goral Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Witam . Pytanie kieruje do specjalistow , a mianowicie ... W moim Ducati 848 lagi sa wypuszczone z polek na wysokosc okolo 2.5 cm . Jak przegladalem rozne zdjecia innych 848 , wszystkie maja podobnie . Dodam , ze nie jezdilem i nie zamierzam jezdic na torze ( przynajmniej w najblizszej przyszlosci ) , a ze mam 185 cm wzrostu , troszke poprawi mi sie pozycja . Czy moge to zrobic , czy lepiej nic nie grzebac przy tym fabrycznym ustawieniu ? W jaki sposob zmienia sie wlasciwosci jezdne ? Czy jednoczesnie musze podniesc tyl ? Prosze o fachowe porady . P.s. Nie wiem czy dobry dzial wybralem , w razie co sorry . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Wypuszczone lagi ponad półkę powodują lepsze prowadzenie w winklach. W koleinach i na zdrapce moto jest bardziej nerwowe i trudniej się prowadzi. Zmniejsza ryzyko szimy,ale jak już dostanie, to jest b. gwałtowna.Obniża też wysokość prześwitu i powoduje przeniesienie większego ciężaru na przód. Zmienia też długość kąta nachylenia. Schowanie lag w półce, daje efekt odwrotny. Zmiana nie wymaga podwyższenia tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goral Opublikowano 18 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Dzieki za wykladzik . Podniose przod i zobacze , czy bede odczuwal roznice . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 a już nic... Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 (edytowane) Witam . Pytanie kieruje do specjalistow , a mianowicie ... W moim Ducati 848 lagi sa wypuszczone z polek na wysokosc okolo 2.5 cm . Jak przegladalem rozne zdjecia innych 848 , wszystkie maja podobnie . Dodam , ze nie jezdilem i nie zamierzam jezdic na torze ( przynajmniej w najblizszej przyszlosci ) , a ze mam 185 cm wzrostu , troszke poprawi mi sie pozycja . Czy moge to zrobic , czy lepiej nic nie grzebac przy tym fabrycznym ustawieniu ? W jaki sposob zmienia sie wlasciwosci jezdne ? Czy jednoczesnie musze podniesc tyl ? Prosze o fachowe porady . P.s. Nie wiem czy dobry dzial wybralem , w razie co sorry . Cześć zabiegiem tym zmieniasz geometrię a konkretnie trail i rake. Parametry te wraz z katem główki ramy, od którego zależą, są skrupulatnie dobierane przez producentów często pod konkretny model opony (często zakładając inną oponę o innym promieniu toczenia kompensuje się zmiany w geometrii opuszczając lub podnosząc lagi w półkach, ale większość ludzi tego nie robi bo nie ma o tym pojęcia)w celu osiągnięcia kompromisu pomiędzy szybkoskrętnością a stabilnością. Jeśli chcesz zachować fabryczna geometrię opuszczając lagi w półkach czyli podnosząc przód musisz też podnieść tył o taką sama wartość - 848 chyba nie ma fabrycznej regulacji wysokości na tylnym amortyzatorze, ale to sobie poszukasz. Jeśli podniesiesz sam przód motocykl zrobi się bardziej tępy - będzie gorzej reagował na przeciwskręt, wolniej skręcał, może sprawiać wrażenie ociężałego, może również być podsterowny na wyjściach - szeroko kończyć zakręty. Z drugiej jednak strony jak koledzy wspomnieli będzie bardziej stabilny. Osobiście nigdy nie zmieniam wysokości lag w półkach o więcej niż +/- 5mm to jest taki bezpieczny margines na eksperymentowanie moim zdaniem. Jeśli chcesz zmieniać pozycję myślę że lepszym wyjściem jest załażenie akcesoryjnych wyższych kierownic niż stępiania porządnego sprzętu do winklowania :) . Na priv postaram Ci się wysłać wskazówki co do ogólnych ustawień zawieszenia może czy się przyda. Pozdro Edytowane 21 Maja 2011 przez qunio Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 jak masz luzny grosz mozesz w cos takiego zainwestowac: http://www.ducati.ms/forums/143-kyle-racing/55431-kyle-30mm-fixed-triple-clamps-848-1098-1198-a.html albohttp://www.oncycles.com/catalog.asp?department=billetaccessories&product=13911 Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goral Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Dzieki qunio , nic dodac nic ujac wyczerpujaca jak dla mnie w stu procentach odpowiedz , dzieki jeszcze raz . Szramer , rowniez dzieki za linka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 - 848 chyba nie ma fabrycznej regulacji wysokości na tylnym amortyzatorze, ale to sobie poszukasz. Zgadza się. 848 nie ma regulowanego Dogbone'a w tylnym zawieszeniu. W miejsce oryginalnego można zastosować akcesoryjną część bądź też standardową z 1098/1198 Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzywer Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 A ja mam pytanie, co mam poregulować żeby tył mi w winklach nie odjeżdżał?Yuby, a może prawą manetkę w trakcie wyjścia z winkla? :bigrazz: Cytuj Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom! <== kliknij i polub :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G3d Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 Zblokowac do 65koni :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 A ja mam pytanie, co mam poregulować żeby tył mi w winklach nie odjeżdżał? Sag tyłu. Zwykle większość za sztywno ustawia i zawias nie ma się gdzie otwierać. Szczególnie w V-ce. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 (edytowane) .Sag mogę ustawiać napięciem wstępnym sprężyny, a sprężyna się nie utwardza.Pewnie że się nie utwardza. Zmienia się jej napięcie, ale to z twardość jest stała. (pomijam zużycie) P.S. dziś na radomiu ładnie ktoś SP-dwójką dudnił Edytowane 3 Czerwca 2011 przez theodor. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Ja jestem świerzo po regulacjach zawiasów. To niewiarygodne co mozna zrobić z motocyklem dobrze ustawionym. Inny wymiar jazdy. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Oczywiscie, wal śmiało Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Jak się ogarnę, to pozwolisz że skorzystam z Twojej pomocy.A to już nie PTM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.