Skubi Opublikowano 27 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2004 Strzałka! Po uruchomieniu silnika jeden gar nie działa tak jak powinien - przerywa. Załapuje dopiero po ok. minucie pracy. I wtedy już jest cacy. Przy ciepłym silniku, po uruchomieniu, działają od razu dwa gary. Mam elektroniczny zapłon. Po wymianie świec na nowe, przez 2 dni było dobrze ale potem znów to samo. Co to może być? Może wymienić przewód idący od cewki do fajki np. na przewody od malucha. Co radzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skubi Opublikowano 27 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2004 Zapraszam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 28 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 Ok. Jawa ma jeden gaźnik więc ta sama mieszanka dochodzi do cylindrów więc gaźnik nie jest powodem , świece skoro wymieniłeś także nie będą powodem.Chyba tak jak myślisz trzeba się przyjrzeć kablom WN. Byś może jeden ma przebicie i dopiero po częściowym nagrzaniu silnika i osuszeniu go zaczyna podawać iskrę na drugi cylinder. Być może powodem jest także cewka, no ale najpierw sprawdź kable.I jeszcze jedno, nie dawaj kabli typowo samochodowych. Ponieważ wiązka przewodząca jest zarazem opornikiem, i stosując je razem z fajkami w których także jest opornik osłabiamy iskrę na świecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 28 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 Pozwolicie z esie wpieprze do dyskusji.... Pipcyk to jake dac kable WN?? Nie typowo samochodowe??? Czym sie keirowac przy zakupie....... Zamierzam zmienic zaplon na elektroniczny no i podejrzewam ze cewka zaplonowa bedzie jedna z tanszych czyli od malucha! jak mozesz to rozwin troche ten temat.......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skubi Opublikowano 28 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 Pozwolę sobie w takim razie na taki cytacik (ze strony o MZ): "Kabel wysokiego napięcia łączący cewkę zapłonową ze świecą ze względu na swój przebieg w bliskim sąsiedztwie głównej belki ramy narażony jest na szybkie przetarcie warstwy izolacyjnej. Jeśli stwierdzisz że nadszedł czas na jego wymianę – zamiast elementu oryginalnego warto zastosować tzw. kabel silikonowy który jest bardziej elastyczny i ma mniejsze opory przewodzenia niż kable oryginalne, co poprawia nieco jakość iskry. Najtańszym i najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie kabla przewidzianego do malucha. Kable takie są sprzedawane w zestawie po 2 sztuki za jakieś 15 złotych. Ty wykorzystasz tylko jeden kabel – drugi zostanie na zapas. Przeróbka jest bardzo prosta i sprowadza się do usunięcia starego kabla i założenia nowego. Można go obciąć z jednej strony i podłączyć fabryczną końcówką do świecy – albo przyciąć obustronnie i wykorzystać oryginalną fajkę." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 28 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 No to powodzenia.Proponuje zmierzyć oporność takiego zestawu.W Fajce jest opornik 10k omów, plus jeszcze kabel silikonowy da pewnie z 15-20 k omów czyli około 1-5-1.8 raza więcej.Mało tego, miałem przypadek z silikonowymi kablami. Zamontowałem je w jednym z ruskich bokserów. Po jakimś czasie okazało się że wiązko przewodzące w nich uległy wypaleniu , czy innym zniszczeniu. Faktem jest że miały oporność w dziesiątkach megaomów. megaomów dodatku zbiegło się to ze zmiana gaźników i za cholerę nie mogłem znaleźć przyczyny nie równej pracy silnika i braku mocy na wysokich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 28 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 Pozwolicie z esie wpieprze do dyskusji.... Pipcyk to jake dac kable WN?? Nie typowo samochodowe??? Czym sie keirowac przy zakupie....... Zamierzam zmienic zaplon na elektroniczny no i podejrzewam ze cewka zaplonowa bedzie jedna z tanszych czyli od malucha! jak mozesz to rozwin troche ten temat.......... Przewody WN to przewody wysokiego napięcia :)Tak w skrócie Zaczął bym od kabli, zmierzył oporność ( kabli i fajki) potem porównał parametry cewek. Czasem warto zdjąć bak i przypatrzyć sie pracy układu zapłonowego w nocy. Kapitalnie wtedy widać wszelkie przebicia itp.Miałem raz problem z cewką zapłonową. Silnik przerywał, po pomiarach cewka wydawała by się OK a jednak. Przy gnieździe wysokiego napiecia cokół był delikatnie pękniety i w tym pęknieciu siedziała wilgoć która świetnie odprowadzała prąd na zewnątrz :DKapłem się dopiero oglądając pracę całego układu po ciemku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 28 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 Na fajkach masz metalowe ekrany ?U mnei kiedys pamietam to robilo straszne problemy z przebiciami i jak usunalem je bylo OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skubi Opublikowano 28 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 Dzięki A ile omów powinno być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madrider Opublikowano 28 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 to ja przedstawie moze jak to sie przeklada w praktyce , dzis zmienilem przewody ze zwyklych na silikonowe (uzywane :mrgreen: ), roznicy nie zauwazylem praktycznie zadnej , wszystko tak samo , na wolnych na srednich na wysokich obrotach , takze w sumie wszystko jedno dla mnie jakie to beda przewody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.