Cerb Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Mam maly ale upierdliwy problem, przestawiam licznik z mil na kilometry, ustawiam zegar, wszystko ladnie dziala ale po wylaczeniu zaplonu i ponownym wlaczeniu licznik znow przestawia sie na mile i godzina sie resetuje. Przebiegi zapamietuje, zarowno glowny jak i dzienne. Zauwazylem tez ze jak przekrecam kluczyk to mija okolo sekundy zanim zegary sie zaswieca. Ma ktos jakies pomysly co moze byc tego przyczyna? Na innym forum dostalem odpowiedz od goscia ktory tez mial taki problem i w takim motocyklu jak moj tylko ze 600cm^3 (Suzuki GSXR600K2), odpisal mi tak : "U mnie okazalo sie ze byl problem z kablem zasilajacym pamiec, poprostu gdzie prad ginal i nie zapamietywal ustawien. Koszt w serwisie 70 zl bodajze takze nic strasznego" Nie wiem gdzie w motocyklu szukac tego kabla. Zdjalem zegary, przeczyscilem zlacze (kostke) ktore sie wpina do zegarow. Wszystko wyglada ok. Cytuj http://www.bikepics.com/members/cerb/ - moja stajnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agent 303 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 (edytowane) Wiadomo to w 90% przewód.Kiedy to ci się zaczeło ?Przewód ma 2 końce więc sprawdź z drugiej strony. Nie wystarczy spojrzeć bo przewodzenie jest tylko podczas poruszenia tym nie wiec trzeba wszystko rozpiąć i przeczyścić każdy stykMi to wygląda na to że źle przewód do stacyjki jest podpięty albo w środku zaśniedziała chyba Może kupiłeś już z tym ? Ps. czy to 600 czy 1000 to i tak jest elektryka co najwyżej trochę się różni Edytowane 26 Marca 2011 przez agent 303 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Jest to słuszna podpowiedx.Jak masz schemat to szukaj przewodów, które mogą nazywać ACC+ lub buck-up. Tu zanim zaczniesz ryć instalację sprawdź bezzpieczniki.Jeśli czyszczenie kostki nie poskutkowało należy podążać tym tropem. łatwo sprawdzić, który przewód jest buck-up'em.Miernik w dłoń i sprawdź na którym masz zasilanie po wyjęciu (podkreślam wyjęciu) kluczyka ze stacyjki.A później to juz z górki. Ostatecznie zegary do rozbiórki i sprawdzenie połączeń lutowanych na płycie drukowanej. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerb Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Zaczelo sie to po zimie, motocykl stal w garazu blaszaku z akumulatorem w srodku i uzbrojonym alarmem (nie mialem innej mozliwosci na zimowanie). Po zimie moto odpalilo od drugiego strzala i teraz pali bez problemu. Akumulatora nie wyciagalem i nie ladowalem bo nie moge rozbroic alarmu (tryb serwisowy sie nie wlacza - alarm DataTool system 3). Z ta stacyjka to tez myslalem ze moze byc skoro po przekreceniu kluczyka zegary od razu sie nie zapalaja. Dzieki za podpowiedzi, jutro pojde sprawdze bezpieczniki i kable przy stacyjce, a teraz zajrze do serwisowki. Cytuj http://www.bikepics.com/members/cerb/ - moja stajnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 (edytowane) Jeśli masz alarm to moze być jeszcze jeden powód takich problemów.Jeśli ktoś źle podłączył Ci odcięcie zapłonu to po uzbrojeniu alarmu otwierany jest obwód zasilający pamięć.Sprawdź czy jak wyjmiesz kluczyk i nie uzbroisz alarmu i ponownie włożysz kluczyk straci ustawienia.Jeśli nie to wina podłączenia alarmu.A jeszcze fakt, że zegary nie odpalają się od razu mocno mnie przekonuje o słusznosci mojego podejrzenia.Alarm potrzebuje chwilę na zamknięcie pętli zabezpieczenia po otrzymaniu impulsu ze stacyjki. Edytowane 26 Marca 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerb Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Problem rozwiazany i...okazal sie banalny. Wszystkiemu winien byl urwany kabelek przy kostce. Odszukalem w serwisowce wiazke ktora idzie do licznika i sprawdzilem kostki po drugiej stronie. Zdjalem boczna owiewke i znalazem 2 kostki, rozpialem je, psiuknalem WD40, i przy probie spiecia kostek z jednej z nich wyszedl kabelek. Zdjalem kawalk izolacji, wetknalem na styk i sprawdzilem jak dzialaja zegary. Wszystko zadzialalo jak powinno:). Jutro zrobie to tak jak powinno byc, czyli przemyje te kostke bo troche syfu ze stykow sie tam zebralo i zaloze nowy konektor. Ponizej foty na ktorych wszystko widac. Dzieki za wszystkie podpowiedzi, dobrze ze to nic powazniejszego. Cytuj http://www.bikepics.com/members/cerb/ - moja stajnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.