Andrzej007s51 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Witam! jest to mój pierwszy post na forum. Posiadam simsona s51 platynki instalacja 6v kupiłem go rok temu jeździłem na nim tylko RAZ! tak długo trwał remont przez zimę. Problem polega na tym że zalewa świece z kolanka kapie czarna maś.. robiłem remont silnika wymieniłem w nim: łożyska na wale, simmeringi wszystkie nowe, kosz sprzęgłowy, tarczę sprzęgłowe, przerywacz, kondensator z malucha, akumulator, 2 gaźniki 16n1-11 ddr i 16n3-4 też ddr, kolanko, głowicę, świece, rolgaz, przełączniki, linki,amortyzatory... simson wygląda pięknie odnowiłem go polakierowałem (moje hobby) i cholera kopci i ta maś z kolanka i tłumika... świeca zalana czarną mazią. Mieszanka troszkę za bogata ale nie powinno tak aż kapać. Uszczelka pomiędzy karterami nowa dodatkowo na silikon składana. Kiedyś miałem na masę reinza ale było to samo. Simmeringi nowe dwuwargowe wszystko szczelnie! Gaźnik też regulowałem ze 25 razy i to samo... poziom paliwa ok zapłon czujnikiem ustawiłem perfekt gdy naleję paliwa do cylindra simson zawsze załapie... instalacja ddr jeszcze piękny stan wszystko działa.. jednak ciągle zalewa tą mazią :/ dysza głowna w gaźniku to 70. Co jest bardzo dziwne zalożyłem stary gaźnik wyczyściłem go itd simson palił pięknie nie zalewało mi ani nic.. dziś wymieniłem uszczelkę komory pływaka w tym gaźniku i nie pali! cholera tylko załapię i tyle..nie ruszałem pływaka ani nic.. no dziwne to wszystko. Gaźnik czysty. Olej do paliwa to orlen platinium moto 2t. W temacie nie jestem zielony pracowałem jako mechanik powiem wam że łatwiej już silnik w samochodzie zrobić niż w simsonie... koledzy pomocy!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teliber Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 (edytowane) Witam! jest to mój pierwszy post na forum. Posiadam simsona s51 platynki instalacja 6v kupiłem go rok temu jeździłem na nim tylko RAZ! tak długo trwał remont przez zimę. Problem polega na tym że zalewa świece z kolanka kapie czarna maś.. robiłem remont silnika wymieniłem w nim: łożyska na wale, simmeringi wszystkie nowe, kosz sprzęgłowy, tarczę sprzęgłowe, przerywacz, kondensator z malucha, akumulator, 2 gaźniki 16n1-11 ddr i 16n3-4 też ddr, kolanko, głowicę, świece, rolgaz, przełączniki, linki,amortyzatory... simson wygląda pięknie odnowiłem go polakierowałem (moje hobby) i cholera kopci i ta maś z kolanka i tłumika... świeca zalana czarną mazią. Mieszanka troszkę za bogata ale nie powinno tak aż kapać. Uszczelka pomiędzy karterami nowa dodatkowo na silikon składana. Kiedyś miałem na masę reinza ale było to samo. Simmeringi nowe dwuwargowe wszystko szczelnie! Gaźnik też regulowałem ze 25 razy i to samo... poziom paliwa ok zapłon czujnikiem ustawiłem perfekt gdy naleję paliwa do cylindra simson zawsze załapie... instalacja ddr jeszcze piękny stan wszystko działa.. jednak ciągle zalewa tą mazią :/ dysza głowna w gaźniku to 70. Co jest bardzo dziwne zalożyłem stary gaźnik wyczyściłem go itd simson palił pięknie nie zalewało mi ani nic.. dziś wymieniłem uszczelkę komory pływaka w tym gaźniku i nie pali! cholera tylko załapię i tyle..nie ruszałem pływaka ani nic.. no dziwne to wszystko. Gaźnik czysty. Olej do paliwa to orlen platinium moto 2t. W temacie nie jestem zielony pracowałem jako mechanik powiem wam że łatwiej już silnik w samochodzie zrobić niż w simsonie... koledzy pomocy!! Może pływak sie topi. Wymień pływak i zobacz.P.SMoże przy wymianie uszczelki porobiłeś też cos z ustawieniem przepustnicy. Edytowane 20 Kwietnia 2011 przez Teliber Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej007s51 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Chciałem przeprosić że założyłem temat nie w tym dziale... Nie pływak jest nowy i na 100% nie dziurawy i na pewno nic się nie przestawiło. Jednak nowa uszczelka pływaka ma ok 1mm grubości i tak myślę może zmieniło to poziom paliwa w komorze pływaka? w gaźniku na którym simson palił pięknie na zamkniętym zaworku paliwa 26mm (pływak leżał na zaworku bez dodatkowego nacisku) a odchylał się na dół o 29mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej007s51 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 i jak będzie z pomocą ? mi już ręce opadły :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Ustaw poprawny poziom paliwa w gaźniku. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej007s51 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 jeżeli jest według słupka w komorze pływaka to simson nie pali... ustawienia 28mm i 32,5mm nie działają :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Jaki w końcu masz w nim gaźnik? Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej007s51 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 16n1-11 mza nie chinol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Załóż ten 16N3-4 i go wyreguluj tak:CytatRegulacja gaźnika 16N3:Do regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego służy zasadniczo jedynie śruba regulacyjna w kanale obejściowym (uwaga ta nie dotyczy regulacji dokonywanej bezpośrednio po zakończeniu okresu docierania silnika) Jeśli zakres regulacji wyłącznie tą śrubą nie jest wystarczający, to należy zweryfikować skład mieszanki i biegu jałowego. W tym celu należy zdjąć plombę (umieszczona "na końcu" gaźnika, na połączeniu gaźnika z cylindrem), wkręcić do oporu śrubę regulacyjną mieszanki biegu jałowego (znajduje się pod plombą, należy wkręcać ją ostrożnie, żeby jej nie złamać) - silnik przestaje pracować - następnie wykręcić tą srubę o 3 obroty.Pokręcać srubą regulacyjną powietrza w kanale obejściowym do chwili osiągnięcia równomiernej pracy silnika.Śrubę regulacyjną mieszanki biegu jałowego wkręcać z wyczuciem do chwili uzyskania dużej prędkości biegu jałowego, następnie obrócić ją w lewo od ustalonego poprzednio położenia.W razie konieczności zmniejszyć prędkość obrotową biegu jałowego wkręcając śrubę regulacyjną powietrza w kanale obejściowym do chwili osiągnięcia równomiernej i spokojnej pracy silnika Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej007s51 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Dziękuje czarekmbx za wypowiedź :) jednak z tego co mi wiadomo 16n1-11 jest lepszym gaźnikiem więc chciałbym jego właśnie mieć w simsonie. Ale ok spróbuję z 16n3-4 i dam info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teliber Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Dziękuje czarekmbx za wypowiedź :) jednak z tego co mi wiadomo 16n1-11 jest lepszym gaźnikiem więc chciałbym jego właśnie mieć w simsonie. Ale ok spróbuję z 16n3-4 i dam info No ale możesz mieć ,,lepszy" i nie jeździć albo gorszy i jeździć. :tongue: Ale powiem Ci, że dużo starych motorów naprawiałem i nieraz miałem podobnie jak Ty - ta sama część w jednym działa w innym nie. Nie wiem czym to jest spowodowane... może dopasowaniem materiału... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.