150(maks)zaczynają się wahania krzywej momentu i mocy co wskazuje,że coś niedomaga.Dlatego napisałem że mogą być świece albo jakieś lekkie przebicie na przewodzie.(wykres powinien być bardziej prostolinijny)Hamownia, jest jednym z urządzeń diagnostycznych kondycji silnika.Jeżeli się mylę to mnie oświeć znawco wszystkiego.

Ps. Twoje 48 lat mi w zupełności nie przeszkadza.

Edytowane przez sebbb

jazda na motocyklu jest jak lizanie *****.... chwila nieuwagi i lądujesz w rowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W szczególności wymienię na grubsze....Przewody oryginalne,czyli 16 lat mogły się chyba przez ten czas troszeczkę utlenić lub ich żywotność dobiega końca.Moto chodzi dobrze ale wykres z hamowni pokazuje że przy obrotach od 9500-1150(maks)zaczynają się wahania krzywej momentu i mocy co wskazuje,że coś niedomaga.Dlatego napisałem że mogą być świece albo jakieś lekkie przebicie na przewodzie.(wykres powinien być bardziej prostolinijny)Hamownia, jest jednym z urządzeń diagnostycznych kondycji silnika.Jeżeli się mylę to mnie oświeć znawco wszystkiego.

 

I to co opisales zauwazyles po wykresie ? ? ?

 

Masz wykres z hamowni z przed 16 lat aby porownbyc ? Pomijam juz, ze czegos tekiego nie jestes wstanie odczytac po wykresie rownie dobrze moglbys powrozyc z fusow czy czego sobie zyczysz !

 

Ps. Twoje 48 lat mi w zupełności nie przeszkadza.

 

Jestem nieco starszy ale za to o 45 lat mniej naiwny niz Ty.

 

KS, normalnie to Twoje wypowiedzi mi nie przeszkadzają ale żeby po pierwszym poście najeżdżać na człowieka ? Intencje ma szlachetne :wink:

 

Coz, jak sie pisze pierdoly to trzeba sie z tym liczyc ! A wiekszych od tego tekstu w swoim zyciu niestety nie czytalem !

 

 

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się sprzeczał z panem starszym i proszę o opis wykresu kogoś kto się na tym zna.Swoją drogą uważam, że silnik po 79000 tys.(bez remontu) dużo nie stracił, a także nie dążę do tego żebym miał te 136 km fabrycznych i 105 momentu obr., po prostu opisuje stan faktyczny.Na hamownie pojechałem tylko dla tego, że w dowodzie mam wbite 72 kw (anglik) i zaciekawiło mnie to, ile faktycznie moto posiada mocy.

Edytowane przez sebbb

jazda na motocyklu jest jak lizanie *****.... chwila nieuwagi i lądujesz w rowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Swoją drogą uważam, że silnik po 79000 tys.(bez remontu) dużo nie stracił, a także nie dążę do tego żebym miał te 136 km fabrycznych i 105 momentu obr.,

 

Gdybys liznal choc troche tematu to wiedzialbys, ze straty sa na juz w nowym / dotartym motocyklu. Moc i moment obrotowy producenci z regoly podaja na silniku / sprzegle a nie na kole. Stad straty !

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybys liznal choc troche tematu to wiedzialbys, ze straty sa na juz w nowym / dotartym motocyklu. Moc i moment obrotowy producenci z regoly podaja na silniku / sprzegle a nie na kole. Stad straty !

 

:crossy:

 

G*wno prawda. Masz tutaj na wykresie straty (I), które po pomiarze są dodawane do zmierzonych wartości (tych na kole) i otrzymuje się przybliżony przebieg na silniku. Straty (II) mogą wynikać właśnie ze zużycia podzespołów silnika, czy nieprawidłowego dotarcia. Mieszasz te dwa pojęcia w swojej wypowiedzi, wmawiając koledze, ze jego wykres prezentuje moc na kole (nie prezentuje, jak wczesniej wspomniałem).

 

Straty (I) - te na wykresie, które pokazują opory w przeniesieniu napędu (skrzynia, łańcuch, zębatki itd).

Straty (II) - moc rzeczywista na silniku w odniesieniu do mocy katalogowej.

 

EDIT:

 

Straty na wykresie to ta krzywa najniżej. W tabeli pod wykresem jest nawet napisane, że moc jest na silniku, wg normy ISO 1585 ;)

Edytowane przez mateq34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ks-rider przeczytaj jeszcze raz pierwszy post ze zrozumieniem, zastanów się jakie były moje intencje,bo te 5400... twoich komentarzy mam nadzieje że nie były takie zgryźliwe jak do mojej osoby.Zwróć uwagę na słowo chyba. Na tym forum występuje jako Świeżak, ale na innych forach mam trochę więcej postów a ty po swoich 5000 postów zapomniałeś jakie są intencje takich portali jak ten.

jazda na motocyklu jest jak lizanie *****.... chwila nieuwagi i lądujesz w rowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G*wno prawda. Masz tutaj na wykresie straty (I), które po pomiarze są dodawane do zmierzonych wartości (tych na kole) i otrzymuje się przybliżony przebieg na silniku. Straty (II) mogą wynikać właśnie ze zużycia podzespołów silnika, czy nieprawidłowego dotarcia. Mieszasz te dwa pojęcia w swojej wypowiedzi, wmawiając koledze, ze jego wykres prezentuje moc na kole (nie prezentuje, jak wczesniej wspomniałem).

 

Straty (I) - te na wykresie, które pokazują opory w przeniesieniu napędu (skrzynia, łańcuch, zębatki itd).

Straty (II) - moc rzeczywista na silniku w odniesieniu do mocy katalogowej.

 

EDIT:

 

Straty na wykresie to ta krzywa najniżej. W tabeli pod wykresem jest nawet napisane, że moc jest na silniku, wg normy ISO 1585 ;)

 

 

Dziecko, ochlon !

 

Aby mozna bylo znalezc to o czym jest tu mowa trzeba by bylo miec wykres do ktorego mozna by porownac ! Do czego chces ten konkretny wykres porownac ? Do wykresu pan kazia ?

 

Jestes naprawde w stanie po wykresie stwierdzic w ktorym miejscu nastepuje jaki opor ? Co wazniejsze, czym jest spowodowany ? Nic tylko pogratulowac, dla mnie jestes juz Jezusem. :icon_mrgreen:

 

Co do strat ( II ) w odniesieniu do mocy katalogowej to zmierzysz moc i moment obr. w 10 nowych motocyklach i kazdy jeden bedzie mial inna - identycznych nie bedzie wiec o czym mowa ?

 

 

Malo tego, na hamowni nie przeprowdza sie jednego pomiaru, ktorych wykresy rowniez nie sa identyczne, co najwyzej sa do siebie b. podobne.

 

ks-rider przeczytaj jeszcze raz pierwszy post ze zrozumieniem, zastanów się jakie były moje intencje,bo te 5400... twoich komentarzy mam nadzieje że nie były takie zgryźliwe jak do mojej osoby.Zwróć uwagę na słowo chyba. Na tym forum występuje jako Świeżak, ale na innych forach mam trochę więcej postów a ty po swoich 5000 postów zapomniałeś jakie są intencje takich portali jak ten.

 

Kolego, fakt, ze jestes tu krotko nie zmienia postaci rzeczy o ktorej napisalem. Rzadko kiedy wypowiadam sie w tematach zwiazanych z technika, bo mam na tyle swiadomosci, ze wiem, ze sa tu ludzie ktorzy maja o wiele wieksze pojecie odemnie a mogly by byc moimi dziecmi. Moja reakcja jest taka a nie inna, po prostu mowie co mysle nie owijajac w bawelne.

 

Wiec sorry Winetou

 

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja jest następująca:

-straty w napędzie rosną wraz z prędkością- więc nie wiemy na którym biegu był hamowany 16 lat temu motocykl referencyjny

-tutaj mamy do czynienia z pomiarem inercyjnym-czyli masa M rolek, została napędzona do prędkości V w czasie pomiaru T w czasie napędzania, po czym została dodana moc strat w czasie wybiegu.

-szarpanie wykresu-po prostu tak zdejmowane są próbki-chyba w tym rodzaju hamowni a jak widzę jest to stary V-tech-który jako układ pomiarowy wykorzystuje kartę dźwiękową SoundBlaster, a system pomiaru nazywają True Force:) i tak będzie. Nie skupiałbym sie na tym. Uważam tez ze danie nawet 20x grubszych kabli zapłonowych nie wniesie nic do tematu.

Jak ktoś ma chęć to mogę wnieść jeszcze trochę światła do tematu hamownianego:)

kivi

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Aby mozna bylo znalezc to o czym jest tu mowa trzeba by bylo miec wykres do ktorego mozna by porownac ! Do czego chces ten konkretny wykres porownac ? Do wykresu pan kazia ?

 

 

Można się odnieść jedynie do mocy i momentu katalogowego, jak nie ma dostępnego innego, porównywalnego wykresu. Takie porównanie i tak dość dużo daje.

 

 

Jestes naprawde w stanie po wykresie stwierdzic w ktorym miejscu nastepuje jaki opor ? Co wazniejsze, czym jest spowodowany ? Nic tylko pogratulowac, dla mnie jestes juz Jezusem. :icon_mrgreen:

 

 

Ja nie muszę stwierdzać, gdzie jest jaki opór. Motocykl po pomiarze toczy się swobodnie na hamowni i wtedy opory toczenia+przeniesienia napędu są przez hamownie mierzone i wykres jest wg tego korygowany. Dostajemy przybliżony przebieg mocy na silniku.

 

 

Co do strat ( II ) w odniesieniu do mocy katalogowej to zmierzysz moc i moment obr. w 10 nowych motocyklach i kazdy jeden bedzie mial inna - identycznych nie bedzie wiec o czym mowa ?

 

 

Oczywiście, że nie będzie dwóch identycznych, ale nie o tym mówimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można się odnieść jedynie do mocy i momentu katalogowego, jak nie ma dostępnego innego, porównywalnego wykresu. Takie porównanie i tak dość dużo daje.

 

I o to mi w całym poście chodziło.Podałem dane techniczne producenta, przebieg i wynik z hamowni. Określiłem to pisząc o zgrubnym zużyciu silnika po wyniku pomiaru.Dzięki mateq34,że rozumiesz moje intencje.Błąd pomiarowy jaki podaje producent hamowni wynosi 0,1%.

jazda na motocyklu jest jak lizanie *****.... chwila nieuwagi i lądujesz w rowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja jest następująca:

-straty w napędzie rosną wraz z prędkością- więc nie wiemy na którym biegu był hamowany 16 lat temu motocykl referencyjny

-tutaj mamy do czynienia z pomiarem inercyjnym-czyli masa M rolek, została napędzona do prędkości V w czasie pomiaru T w czasie napędzania, po czym została dodana moc strat w czasie wybiegu.

-szarpanie wykresu-po prostu tak zdejmowane są próbki-chyba w tym rodzaju hamowni a jak widzę jest to stary V-tech-który jako układ pomiarowy wykorzystuje kartę dźwiękową SoundBlaster, a system pomiaru nazywają True Force:) i tak będzie. Nie skupiałbym sie na tym. Uważam tez ze danie nawet 20x grubszych kabli zapłonowych nie wniesie nic do tematu.

Jak ktoś ma chęć to mogę wnieść jeszcze trochę światła do tematu hamownianego:)

kivi

 

 

Kłóciłem się z tym panem w sobotę pół godziny na temat hamowni :) Ale chyba ma rację.

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...