Skocz do zawartości

Stuki w silniku yzf600r


michal214
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, w moim thundercat'cie po rozgrzaniu silnika powyżej 80 stopni pojawiają się stuki, które rosną wraz z obrotami (na luzie). Powyżej 3 tys obr stuki są zagłuszane przez wydech. Jak się przyłoży coś drewnianego do ucha i silnika to najbardziej wali na pompie wody (ale to chyba standard bo dźwięki lubią się przenosić przez kanały wodne). Słychać je też wyraźniej z prawej strony od góry na deklu zaworowym, i na wałku od zamiany biegów. Nie znikają po wciśnięciu sprzęgła. Myślałem, że to może łożysko igiełkowe na sprzęgle ale po wymianie łożyska, bieżni i podkładek przy sprzęgle, stuki są takie same jak były.

 

Byłem w kilku serwisach w Warszawie (min. MotoMotion czy Moto Guzzi Wawer), ale nikt nie potrafi stwierdzić co jest przyczyną stuków. Mechanicy mówią że to nie brzmi jak panewki. Jak się pytam o cenę jednoznacznej diagnozy to mówią że to wiązało by się z rozbiórką silnika, a to są już koszty porównywalne z zakupem drugiego silnika.

 

Jak ktoś chce posłuchać stuków to tu mam link:

http://www.youtube.com/watch?v=-MwRCPphlBc

 

Możecie polecić mi jakiegoś dobrego mechanika, który przy pomocy np. stetoskopu mógłby zlokalizować przyczynę tych stuków? Mogę dojechać w promieniu 150km wokół Warszawy.

 

Pozdrawiam, będę wdzięczny za każą pomoc.

Edytowane przez michal214
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz, są na silniku jakieś ślady wcześniejszych ingerencji? Za dużo silikonu, obmykane śruby? Kiedy ten dzwięk zaczał sie pojawiać? Nie brzmi jak panewka.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuki zauważyłem jakieś pół roku temu (moto mam od roku, możliwe że były już wcześniej), z tym, że najpierw stuki były słyszalne po rozgrzaniu powyżej 100 stopni. Od tego czasu zrobiłem około 6000 km i stuki pojawiają się teraz już przy 80 stopniach. Żadnych śladów ingerencji w silnik nie zauważyłem, śrubki nie obrobione itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...