rmaslach Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Przede wszystkim chcialby sie przywitać jako nowy na forum :) Koledzy, zakupiłem Hondę i wymieniłem akumulator na żelowy (12V) po jakimś czasie rozładował się - naładowałem i rozładował się znowu, napięcie na wolnych obrotach na akumulatorze 12V - napięcie aku. 12,6 V napięcie przy 4000 - ok. 14V napięcie międzyfazowe na prostownik-regulator z alternatora ok. 9,8V na wolnych obrotach - 12-13V na obrotach od 3000 do 4000. na wszystkich 3 fazach takie samo - po odłączeniu kostki napięcia międzyfazowe (żółte przewody) przy 4000 obrotów identyczne ok. 32V-35V po odłączeniu kostki chwile pochodził na światłach i po podpięciu spowrotem napięcie już było 10,8 - 11V na akumulatorze nie mam pojęcia czy to regulator czy alternator (tu wszystkie wskazania są identyczne więc chyba nie alternator) regulator włoskiej firmy DUCATI ENERGIA 4400300 (T4.2 181) zakładając że to regulator - Honda sprowadza na zamówienie ale nie dają gwarancję na części elektroniczne jeżeli nie montowane przez ASO (a ja z Podkarpacia mam za daleko do Warszawy czy Lublina) na allegro są tajwańskie zamienniki ale nie wiem czy warto bo cena zbliża się do tego włoskiego (może są lepsze?) Tajwan Japan Inny wynalazek jakis Tajwan inny dziękuję za pomoc, Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek508 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 http://www.motowarsztat.com.pl/ najpewniejsza rzecz :) mam go w FZR 600 a wiadomo jak w niej z ładowaniem po zakupie tego regulatora problemy z ładowaniem są mi obce :) Cytuj Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 (edytowane) Witam!Przede wszystkim sprawdź czy nie masz upływu prądu przy wyłączonej stacyjce, podłączając amperomierz w szereg z akumulatorem do instalacji motocykla.Po awarii fabrycznego regulatora zakupiłem i zamontowałem do swojej CeBuli regulator tajwański montowany do Kymco 250.Link: http://moto.allegro.pl/nowy-regulator-napiecia-skuter-kymco-125-150-250-i1778252180.html Regulatory nie różnią się wewnętrznym schematem elektrycznym, mocą, za to różnią się obudową, sposobem podłączenia do wiązki w motocyklu i przede wszystkim ceną. Nie wierz w to że oryginalne regulatory są produkowane w Japonii. Produkcja odbywa się u kooperantów w kraju środka. Założyłem tajwański bo mam większe zaufanie do jakości produkcji w tym kraju, niż do chińskich wyrobów. Wydatkowałem koszt około 50zł i służy dobrze już drugi sezon. Cała filozofia podłączenia to wypięcie przewodów z plastikowej wtyczki i wpięcie ich zgodnie z kolorami do gniazda wiązki. Przy czym należy pamiętać o połączeniu przewodu czarnego(kontrolny napięcia) z czerwonym(+). Zielony to masa lub jak kto woli ,,-'', natomiast trzy żółte przewody to przewody biegnące z faz alternatora. Do zamocowania obudowy należy dowiercić w podstawie dodatkowy otwór, gdyż obudowy oryginalnego i zastępczego regulatora mają niestety inne rozstawy otworów. Dla wglądu załączam fotkę w jaki sposób u mnie to wygląda. Edytowane 31 Sierpnia 2011 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.