pypek9 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Cześć wszystkim.W swoim moto zmieniałem skrzynię, znalazłem silniczek z rozwaloną górą(75ccm), więc kupiłem go i postanowiłem przełożyć do swojego silnika skrzynię przy okazji wymieniając wszystkie łożyska, simeringi, oringi, tłok i inne pierdółki. Po złożeniu silnika (który wcześniej miał mechanik, ale tylko go rozebrał) moto nie dawało oznak życia, kompresja była, paliwo tak samo, próby odpalenia kończyły się strzałami ognia z tłumika i lekkim dymieniem. Po chwili postanowiłem przełożyć zapłon z kupionego silnika do swojego (mój 50ccm), zapłon w silniku ma jakieś znaczki "Japan", cięższe koło magnesowe i inne cewki i jak się okazało brak impulasatora(?), zapłon z silnika 75ccm ma lżejsze koło magnesowe, troszkę inne cewki i impulsator. Po przykręceniu wszystkiego silnik zapalił lecz jego zachowanie było dziwne, nie trzyma obrotów poniżej 1,5k (po prostu za mały zamach i nie ma siły się kręcić), silnik jest o wiele słabszy, no i co mnie najbardziej boli, to fakt wkręcania się maksymalnie na 11k rpm i zanik momentu obrotowego przy 9,5k rpm, wczesniej silnik wkręcał sie normalnie na 14k rpm. Zacząłem szukać przyczyny w starym zapłonie, to co wymyśliłem początkowo, to awaria impulsatora ( zapłon z silnika 75ccm, działający , a tutaj zapłon z awarią oraz jego zdjęcie luzem http://images41.fotosik.pl/309/309d353c5e4c70e4.jpg ) zauważalne są nieregularne impulsy. Wyjąłem zapłon i gumową puszkę ze statora z myślą, że jest to impulsator, jak się okazało jest to tylko gumowa osłonka na kable :icon_eek: . Na jakiej zasadzie ten zapłon wydaje impulsy i jak go można naprawić? Wymiana całego zapłonu jest nierealna z powodu kosztów, nowy zapłon jest wart prawie tyle samo co te moto.. :icon_razz: pozdro.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motodynamo Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Witam Temat specjalistyczny .. załóż temat tutaj http://www.zaplon.fora.pl/diagnostyka-ukladow-zaplonowych-cdi-ignition-elektronika-w-silniku,25/ i zrób wiecej fotek elementów związanych z elektryka jakie wymieniałeś Cytuj http://motocdi.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Z racji, ze nie lubię czekać na odpowiedź na forum jeszcze 'trochę' przy tym posiedziałem. Jak się okazało zapłon ten najprawdopodobniej nie pochodzi z tego silnika, bo ktoś na chama wbijał koło magnesowe jakieś 30* od jego prawowitego miejsca. Po ustawieniu zapłonu na najpóźniejszy moto paliło zaje.. ale do tyłu :icon_mrgreen: . Zapłon poleciał na półkę i jak na razie ustawiłem ten ze stroboskopem u mechanika i jeździ jak na razie normlanie. Temat można uznać za zamknięty.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.