Skocz do zawartości

Wentylator GSX-R 750 K7 - problem


Leocratus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam "mały" problem. Przedwczoraj zauważyłem wyciek z chłodnicy. Jakoś dojechałem do domu (ok 12 km) z przystankami jak tylko temperatura na wyświetlaczu zaczynała pulsować (max 130 st C).

Kiedy moto ostygło (ok. 3h) wymontowałem chłodnice i zawiozłem do polutowania. Wszystko poszło dobrze. Zamontowałem chłodnicę wraz z wentylatorem, zalałem płynem, odpowietrzyłem układ, ale ku mojemu zdziwieniu wentylator nie załącza się (normalnie działał od 105 st C, przestawał od ok 100). Dodam, że wcześniej awaryjnie dojeżdżając do domu wentylator kręcił się ochoczo (sic). Sprawdziłem, sam wentylator nie jest uszkodzony (działa pod napięciem 12V). Co to może być? W chłodnicy nie zauważyłem jakiś dodatkowych czujników. Nie ma tam też innych kabli poza tym do wentylatora. Temperaturę też pokazuje na wyświetlaczu, więc czy to możliwe by czujnik ECT był nie do końca sprawny? Może ktoś mógłby mi pomóc. Skończyły mi się już pomysły i jestem na krawędzi załamania nerwowego:(.

 

Pozdrawiam.

:: freerider - tak po prostu ::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest dokladnie w Giksie, ale czujnik temperatury pokazujący na zegarach masz zamontowany w silniku, natomiast czesto wentylator ma swój zamontowany w chłodnicy gdzieś na dole... Raczej szukaj drudiego czujnika, lub może idź po przewodach , może przy montażu gdzieś nie podłączyłeś do czujnika, lub kostki... To wszystko trzeba sprawdzić. Na krótko czy wentylator kręci. jak tak to po kolei czy do czujnika dochodzi prąd, jak tak zewrzyj tam i sprawdź czy czujnik popsuty i nie załącza, czy i do niego nie dochodzi zasilanie. Nie jest to zbyt skomplikowana robota, więc jeśli masz trochę w tym rozeznania to sobie poradzisz...

NIKT NIE BEDZIE MI MÓWIŁ JAK MAM ŻYC - BO NIKT ZA MNIE NIE UMRZE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden czujnik masz od wskaźnika a drugi to jest włącznik wentylatora. Jak juz go znajdziesz to łatwo go sprawdzić.

Najpierw sprawdziłeś wentylator na krótko i słusznie. Następnym etapem jest sprawdzenie ciągłości obwodu czyli po wyjęciu wtyczki z włącznika albo masz dwa przewody albo jeden. Jeśli jeden to go do masy i wtedy powinien włączyć się went. Jeśli dwa no to zwierasz te dwa z wtyczki i jw.

Jesli się nie załącza wnet to szukasz uszkodzonego bezpiecznika albo przerwy w przewodach.

Jesli nie ma żadnego włącznika w chłodnicy to będzie koło termostatu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest dokladnie w Giksie, ale czujnik temperatury pokazujący na zegarach masz zamontowany w silniku, natomiast czesto wentylator ma swój zamontowany w chłodnicy gdzieś na dole... Raczej szukaj drudiego czujnika, lub może idź po przewodach , może przy montażu gdzieś nie podłączyłeś do czujnika, lub kostki... To wszystko trzeba sprawdzić. Na krótko czy wentylator kręci. jak tak to po kolei czy do czujnika dochodzi prąd, jak tak zewrzyj tam i sprawdź czy czujnik popsuty i nie załącza, czy i do niego nie dochodzi zasilanie. Nie jest to zbyt skomplikowana robota, więc jeśli masz trochę w tym rozeznania to sobie poradzisz...

 

Na wstępie wielkie dzięki za odzew ale po kolei.

Jak już pisałem wentylator działa na krótko. Już przy demontażu nie zauważyłem przy chłodnicy co co mgło by odpowiadać za załączanie wiatraka. Wcześniej działał bez zarzutu. Co do czujnika ECT to jest on zamontowany na głowicy i mierzy temperaturę płynu. Po przewodach ciężko będzie bo musiałbym pewnie całe moto rozebrać. Bezpiecznik sprawny. Mam serwisówkę i jest tam napisane o przekaźniku pod bakiem. Jego też sprawdziłem i załącza się po przekręceniu stacyjki. Jeszcze raz, zarówno moje obserwacje jak i serwisówka nie każą mi podejrzewać, że jest jakiś czujnik na chłodnicy.

 

Jakieś sugestie?

:: freerider - tak po prostu ::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poświęciłem 5 minut. Z tyłu cylindra pod wtryskami, czyli demontujesz zbiornik i tam szukasz, jest w 100%...

 

Idź po przewodzi plynu z chłonicy, wracajacego do silnika (nie z silnika do chłodnicy :-) ).

Powodzenia...

NIKT NIE BEDZIE MI MÓWIŁ JAK MAM ŻYC - BO NIKT ZA MNIE NIE UMRZE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@_Monter_

Podłączyłem woltomierz do wtyczki dochodzącej do wentylatora. Zero reakcji po przekroczeniu 105 st C (sprawdzałem aż do 120 st C). Wtyczka ma dwa konektory. Koło termostatu nie ma żadnych przewodów.

Sorry, że w sobotę zarzucam was takimi tematami. Jeszcze raz dzięki.

 

Poświęciłem 5 minut. Z tyłu cylindra pod wtryskami, czyli demontujesz zbiornik i tam szukasz, jest w 100%...

 

Idź po przewodzi plynu z chłonicy, wracajacego do silnika (nie z silnika do chłodnicy :-) ).

Powodzenia...

 

 

Nie za bardzo rozumiem twój post. Czego szukamy? Czujnika? Czy to jest ten ECT, o którym pisałem na głowicy?

:: freerider - tak po prostu ::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze możesz nadal mieć zapowietrzony układ i włącznik nie jest utopiony i nie będzie włączał wentylatorów.

Druga sprawa, ze musisz znaleźć włącznik wentylatora.

To jest chłodnica do Twojego modelu i w niej siedzi włącznik. Masz cos takiego?

Poza tym mozna zrobic sobie dodatkowy włącznik wentylatora (manualny), który ratuje właś nie tyłek gdy zdechnie włącznik.

 

 

IMG_1262.jpg

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze możesz nadal mieć zapowietrzony układ i włącznik nie jest utopiony i nie będzie włączał wentylatorów.

Druga sprawa, ze musisz znaleźć włącznik wentylatora.

To jest chłodnica do Twojego modelu i w niej siedzi włącznik. Masz cos takiego?

 

 

IMG_1262.jpg

 

Jesteś pewien, że to jest mój model? Mam trochę inny wiatrak i wychodzi z niego gniazdo. Wszystko wygląda na fabrykę. Zdjęcie z serwisówki poniżej (ja tak właśnie mam).

post-32492-0-34273300-1312628567_thumb.jpg

:: freerider - tak po prostu ::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie dam sobie ręki obciąć bo znalazłem to w necie. Jednak wierzę Tobie, ze nie ma tego włącznika w chłodnicy więc musisz go znaleźć.

Jest albo uszkodzony albo jak napisałem wyżej.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzialem ci że nie widzialem więc nie jestem pewien. nie kończyłem szkoły mechanicznej tylko wszystkiego uczyłem się na wlasnym sprzęcie :-). Dzwoniłem do kolegi który pracuje w Suzuki i powiedzial mi że czujnik wentylatora który go załącza znajduje się wlaśnie tam. jeśli to jest ten o ktorym piszesz to jest to to ;-)

 

Powiedzialem ci że nie widzialem więc nie jestem pewien. nie kończyłem szkoły mechanicznej tylko wszystkiego uczyłem się na wlasnym sprzęcie :-). Dzwoniłem do kolegi który pracuje w Suzuki i powiedzial mi że czujnik wentylatora który go załącza w tym modelu znajduje się wlaśnie tam. jeśli to jest ten o ktorym piszesz to jest to to ;-)

Edytowane przez Swiety

NIKT NIE BEDZIE MI MÓWIŁ JAK MAM ŻYC - BO NIKT ZA MNIE NIE UMRZE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzialem ci że nie widzialem więc nie jestem pewien. nie kończyłem szkoły mechanicznej tylko wszystkiego uczyłem się na wlasnym sprzęcie :-). Dzwoniłem do kolegi który pracuje w Suzuki i powiedzial mi że czujnik wentylatora który go załącza w tym modelu znajduje się wlaśnie tam. jeśli to jest ten o ktorym piszesz to jest to to ;-)

 

Dzięki Swiety.

Wczoraj jeszcze zajrzałem do moto i wydaje mi się, że wąż wychodzący z termostatu i wchodzący do chłodnicy jest cały czas nierozgrzany. Niby termo otwiera się przy 80 st C, ale ja mam 120 i nic. Oznaczałoby to, że cały czas śmiga mi na małym obiegu. Przypomnę, że przed dziurką w chłodnicy wszystko działało jak trzeba i... nagle tak wszystko padło? Wydaje mi się to nieprawdopodobne. Czy może być to wina zapowietrzonego układu? Jak masz kontakt z tym kumplem z Suzuki to bądź tak łaskaw i spytaj, czy to możliwe. Może ja coś źle robię. Panowie, mam ogromny głód latanie:(.

:: freerider - tak po prostu ::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Ty czytasz wszystkie odpowiedzi? Mało tego nawet cytowałeś mój post...

W którymś poście już Ci napisałem, ze nadal możesz mieć zapowietrzony układ.

Na szczycie obudowy termostatu powinien być odpowietrznik. Jeśli przy napełnianiu układu nie skorzystałeś z niego napewno masz tam powietrze i dlatego nie działa termostat.

Coś cienkie masz te parcie na jeżdżenie jak nie czytasz porad...

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Ty czytasz wszystkie odpowiedzi? Mało tego nawet cytowałeś mój post...

W którymś poście już Ci napisałem, ze nadal możesz mieć zapowietrzony układ.

Na szczycie obudowy termostatu powinien być odpowietrznik. Jeśli przy napełnianiu układu nie skorzystałeś z niego napewno masz tam powietrze i dlatego nie działa termostat.

Coś cienkie masz te parcie na jeżdżenie jak nie czytasz porad...

 

Spokojnie, sam jestem jeszcze zapowietrzony po wczorajszym kawalerskim - więc wybacz.

Wydaje mi się, że układ odpowietrzyłem (zawór na pompie wody). Muszę jeszcze sprawdzić odpowietrznik na termostacie (nie widziałem niczego takiego na schemacie). Mam nadzieję, że nie wkurzam was moją przydługawą opowieścią. Postaram się jeszcze dzisiaj zajrzeć do moto. Dam znać co wymyśliłem.

:: freerider - tak po prostu ::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie.

Dzięki za wszystkie sugestie i porady. Wczoraj cała sytuacja się wyjaśniła no i jest mi przy okazji trochę głupio. Siedziałem przy moto, głowiąc się co mogłem zrobić źle. Odpowietrzenie - chyba zrobiłem wszystko zgodnie z serwisówką. Termo i wentylator nie działa. Przecież ciężko o taki zbieg okoliczności. Mam tylko jeden czujnik temperatury płynu. Siedzę i myślę. Rozgrzewając po raz kolejny moto i patrząc jak rośnie temperatura zrozumiałem jaki ze mnie - w tym miejscu 3 kropki. Moto rozgrzewało się a i owszem ale do 150F anie do 250F! W tej sytuacji ani termostat ani tym bardziej wentylator nie mogły zadziałać. No i rzeczywiście po rozgrzaniu moto do odpowiedniej temp wszystko było w porządku. Wczoraj po pracy trasa Poznań -Kołobrzeg, Kołobrzeg - Poznań zaliczona.

Głupio mi tym bardziej, że z aptekarską precyzją pisałem wam o temperaturach otwarcia zaworów, załączenia i wyłączenia wentylatora. Jeśli będziecie w Poz odezwijcie się. Stawiam browara chyba, że macie inne sugestie co do zadośćuczynienia.

 

Dzięki i do zobaczenia.

 

Teraz mi się przypomniało! Jakby ktoś chciał serwisówke, fajna strona gdzie znajdziecie wszytko dla swoich suk:) www.servicemanualsgsxr.com (eng).

Edytowane przez Leocratus

:: freerider - tak po prostu ::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...