Skocz do zawartości

motocykl DO Kanady


roik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Chciałbym pojeździć trochę motorkiem w wakacje po Kanadzie. Tam gdzie chcę dojechać

(Northwest Teritories) są w większości drogi szutrowe. Wypożyczenie motorka (V-Strom

lub BMW) wchodzi w grę, ale tylko na oponach na asfalt i bez osłon silnika. Szukam jeszcze

opcji zakupu motorka na miejscu i jego sprzedaży przed wyjazdem, ale "zdalnie" z Polski

ciężko to zorganizować tak, żeby mieć pewność, że ktoś się z takiej umowy "buy-back"

nie wycofa. Dlatego szukam też opcji wysłania swojego motorka (Transalp) do Kanaday

i póżniej z powrotem do Polski. Pierwsze oferty na transport samolotem (jako Cargo)

są z kosmosu (pół wartości dwuletniego Transalpa), a transport kontenerowy to dobre

4-5 tygodni w jedną stronę (choć opcja zdecydowanie tańsza).

 

Ma ktoś jakieś doświadczenia lub sugestie? Druga połowa sierpnia tam, połowa września

z powrotem, Vancouver. Transalp XL700.

 

Opcja zakupu (odebrania) jakiegoś motorka na miejscu i nadanie go do Polski (jeśli będzie

kupiec) też wchodzi w grę.

 

Pozdrawiam,

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna idea i od wielu lat moje Wielkie Marzenie.

Przejechać Kanadę od Vancouver do Edmonton, lub odwrotnie :icon_mrgreen:.

Tyle że zawsze coś w poprzek, coś co się zwie kasa :icon_evil:.

Wyrazy zazdrości :icon_mrgreen:.

 

Ciągnięcie motocykla do Kanady przypomina mi wożenie drzewa do lasu. Drogo i moim zdaniem bez sensu. Raczej kupić coś na miejscu i sprzedać po zakończeniu wycieczki. Jak odliczysz koszt cargo to będzie całkiem tanie moto więc może uda się szybko sprzedać.

Jeszcze lepiej wynająć i nie bujać się ze sprzedażą. Dwa, przy kupnie, kłopoty z rejestracją i ubezpieczeniem. Nawet nie wiem czy da się to zrobić w sensowny sposób.

 

Termin, połowa września. Mam nadzieję że nie masz zamiaru spać w namiocie :icon_mrgreen:. Noce są/będą raczej zdecydowanie chłodne.

Uwaga na komary, tamtejsze, z krainy wielkich jezior gryzą przez kieszeń dżinsów.

Wyślij priva do Adama M, On tamtejszy więc podpowie Ci co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna idea i od wielu lat moje Wielkie Marzenie.

Przejechać Kanadę od Vancouver do Edmonton, lub odwrotnie :icon_mrgreen:.

Tyle że zawsze coś w poprzek, coś co się zwie kasa :icon_evil:.

Wyrazy zazdrości :icon_mrgreen:.

 

Ciągnięcie motocykla do Kanady przypomina mi wożenie drzewa do lasu. Drogo i moim zdaniem bez sensu. Raczej kupić coś na miejscu i sprzedać po zakończeniu wycieczki. Jak odliczysz koszt cargo to będzie całkiem tanie moto więc może uda się szybko sprzedać.

Jeszcze lepiej wynająć i nie bujać się ze sprzedażą. Dwa, przy kupnie, kłopoty z rejestracją i ubezpieczeniem. Nawet nie wiem czy da się to zrobić w sensowny sposób.

 

Termin, połowa września. Mam nadzieję że nie masz zamiaru spać w namiocie :icon_mrgreen:. Noce są/będą raczej zdecydowanie chłodne.

Uwaga na komary, tamtejsze, z krainy wielkich jezior gryzą przez kieszeń dżinsów.

Wyślij priva do Adama M, On tamtejszy więc podpowie Ci co i jak.

 

Witaj,

Że tak powiem - natchnąłeś mnie ;-) Dualnie do tego. ;-)

Opcja aktualna jest taka: polecieć, kupić na miejscu motocykl, pojechać do mojego wymarzonego Wrigley

i wrócić do Vancouver. Ale motorka nie sprzedawać, tylko znaleźć miejsce na zimę. Wrócić na wiosnę (maj)

i przejechać z Vancouver do np. Toronto. Tak się zdecydować, co zrobić (sprzedać czy wysłać do Polski).

 

Tak więc - czy jest na forum (lub czy znacie kogoś) kto mieszka w Vancouver i ma trochę wolnego miejsca

na podwórku (albo pod dachem ;-)) na mały motorek, typu Kawasaki KLR 650 (dzięki TMSA za podpowiedź)

na kilka miesięcy (wrzesień 2011 - maj 2012)? Warunki do uzgodnienia. :-)

 

Pozdrawiam,

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jakbys zmodyfikował trase to mam przyjaciołkę w Edmonton, mysle ze pewnie by sie zgodzila przezimowac moto.

 

Dziękuję ślicznie za propozycję. W najbliższych 3 tygodniach się wszystko wyjaśni; kupię motorek prawdopodobnie w Calgary,

jeśli się nie da zostawić tam po powrocie, odezwę się. Pozdrawiam, Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak teoretycznie i z ciekawości.

Jak zrobić kalkulację zakupu biletu Warszawa-Vancouver, Montreal-Warszawa.

Wszystkie kalkulatory jakie znalazłem zakładają powrót z tego samego miejsca co przylot.

Chyba dam się zainspirować :icon_mrgreen: na przyszły rok. Bo ... odkładam z roku na rok, a czas leci i za kilka lat okaże się że będę mógł ... do Nałęczowa autobusem ... Z całym szacunkiem dla Nałęczowa :icon_razz:

 

Location

- Vancouver March-November

- 73 West East 6th Ave, Vancouver, BC

- See more info about this station and insurance

 

Business Hours

- December to January: 09:30 - 17:00

- February to November: 08:30 - 18:30

- Pick-up/drop-off times are in the morning or 1 hour before closing

 

Included

- 24 hour rental periods

- Mileage: 300 km per day

- Helmet and gloves for Rider and passenger upon request

- All cruisers have bags and windshields

- Road side kit: lock, tire gauge, tire re-inflation kit

 

Not Included

- Taxes (12%)

- Damage deposits: held on your credit card

- Insurance: CA$15-$25 per day depending on bike

- Extra mileage: CA$0.20 per km

- Jackets: CA$10 per day, CA$40 per week

- Rain gear: CA$5 per day, CA$15 per week

 

Requirements

- 3 day minimum - US$35 booking fee per bike - Must be 21 years or older

- Must have a full motorcycle driver's license

- Helmets required by law

 

Reservation

- Visa, M/C, American Express and Discover - Reserve a bike using our online booking form

- 60% on credit card, balance charged 30 days in advance

 

Nie do końca rozumiem warunki regulaminu Mileage: 300 km per day

Czy na te 300km dziennie paliwo jest wliczone w cenę czy jak ?

Dwa, czy wystarczy polskie prawo jazdy ? czy jednak trzeba wyrabiać międzynarodowe.

Trzy, kurczę, wynajęcie kosztuje 10,000zł za miesiąc. Taniej kupić coś tam, coś tam i zostawić w rowie czy na parkingu. Chyba że jednak paliwo na 300 kilo dziennie jest wliczone.

 

 

Edit

Poza wszystkim, nie wiem skąd mi się wzięło Edmonton ? chodzi/chodziło o przejechanie Kanady w poprzek. Czyli raczej Vancouver-Montreal czy cóś tam podobnego.

Edytowane przez Zbycho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem te 300 km tj.limit na dobę, jak to we wypożyczalniach bywa, czyli powyżej 300 będzie dopłata. Np. moto na 7 dni, przejechany dystans 2500 km - dopłata za 400 km.(chyba ze wypozyczalnie bedzie prowadził Polak, hehe)

Z Polski do Kanady i z powrotem (poza czarterami-bardzo rzadko można trafić)wszystkie loty odbywają się przez Airport Toronto. Czyli szukaj biletu Wawa-Toronto-Vancouver. A drugie szukanie Montreal-Toronto-Wawa.

Nawet jeśli klepniesz wawa-vanc. to i tak beda to dwa loty z przesiadką w Toroncie(jak mowia kanadole :))Bilet w dobrej cenie to min.pół roku wcześniej.

 

P.S.

Moja żona prowadzi m.in.kasę lotniczą, to ewent.służy pomocą.

www.alltravel.pl

tel. 25/7405015

[email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Zbychu, to nie paliwo na 300 km dziennie jest wliczone, ale uzytkowanie moto.

Jak przejedziesz wiecej niz 300 km dziennie to doplacasz 20 centow za km.

Za paliwo zawsze placisz sam :)

Jak w poprzek to juz raczej Toronto - Vancouver, zeby troche tej poludniowej Kanady zaliczyc.

Na polskim prawie jazdy masz chyba 3 mce jezdzenia, ale trzebaby to sprawdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mały update i trochę odpowiedzi dla Zbycha - > inspiratora. :-)

 

Sprawdziłem wszystkie mozliwości (wypożyczenie, transport motorka tam i z powrotem oraz

zakup na miejscu). Z racji tego, że wyjazd do Kanady powtórzę żeby zawadzić o Alaskę (znów

zainspirowany:

 

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=602114

 

więc przeszła opcja zakupu motorka, użycia, zostawienia w Kanadzie na kilka miesięcy,

ponownej wycieczki na 3-4 tygodnie (a może i trzeciej, bo kraj spory) i decyzji co dalej.

Opcje - sprzedaż motorka, ściągnięcie do Polski, ściągnięcie na do Australii albo innej

Azji. :-) i ciąg dalszy tam.

 

Wybrałem Kawasaki KLR650. Udało się (pomoc Polaków jest bezcenna :-)) model z 2009

roku za ok 4500 CAD. Dojdą do tego różne inne koszty, ale bez względu na wybraną

opcję ciągu dalszego, wygląda na to, że takie rozwiązanie jest najkorzystniejsze.

 

Pozdrawiam,

R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientowałeś się może w ofercie lokalnych wypożyczalni?

 

Wybieram się do Toronto na początku lipca i planuję pojechać na wschodnie wybrzeże pooglądać wieloryby. Luźno zastanawiałem się nad opcją wypożyczenia jakiegoś motocykla, ale pobieżny przegląd oferty tamtejszych wypożyczalni jakoś nie zachęcał. Może faktycznie opcja zakupu jest w tym momencie rozsądniejsza. Trzymać sprzęta mam gdzie, tylko używanie go raz na trzy lata przez 3 tygodnie wydaje mi się nieludzkie :)

 

Na trasę ze wschodu na zachód (lub odwrotnie) też się szykuję od jakiegoś czasu, ale to musi jeszcze ze dwa lata poczekać :)

http://gomoto.tv/

naszym motorem jest pasja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...