Skocz do zawartości

Brak prądu FZR 89r


lisek508
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam nowy temat bo już mi ręce opadają...

Kupiłem regulator nowy i podłączyłem odpaliłem patrzę wszystko śmiga ładowanie jest i git :)

Niestety motor pochodził trochę nagrzał się to dodałem gazu wywaliło bezpiecznik ten główny miałem wsadzony 15A zamiast 30A no nic zmieniam bezpiecznik nie ma prądu na świecy nie świeci się kontrolka od luzu i oleju... prądu na świecy brak cewki się grzeją moduł się grzeje... światła kierunkowskazy działają normalnie. Moto kręci rozrusznikiem lecz nie odpali bo wiadomo nie ma iskry... wywaliłem regulator ale bez niego jest tak samo... czyli kontrolka oleju i neutral się nie świeci iskry brak.

Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wykonałeś tą procedurę sprawdzania problemu? KLIK

Na tą chwilę szukaj jeszcze przepalonych bezpieczników, słabej masy na ramę. Narazie zastanawiam się co jeszcze bo objaw jest ciekawy.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alternator mog dostac przebicia na jednej z cewek i czasem sie tak robi ze sie wszystko grzeje bo ida polusy na rame zobacz miernikiem czy nie masz napiecia jakiegos malego na ramie okolo 2 v

 

Proszę oświeć mnie jak to zmierzyć ?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki wszystkie są w porządku... Oddał bym go do elektryka tyle że mieszkam w takim super miejscu że chyba będę go musiał zawieść 200km :/

Wszytko wygląda na ok może moduł albo przekaźnik jakiś? moduł się grzeje lekko tak samo cewki.

Mierzyłem wszystko tak jak w linku i wydaje się być OK

Edytowane przez lisek508

Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę po omacku bo zupełnie inaczej jak mam sprzęt przed nosem w takich przypadkach. Obejrzyj ten przewód, który idzie od bezpiecznika, który zmieniłeś na mniejszy (co nie jest również dobrym pomysłem). Sprawdź go na całej jego długosci i od strony zasilania i w stronę instalacji. Myślę, czy nie stopiło gdzieś izolacji i zwarł z innymi przewodami albo z masą. Jak to zrobisz to daj znać i będziemy iść dalej.

Masz schemat? To zapodaj, będzie łatwiej.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem kable z koszuli i nic się nie stopiło wszystko wygląda ok aa jeszcze jedno

jeżeli kręcę rozrusznikiem na świecy nie ma iskry ale jeżeli mam włączony zapłon i podłączony + akumulatora i dotknę - do akumulatora wtedy iskra przeskakuje na świecy _Monter_ schemat zapodaję ten który mi podesłałeś bo jest czytelny;

fzrwiringdiagram.jpg

 

Może to moduł albo przekaźnik hm jakoś można to sprawdzić?

Pytanie tylko dlaczego mi wywaliło ten bezpiecznik bo co z tego że uda się nam naprawić a i tak się spali i tak...

Edytowane przez lisek508

Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było nie zakładać nowego tematu to bym wiedział, ze to kontynuacja problemu.

Jeśli nie świecą Ci kontrolki luzu i oleju musi być uszkodzony bezpiecznik 10A opisany na schemacie jako signal ponieważ jest też od sygnału. Sprawdź ten bezpiecznik ale nie wzrokowo tylko miernikiem a najlepiej podstaw dobry i powiedź czy się coś zmieniło. Sprawdź również masę na te kontrolki.

Chciałbym żebyś również rozebrał i sprawdził wyłącznik zapłonu przy manetce gazu wzrokowo i miernikiem.

Wybacz ale jak mam Ci pomóc online to musimy tak działać krok po kroku.

Czy w Twojej instalacji są wyprowadzone jakieś nieoryginalne przewody, gdzieś są połączone, jakaś taśma izolacyjna w dziwnych miejscach i inne duperele wskazujące na dziwne kombinacje z elektryką?

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Monter_ Pierwsze co zrobiłem po spojrzeniu na schemat to właśnie zmiana tego bezpiecznika niestety nic to nie zmieniło. A co powiesz o takim przypadku?

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/127420-brak-iskry-fzr-1000/

Podobna sprawa tylko jak sprawdzić stacyjkę ona ma 4 kable czerwony brązowy, niebieski, niebiesko czerwony jak sprawdzić?

 

Instalacja oryginał są przewody zaciskane ale konkretnie i nie wydaje mi się aby to było nie fabryczne włącznik przy manetce rozebrałem od razu bo pomyślałem że tam jakieś zwarcie skoro poprzedni regulator spalił się przy odpalaniu ale wszystko działa jak należy.. niestety

 

_Monter_ Jak chcesz mogę skoczyć do garażu i zrobić zdjęcie tego zacisku na przewodach

Edytowane przez lisek508

Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że należy również sprawdzić stacyjkę. Ze schematu wynika, że masz trzy przewody do stacyjki. Według schematu sprawdza się stacyjkę i omomierzem.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kolorowy schemat jest jakiś inny co do stacyjki spójrz;

http://desmond.imageshack.us/Himg840/scaled.php?server=840&filename=jghwwwprzeklejpl.jpg&res=medium

To jest wycinek który pokazuje stacyjke to skan z książeczki jaką miałem do fzr dołączoną i tam jest 4 kable tak jak u mnie w moto :)

Teraz dopiero widzę jakie to niewyraźne :D

 

Obawiam się że nie dam rady tego naprawić :/

Edytowane przez lisek508

Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pozycji włączonej mają dzwonić między sobą czerwony ® i czerwono-żółty (R/Y) oraz lemon (L) i lemon-czerwony (L/R) i tylko w takiej kompilacji.

W pozycji P mają dzwonić ze sobą tylko R i L/R .

W pozycji OFF nie ma prawa nic ze sobą dzwonić.

I jeśli teraz coś zadzwoni oprócz tego co może to stacyjka ma zwarcie. Ogólnie łatwiej podstawić drugą kostkę stacyjki ale jak jest pod ręką.

Dobra....walczymy dalej.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to nie jest ten schemat to doopa nie robota. Dawaj tamten co dałeś na początku i szukajmy czegoś czytelnego ale właściwego Twojemu motocyklowi. Będziemy walczyć dalej i znajdziemy problem.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce byc czarnowidzem ale mi to wyglada na uwalony moduł - a wczesniej na niekontakt + ładowania na akumlatorze , lub zasniedziały styk akumulatora .

 

Dlaczego niekontakt już wyjaśniam . Dodatkowy spadek napięcia na zasniedziałym , niekontaktującym styku wprowadzał regulator w błąd - ten "myslał" ze aku ma juz za wysokie napięcie i obcinał alternator za wcześnie wytracając jego moc na sobie w zbyt dużym stopniu . Akcja działa się podczas postoju - wiec o przegrzanie nie trudno . Regler sie przegrzał i uszkodził puszczając wysokie napięcie na instalacje . Aku nie mógł powstrzymać napięcia bo nie kontaktował dobrzez z instalacją , z powodu niekontaktującego przewodu ładowania lub głównego styku + .

 

Czy moto dobrze kręciło przed wymianą regla ?

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...