ziemowitt Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 (edytowane) Moi drodzy koledzy. Mam niemały problem i chciałbym bardzo uprzejmie prosić was o pomoc.Wczoraj zmieniałem kierunki w mojej Suzuki GS 1000 GL ze starych topornych na smukłe nówki. Zacząłem od przodu. miałem do dyspozycji 2 kable. połączyłem dwa plusy natomiast musiałem podpiąć kabel (-) do masy motocykla. Stary kierunek miał tylko kabel (+) a (-) pobierał z ramy swoim korpusem.Wsadziłem odizolowany kabel (-) między podkładkę a ramę. Niby wszystko grało, jednak podczas jazdy zaczęły szwankować prawe kierunki. Musiałem niedokładnie, niewystarczająco mocno połączyć kabel z masą, bo tylni świecił w tempie ale bardzo słabo żaby za chwilę znów oba zaczęły migać dwa razy szybciej i tak w koło aż po paru minutach jazdy padły zupełnie oba kierunki, i lewe i prawe... Bezpieczniki sprawdziłem - są OK. Czy wg Was padł po prostu przerywacz kierunkowskazów i po jego wymianie wszystko wróci do normy?Czy to może być coś innego, bardziej poważnego?Jeśli to przerywacz, w jaki sposób powinienem go dobrać? Wiadomo że nie kupię przerywacza do kierunków LED skoro mam żarówki, ale na jakie parametry powinienem zwrócić uwagę poza napięciem? Będę bardzo zobowiązany za wskazówki, opinie i pomoc. Z pozdrowieniami Sławek Edytowane 15 Kwietnia 2011 przez ziemowitt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 (edytowane) 1. mógł Ci paść przerywacz, podepnij z jednej strony stare kierunki i sprawdź, albo pożycz ok kogoś dobry przerywacz i wepnij.2. kupiłeś kierunki po 12 zł na allegro z kablami cienkimi jak włos, żarókami z gównolity, zamontowane na sztywno, które mogły się zes*ać po 3 km jazdy, a i jeszcze żaróki mogą być innej mocy, sprawdziłes ?3. niedokładne podłączenie czy Twoj przerywacz wygląda tak ?http://moto.allegro.pl/suzuki-gn-125-przerywacz-kierunkowskazow-i1553104909.html Edytowane 15 Kwietnia 2011 przez bonhart88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekpimek Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Co do 2 giego pkt to się zgodzę sam kupiłem coś takiego http://moto.allegro.pl/kierunki-kierunkowskazy-migacze-15-led-tuning-i1552014452.html i jeszcze nie wyjechałem a już nie działały :icon_mrgreen: rozkręciłem poprawiłem luty i teraz śmigają jak złe. Cytuj zero smutków, zero złości wyj**ane po całości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Koledzy już Ci powiedzieli co masz sprawdzić a ja dodam od siebie, ze elektroniczny przerywacz jak najbardziej się nadaje poniewaz eliminuje problem z różnicami obciążeń czyli niezależnie jakiej mocy żarówki wstawisz lub czy ledy to czas przerwy zawsze będzie taki sam. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziemowitt Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 1. mógł Ci paść przerywacz, podepnij z jednej strony stare kierunki i sprawdź, albo pożycz ok kogoś dobry przerywacz i wepnij.2. kupiłeś kierunki po 12 zł na allegro z kablami cienkimi jak włos, żarókami z gównolity, zamontowane na sztywno, które mogły się zes*ać po 3 km jazdy, a i jeszcze żaróki mogą być innej mocy, sprawdziłes ?3. niedokładne podłączenie czy Twoj przerywacz wygląda tak ?http://moto.allegro.pl/suzuki-gn-125-przerywacz-kierunkowskazow-i1553104909.html Kupilem dobre, metalowe kierunki, po 55zł za sztuke :) i sa sprawne (23W) Mój przerywacz wygląda bardzo podobnie, ma jednak 3 piny, do jednego dochodzi podwójna czarna wiązka (zapewne masa) a do dwóch pozostałych czerwone (+) od lewego i prawego kierunku. Dzięki wszystkim za pomoc, wymienię przerywacz i powinno działać. Dla pewności spytam jeszcze raz. Mogę włożyć nowoczesny przerywacz taki jak do LED i to nawet lepiej bo nie będzie skokw napięcia? Pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 1. mógł Ci paść przerywacz, podepnij z jednej strony stare kierunki i sprawdź, albo pożycz ok kogoś dobry przerywacz i wepnij.2. kupiłeś kierunki po 12 zł na allegro z kablami cienkimi jak włos, żarókami z gównolity, zamontowane na sztywno, które mogły się zes*ać po 3 km jazdy, a i jeszcze żaróki mogą być innej mocy, sprawdziłes ?3. niedokładne podłączenie czy Twoj przerywacz wygląda tak ?http://moto.allegro....1553104909.html Kupilem dobre, metalowe kierunki, po 55zł za sztuke :) i sa sprawne (23W) Mój przerywacz wygląda bardzo podobnie, ma jednak 3 piny, do jednego dochodzi podwójna czarna wiązka (zapewne masa) a do dwóch pozostałych czerwone (+) od lewego i prawego kierunku.Dzięki wszystkim za pomoc, wymienię przerywacz i powinno działać. Dla pewności spytam jeszcze raz. Mogę włożyć nowoczesny przerywacz taki jak do LED i to nawet lepiej bo nie będzie skokw napięcia? Pozdrawiam serdecznie Człowiek czego nie wie to sobie dopowie.Zastanowiłeś się jak układ w takim podłączeniu ma działać i co go będzie zasilać ?49 - plus 12V po stacyjce31 masa49a zasilanie kierunkowskazów 12V. Ten przewód wędruje do przełącznika kierunków, gdzie włącznik podaje to na lewa lub prawą stronę.Dwa dni temu opisywałem ten problem w innym temacie o kierunkach i klaksonie.Dzięki tej wypowiedzi okazało się, że można rozwiązać Twój problem i co zostało źle podłączone.Jesteś już trzeci w tym tygodniu co bierze się za elektrykę bez UPRZEDNIEGO uzupełnienia swojej wiedzy w tym temacie, tylko ze Ty masz najmniejszą biedę. Koledzy popalili regulatory napięcia. I jednak należy zadawać proste pytania przy próbie diagnozy bo czasem nie spodziewamy się jakie cuda wianki mogą potrzebujący pomocy wymyślić. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziemowitt Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 (edytowane) Człowiek czego nie wie to sobie dopowie.Zastanowiłeś się jak układ w takim podłączeniu ma działać i co go będzie zasilać ?49 - plus 12V po stacyjce31 masa49a zasilanie kierunkowskazów 12V. Ten przewód wędruje do przełącznika kierunków, gdzie włącznik podaje to na lewa lub prawą stronę.Dwa dni temu opisywałem ten problem w innym temacie o kierunkach i klaksonie.Dzięki tej wypowiedzi okazało się, że można rozwiązać Twój problem i co zostało źle podłączone.Jesteś już trzeci w tym tygodniu co bierze się za elektrykę bez UPRZEDNIEGO uzupełnienia swojej wiedzy w tym temacie, tylko ze Ty masz najmniejszą biedę. Koledzy popalili regulatory napięcia. I jednak należy zadawać proste pytania przy próbie diagnozy bo czasem nie spodziewamy się jakie cuda wianki mogą potrzebujący pomocy wymyślić. Z tym dopowiadaniem to święta prawda. Wszystko przez pośpiech w którym pisałem posta. Ale nie można mi powiedzieć, że nie opisałem precyzyjnie sytuacji ;)Nie mam zamiaru ukryć, że na elektryce znam się tyle co na współczesnej kobiecej modzie :) Żebyśmy się dobrze zrozumieli, ja nic nie grzebałem przy przerywaczu! Nic nie podłączałem, nie zmieniałem. Coś po prostu padło po wymianie przednich kierunków bo wcześniej wszystko grało i buczało. A ja tym czasem idę poczytać post o klaksonie i kierunkowskazach o którym wspominałeś, chociaż obawiam się że to zupełnie inny problem... Mam nadzieję, że to nie ten regulator napięcia. Jakie prawdopodobieństwo? Weekendowe pozdrowienia! Edytowane 16 Kwietnia 2011 przez ziemowitt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziemowitt Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Dopiero teraz mam czas zabrać się za te kierunki i wciąż mam pewne wątpliwości. Przerywaczy na allegro jest od groma, czy ktoś pomoże mi proszę rozszyfrować parametry mojego przerywacza? 12V/2(4)x21W. Do tego TBB 39, 4 DB 002 895-00 i jeszcze J590c/J945.Co oznacza ta czwórka w nawiasach? No i jeszcze często dodane jest na końcu +3,4W. Co mi to powinno podpowiadać? PS---------czy przełącznik kierunkowskazów = przerywacz kierunkowskazów? PPS--------gdybym miał najprościej sformułować swoje pytanie brzmiałoby ono tak:czy jeśli kupię obojętnie jaki przerywacz motocyklowy 12V/21W na 3 PINy 31, 49 i 49a będzie on działał poprawnie? Z góry dziękuję za cierpliwość i zainteresowanie. Cały czas się uczę... ale w moim wieku to już nie takie łatwe :) Sławek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.