Skocz do zawartości

Przy zimnym nie pali jeden gar, JAWA 350 TS


Skubi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Strzałka!

 

Po uruchomieniu silnika jeden gar nie działa tak jak powinien - przerywa. Załapuje dopiero po ok. minucie pracy. I wtedy już jest cacy. Przy ciepłym silniku, po uruchomieniu, działają od razu dwa gary. Mam elektroniczny zapłon. Po wymianie świec na nowe, przez 2 dni było dobrze ale potem znów to samo. Co to może być? Może wymienić przewód idący od cewki do fajki np. na przewody od malucha. Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Jawa ma jeden gaźnik więc ta sama mieszanka dochodzi do cylindrów więc gaźnik nie jest powodem , świece skoro wymieniłeś także nie będą powodem.

Chyba tak jak myślisz trzeba się przyjrzeć kablom WN. Byś może jeden ma przebicie i dopiero po częściowym nagrzaniu silnika i osuszeniu go zaczyna podawać iskrę na drugi cylinder. Być może powodem jest także cewka, no ale najpierw sprawdź kable.

I jeszcze jedno, nie dawaj kabli typowo samochodowych. Ponieważ wiązka przewodząca jest zarazem opornikiem, i stosując je razem z fajkami w których także jest opornik osłabiamy iskrę na świecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolicie z esie wpieprze do dyskusji.... Pipcyk to jake dac kable WN?? Nie typowo samochodowe??? Czym sie keirowac przy zakupie....... Zamierzam zmienic zaplon na elektroniczny no i podejrzewam ze cewka zaplonowa bedzie jedna z tanszych czyli od malucha! jak mozesz to rozwin troche ten temat..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie w takim razie na taki cytacik (ze strony o MZ):

 

"Kabel wysokiego napięcia łączący cewkę zapłonową ze świecą ze względu na swój przebieg w bliskim sąsiedztwie głównej belki ramy narażony jest na szybkie przetarcie warstwy izolacyjnej. Jeśli stwierdzisz że nadszedł czas na jego wymianę – zamiast elementu oryginalnego warto zastosować tzw. kabel silikonowy który jest bardziej elastyczny i ma mniejsze opory przewodzenia niż kable oryginalne, co poprawia nieco jakość iskry.

 

Najtańszym i najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie kabla przewidzianego do malucha. Kable takie są sprzedawane w zestawie po 2 sztuki za jakieś 15 złotych. Ty wykorzystasz tylko jeden kabel – drugi zostanie na zapas.

 

Przeróbka jest bardzo prosta i sprowadza się do usunięcia starego kabla i założenia nowego. Można go obciąć z jednej strony i podłączyć fabryczną końcówką do świecy – albo przyciąć obustronnie i wykorzystać oryginalną fajkę."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powodzenia.

Proponuje zmierzyć oporność takiego zestawu.

W Fajce jest opornik 10k omów, plus jeszcze kabel silikonowy da pewnie z 15-20 k omów czyli około 1-5-1.8 raza więcej.

Mało tego, miałem przypadek z silikonowymi kablami. Zamontowałem je w jednym z ruskich bokserów. Po jakimś czasie okazało się że wiązko przewodzące w nich uległy wypaleniu , czy innym zniszczeniu. Faktem jest że miały oporność w dziesiątkach megaomów. megaomów dodatku zbiegło się to ze zmiana gaźników i za cholerę nie mogłem znaleźć przyczyny nie równej pracy silnika i braku mocy na wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolicie z esie wpieprze do dyskusji.... Pipcyk to jake dac kable WN?? Nie typowo samochodowe??? Czym sie keirowac przy zakupie....... Zamierzam zmienic zaplon na elektroniczny no i podejrzewam ze cewka zaplonowa bedzie jedna z tanszych czyli od malucha! jak mozesz to rozwin troche ten temat..........

 

Przewody WN to przewody wysokiego napięcia :)

Tak w skrócie

 

Zaczął bym od kabli, zmierzył oporność ( kabli i fajki) potem porównał parametry cewek. Czasem warto zdjąć bak i przypatrzyć sie pracy układu zapłonowego w nocy. Kapitalnie wtedy widać wszelkie przebicia itp.

Miałem raz problem z cewką zapłonową. Silnik przerywał, po pomiarach cewka wydawała by się OK a jednak. Przy gnieździe wysokiego napiecia cokół był delikatnie pękniety i w tym pęknieciu siedziała wilgoć która świetnie odprowadzała prąd na zewnątrz :D

Kapłem się dopiero oglądając pracę całego układu po ciemku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja przedstawie moze jak to sie przeklada w praktyce , dzis zmienilem przewody ze zwyklych na silikonowe (uzywane :mrgreen: ), roznicy nie zauwazylem praktycznie zadnej , wszystko tak samo , na wolnych na srednich na wysokich obrotach , takze w sumie wszystko jedno dla mnie jakie to beda przewody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...