Skocz do zawartości

Ustawienie zawieszenia superbike


goral
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Pytanie kieruje do specjalistow , a mianowicie ... W moim Ducati 848 lagi sa wypuszczone z polek na wysokosc okolo 2.5 cm . Jak przegladalem rozne zdjecia innych 848 , wszystkie maja podobnie . Dodam , ze nie jezdilem i nie zamierzam jezdic na torze ( przynajmniej w najblizszej przyszlosci ) , a ze mam 185 cm wzrostu , troszke poprawi mi sie pozycja .

Czy moge to zrobic , czy lepiej nic nie grzebac przy tym fabrycznym ustawieniu ? W jaki sposob zmienia sie wlasciwosci jezdne ? Czy jednoczesnie musze podniesc tyl ?

Prosze o fachowe porady .

P.s. Nie wiem czy dobry dzial wybralem , w razie co sorry .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypuszczone lagi ponad półkę powodują lepsze prowadzenie w winklach. W koleinach i na zdrapce moto jest bardziej nerwowe i trudniej się prowadzi. Zmniejsza ryzyko szimy,ale jak już dostanie, to jest b. gwałtowna.Obniża też wysokość prześwitu i powoduje przeniesienie większego ciężaru na przód. Zmienia też długość kąta nachylenia. Schowanie lag w półce, daje efekt odwrotny. Zmiana nie wymaga podwyższenia tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Pytanie kieruje do specjalistow , a mianowicie ... W moim Ducati 848 lagi sa wypuszczone z polek na wysokosc okolo 2.5 cm . Jak przegladalem rozne zdjecia innych 848 , wszystkie maja podobnie . Dodam , ze nie jezdilem i nie zamierzam jezdic na torze ( przynajmniej w najblizszej przyszlosci ) , a ze mam 185 cm wzrostu , troszke poprawi mi sie pozycja .

Czy moge to zrobic , czy lepiej nic nie grzebac przy tym fabrycznym ustawieniu ? W jaki sposob zmienia sie wlasciwosci jezdne ? Czy jednoczesnie musze podniesc tyl ?

Prosze o fachowe porady .

P.s. Nie wiem czy dobry dzial wybralem , w razie co sorry .

 

Cześć

 

zabiegiem tym zmieniasz geometrię a konkretnie trail i rake. Parametry te wraz z katem główki ramy, od którego zależą, są skrupulatnie dobierane przez producentów często pod konkretny model opony (często zakładając inną oponę o innym promieniu toczenia kompensuje się zmiany w geometrii opuszczając lub podnosząc lagi w półkach, ale większość ludzi tego nie robi bo nie ma o tym pojęcia)w celu osiągnięcia kompromisu pomiędzy szybkoskrętnością a stabilnością. Jeśli chcesz zachować fabryczna geometrię opuszczając lagi w półkach czyli podnosząc przód musisz też podnieść tył o taką sama wartość - 848 chyba nie ma fabrycznej regulacji wysokości na tylnym amortyzatorze, ale to sobie poszukasz. Jeśli podniesiesz sam przód motocykl zrobi się bardziej tępy - będzie gorzej reagował na przeciwskręt, wolniej skręcał, może sprawiać wrażenie ociężałego, może również być podsterowny na wyjściach - szeroko kończyć zakręty. Z drugiej jednak strony jak koledzy wspomnieli będzie bardziej stabilny. Osobiście nigdy nie zmieniam wysokości lag w półkach o więcej niż +/- 5mm to jest taki bezpieczny margines na eksperymentowanie moim zdaniem. Jeśli chcesz zmieniać pozycję myślę że lepszym wyjściem jest załażenie akcesoryjnych wyższych kierownic niż stępiania porządnego sprzętu do winklowania :) . Na priv postaram Ci się wysłać wskazówki co do ogólnych ustawień zawieszenia może czy się przyda.

 

Pozdro

Edytowane przez qunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- 848 chyba nie ma fabrycznej regulacji wysokości na tylnym amortyzatorze, ale to sobie poszukasz.

Zgadza się. 848 nie ma regulowanego Dogbone'a w tylnym zawieszeniu. W miejsce oryginalnego można zastosować akcesoryjną część bądź też standardową z 1098/1198

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja mam pytanie, co mam poregulować żeby tył mi w winklach nie odjeżdżał?

 

Sag tyłu. Zwykle większość za sztywno ustawia i zawias nie ma się gdzie otwierać. Szczególnie w V-ce.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Sag mogę ustawiać napięciem wstępnym sprężyny, a sprężyna się nie utwardza.

Pewnie że się nie utwardza. Zmienia się jej napięcie, ale to z twardość jest stała. (pomijam zużycie)

 

P.S. dziś na radomiu ładnie ktoś SP-dwójką dudnił

Edytowane przez theodor.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem świerzo po regulacjach zawiasów. To niewiarygodne co mozna zrobić z motocyklem dobrze ustawionym. Inny wymiar jazdy.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...