Skocz do zawartości

Pompa hamulcowa!!!!


KaBaN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

Mam nastepujący problem orginalna pompka od Mz nie daje rady ciągle cieknie... do tego poprzedni właściciel zaliczył szlifa i roz**bał pompke a nastepnie pospawał ja..działa i wygląda tak że szkoda gadac:)Zastanawiałem sie nad kupnem nowej ale to za drogi interes a ponoć i nowe są słabej jakośc..i w związku z tym mam pytanie czy ktoś ma u siebie może pompe od japończyka jezeli tak to od jakiego modele i jak wygląda sprawa połaczenia pompki z weżem łaczacym ja z zaciskiem????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Mam pompe z GPZ 500 i zacisk z SV650 polaczone stalowym przewodem chamulcowym. Sugeruje wlasnie takie rozwiazanie (no moze nie koniecznie w takiej konfiguracji) Pompa od GPZ nie mam miejsca na wkrecenie lusterka i trzeba kombinowac z obejmami do kierownicy ale poza tym jest SUPER. Do tego zmienilem klamke i mocowanie sprzegla wiec mam dwie klamki takie same i wszystko robi dobre wrazenie. Ploecam motobazar w poszukiwaniu czesci. Zeby to dzialalo musialem zrobic adaptor do zacisku i mimo to ze jest za miekki to mam chebel duzo wyprzedajacy mozliwosci moto :)

Cala zabawa kosztowala mnie okolo 300 zl plus praca wlasna ale OPLACALO sie. Nowe czesci oryginalne sa w podobnej cenie ale nie dadza takiej skutecznosci i dozowalnosci chamulca. Od kiedy na tym jezdze, nawet szybko to hamuje na 1 palec. Wczesniej cala lapa na klamce i do tego cala upackana w plynie chamulcowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak narazie próbuje sobie skołowac pompe od yamahy fzr 400. akurat zgadałem sie z gościem i powiedział ze chce za nią 100zł...wystawi ją na allegro i chyba ją kupie co do zacisku to nie wiem jak to rozwiąze zastanawiam sie czy nie dać przewodu w stalowym oplocie i nie połaczyć go z orginalnym zaciskiem MZ...ale to sie jeszcze zobaczy..... :)

 

P.S. ilo tłoczkowy jest ten zacisk od sv 650??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SV650 - dwutloczkowy, plywajacy :)

Daje popalic tarczy :twisted:

Jest problem z polaczeniem oryginalnego zacisku z papa. Nie wiem czy pojedyncza uszczelka pod tloczki w zacisku MZ wytrzyma takie cisnienie jakie daje japonska pompa. Mysle ze jak juz zmieniasz to i w zacis zainwesuj (okolo 100zl). Jak nic nie spaprasz to bedziesz mial SUPER chebel tak jak ja.

 

PS Zastanawiam sie nad redukcja wagi w MZ .... usuniecie tylego ukladu chamulcowego :twisted: :twisted: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy pojedyncza uszczelka pod tloczki w zacisku MZ wytrzyma takie cisnienie jakie daje japonska pompa. Mysle ze jak juz zmieniasz to i w zacis zainwesuj (okolo 100zl). Jak nic nie spaprasz to bedziesz mial SUPER chebel tak jak ja

 

Tak zrobie ..też mi sie wydaje że zacisk nie wytrzyma takiego ciśnienia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co wy chcecie od przedniego hebla oryginalnego co jest w mz... :)

Mi cieklo, wymienilem tylko uszczelke, zrobilem to raz a porzadnie i jest super. Zrobilem juz 6000 km od wymiany tego oringa na tloczku i nawet kropeleczki. Tarcza nie ma progu, klocki zalozylem nowe. lamke naciskam dwoma palcami i nie mam problemow z zablokowaniem kola nawet na rozgrzanym asfalcie. Zadbany przedni hebel nawet oryginalny w mz'cie w zupelnosci wystarcza....

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Szczesciaz :)

U mnie w orginalnym uszczelki lecialy jak glupie. Zarowno te w pompie jak i te w zacisku. No coz moze to dlatego ze sie plyn gotowal w ukaldzie.

Jak dla mnie to orginalny zestaw nadaje sie do lekkiej jazdy, nie moza mu ufac przy ostrej jezdzie. Guma z ktorych wykonane sa uszczelki pozostawiaja wiele do zyczenia.

Mam taki zestaw jak juz pisalem i nie boje sie szybkiej i ostrej jazdy bo mam zadobry chebel do reszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce w MZ'tce są dobre, jak się dopiero zaczyna jeździć, albo bardzo spokojnie użytkuje się moto. Ja przez pierwszy sezon jak uczyłem się hamować to był super, ale następny sezon :) już nie było tego efektu. Chociaż mi nic nie cieknie, raz rozebrałem, pożądnie poskładalem i jest ok. Teraz sam się zastanawiam nad zmianą całego układu :roll: jak znajdę jakiś super zacisk i pompke za jakąś normalną kase to bez zastanowiania się go wezmę. Z tego co pisze Łukasz to można wywnioskować ze raczej chyba nie można przesadzać z ilością tłoczków, jak już takie żeczy sie dzieją przy dwóch, ciekawe co by było przy czterech :lol: :mrgreen: Łukasz możesz zrobić fotkę tego adaptora, był bym bardzo wdzięczny :)

 

Teraz jeszcze się tak zastanawiam czy można by, jeszcze mniejszym nakładem kasy ulepszyć hamulce, i przyszło mi do głowy żeby zastosować dwie tarcze, ale z tym też jest masa roboty. Mocowania przyspawać, pompke i tak trzeba by wymienić, chyba jednak najlepsze i najtańsze rozwiązanie jest z tą zmianą całego układu na jakiś Japońsk 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczatkowo w planach mialem zainstalowanie dwuch tarcz MZ i dwuch zaciskow od japoni ale najpierw mialem sprwadzic jak dziala jeden....

Nie zakladam drugiego bo nie ma to sensu. Wydam kase i zwieksze ciezar moto a i tak nie wykozystam korzysci plynacych z drogiej tarczy. Co do zdjecia adaptora to niestey nie mam aparatu by go uwiecznic na zdjeciu. Jak sie nadarzy okazja to zrobie sesje etce i zapodam chetnym na mail ale najpierw musze znalesc dobrego czlowieka z aparatem :)

Adaptor to nic wiecej jak plaskownik o odpowiednich ksztaltach i 4 otworach na sroby. :mrgreen:

W poszukiwaniu czesci polecam motobazar. Ja kupilem tam wszystko a mialem w czym wybierac np zacisk od fireblade... 150 zl :twisted: :twisted: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą moja pompka to jest lipa na całego po pierwsze poprzedni własciciel zaliczym na emce gleby i ją troche zmasakrował..tzn.urwał mocowanie i zamaist kupić jakas używaną to kretyn dał ją do spawania i wygląda teraz jakby ktos ją ospikał a nie pospawał..nastepna usterka to była ułamana w miejscu gdzie sie przykręca przewód hamulcowy ale ztym sie uporałem..pojechałem do kolesia na tokareczce dorobił to co było ułamane i i przyspawał i mam spokój przynajmniej tak nie cieknie...hamowac nie poweim coś tam hamuje ale i troche cieknie..odradzam ci kupna jej.... :D

 

pozdrawiam

 

Hubert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postarams sie zrobic foty...Myśle że jakby kupił do niej noiwy tłoczek i tego simeringa na zewznatrz to by nie lała...A mam pytnie do ciebie masz moze tego skana co ukasz wysyłam komuś coś związane z regulacja gaźnika??jeśli tak to podeślij mi na mail [email protected] z góry dzieki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...