Skocz do zawartości

Triumph Daytona T595i, brak mocy i dławienie.


Rekomendowane odpowiedzi

Nasz przyjaciel z UK coś napisał, jak będziesz miał chwilke to luknij prosze i daj cynk o co mu chodzi?

 

W skrócie:

1. Sprawdzić czy czarne rurki od każdej z 3-ch przepustnic do IACV nie są uszkodzone/zagięte/dziurawe. W każdej z rurek jest zawór jednokierunkowy który również może być uszkodzony. Można wymienić rurki na nowe z pominięciem zaworów jednokierunkowych (nie montować ich na nowych rurkach).

2. Sprawdzić czy uszczelka pod przepustnicami nie jest uszkodzona.

3. Sprawdzić czy przepustnice są proste i dobrze dokręcone.

4. Regulacja Idle Fuel Trim (CO) - można to zrobić za pomocą TuneECM (w dziale "Tests").

5. Synchronizacja przepustnic przy pomocy waukometrów.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za info. Na cylindrze pierwszym od lewej strony rurka była popękana, wymieniłem na nową, reszta wszystkie są ok. Zawory jedno-kierunkowe działają. W tym urządzeniu do którego te rurki wchodzą brakuje jednego wężyka od góry, najcieńszego. U dołu wchodzą rurki od każdego cylindra tylko dziwi mnie to że zmiana rurek nic nie zmienia. Moto chodzi tak jak chodził. Środkowa górna rurka była zaślepiona, podpiąłem pod nią rurke z Air-Boxa z przed filtra. Co się stało, to tylko tyle że nie gaśnie już :( Brak mi sił i słów :( Przeczyściłem przepustnice, dokręcone są, jednak nie sprawdzałem uszczelki, bo dopiero teraz czytam posta. Air-box ma jakieś dwie dziury które tylko są, natomiast jest jeden wylot tak jak by powinien być na nim wężyk a go nie ma, grubością przypomina taki jak na tym urządzeniu co wężyki wchodzą.

 

Wczoraj wymieniłem filtr paliwa ten co był zamontowany był z 22.07.99. czyli od nowości nie zmieniany! Pogrzebałem w Idle Fuel Trim i w Adjust Speed Control i podkręciłem sobie obroty, teraz wahają się w przedziale 1.3k - 1.4k. Plus jest taki, że nie gaśnie przy redukcji, jednak problem z ostrym ruszanie nadal istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziś wypiąłem jeden z czujników w Airboxie, obrony zaczęły świrować i od razu wyskoczył Engine Check, po lekkim dodaniu gazu silnik zgasł, po podpięciu czujnika silnik normalnie pracuje jednak Engine Check świeci i w TuneECU wyświetla błąd.

http://fotoo.pl/zdjecia/files/2011-10/0ff822e3.jpg

Robiłem reset TPS i nic, odpiąłem akumulator na 40min poczekałem aż chłodnica się odpali i dalej nic, ciągle to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wypiąłem jeden z czujników w Airboxie, obrony zaczęły świrować i od razu wyskoczył Engine Check, po lekkim dodaniu gazu silnik zgasł, po podpięciu czujnika silnik normalnie pracuje jednak Engine Check świeci i w TuneECU wyświetla błąd.

http://fotoo.pl/zdjecia/files/2011-10/0ff822e3.jpg

Robiłem reset TPS i nic, odpiąłem akumulator na 40min poczekałem aż chłodnica się odpali i dalej nic, ciągle to samo.

 

To zupełnie normalne. Po kilku (chyba 5, ale nie pamiętam dokładnie) pełnych, bezbłędnych cyklach (do rozgrzania silnika) lampka MIL/check engine zgaśnie sama. Pamięć błędów jest nieulotna i odłączenie zasilania nie skutkuje jej wymazaniem. Możesz wyczyścić pamięć błędów za pomocą Tune ECM. Z tego co pamiętem z głównego menu: ECU --> Erase trouble codes.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest w tym moto sonda lambda? Ona też może dawać takie efekty jak falowanie obrotów. Nie musi być całkiem padnięta, wystarczy że jest na wykończeniu.

Miałem dokładnie taką przypadłość jak Ty z tym ze w puszce, po wymianie lambdy jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy można uniwersalną, do puszki zakładałem dedykowaną sondę nie bawiłem się w zamienniki bo podobno nie zdają egzaminu.

Na ebayu widziałem jakieś wtyczki oszukujące ECU na okoliczność braku sondy

 

W nowszych Triumphach z ECM Kehina (czyli chyba wszystkie po 2006r) lambdę można wyłączyć programowo tzn. wgrywając inny (sportowy) wsad ECM, zdaje się że w starszych (Sagemach) też. Myślę że możesz spróbować wgrać inny program ECM, tylko pamiętaj żeby ściągnąć odpowiedni: http://www.tomhamburg.net/Tune_List.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...