Skocz do zawartości

Suzuki Ts 50 - Problem


Domi93
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie. Od wakacji zeszłych walcze "jak dostane natchnienia" z suzuki TS 50. Ani to szybkie ani mocne ale dupe zawiezie gdzie trzeba. W koncu doszedlem do wniosku ze trzeba by sie z nim rozprawić bo mam dość autobusów w środku lata. Ale do rzeczy. Wymienione simmery, łożyska na wale, na główce korbowodu, niedawno robiony szlif i nowy tłok. Po tym moto śmigało ładnie... aż miesiąc. Potem zaczeło sie przerywanie kiedy zdusze go sprzęgłem dość mocno, i jak dochodzi do najwyższych obrotów. Co zauwazylem. Po wymianie świecy kiedy dam mu kolosalnie wielką przerwe na elektrodzie to przerywa mniej. Jak dam mu iglice na samą góre, i ustawie poziom w komorze ze prawie sie wylewa to wszystko jest okejka i tylko czasem kichnie prychnie. Więc podążając tym tropem mówie sobie "haa lewe powietrze!" wiec kupiłem samostart, tatuś balansowal manetką bo oczywiście wolnych ni chu... nie umie trzymać a ja psikam. Wypsikałem pełną puszke na połączenie filtr powietrza z gaźnikiem, na króciec ssący i na połączenie cylindra z blokiem silnika i zero zadnej reakcji. Najlepsze jest to że na ekstremalnie ubogiej mieszance również jakoś tam lata... W prawdzie ma mega malo mocy i nie spada z obrotów ale tez jezdzi, a w pułapie średniej mieszanki aby świeca miala kolor brunatny to ni cholery nie chce śmigać, dusi sie, kaszle, kicha prycha i wogole, a towarzyszy temu dżwięk jak by conajmniej wypadało kilka zapłonów a potem tłok walił w głowice i znow jedzie dalej. Nie wiem jak to dokladnie opisać. Z wymian to: nowy przewód WN, fajka NG wodoodporna, nowa świeca, gaźnik wygotowywany, czyszczony i wogole. Dalej to samo. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś tak długi post, w dodatku tak wszystko w nim zamotałeś, że nikt nie może się połapać jak w końcu chodzi motor i nikt ci nie odpowiada.

 

Tu masz kawałek motodaty, ustaw gaźnik tak jak ona podaje:

 

Świece: NGK BP6ES

Gaźnik: MIKUNI

Typ gaźnika: VM15SH

Liczba wolnych obrotów: 1300-1500 [obr./min]

Dysza główna: 67,5 (75)

Śruba mieszanki podstawowej: 1,5 [obr.]

Poziom pływaka: 22,4 [mm]

Iglice daj na środkowy ząbek

Wymień/Wyczyść filtr powietrza

Jak ustawisz poziom pływaka, zagrzej dobrze motor a nawet pojeździj z pół godziny, wykręć świece i napisz jaki ma kolor.

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co bylo powodem zastosowania tego samostartu? I jakie mialy byc skutki jego zastosowania?

Przeciez to nie diesel.

 

Twoje pytanie obnaża Twoją nieznajomość tematu. Samostart, czy plak do tapicerki czy lakier do wosów czy inne łatwopalne ścierwo łatwo obnaża wszelkie nieszczelnosci w układzie dolotowym dzięki którym specyfik dostaje się do powietrza zasilającego mieszankę i zwiększa obroty silnika.

Poza tym nie tylko diesla odpala się samostartem.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega obejrzał moto i stwierdzil ze jedyne co mu jeszcze przychodzi do głowy to moduł zapłonowy. Musze podmienić go z jakiegoś innego moto. Tylko w tym problem ze wogole sie na tym nie znam. Moze byc jakies ziarno prawdy w tym module?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co bylo powodem zastosowania tego samostartu? I jakie mialy byc skutki jego zastosowania?

Przeciez to nie diesel.

 

Twoje pytanie obnaża Twoją nieznajomość tematu. Samostart, czy plak do tapicerki czy lakier do wosów czy inne łatwopalne ścierwo łatwo obnaża wszelkie nieszczelnosci w układzie dolotowym dzięki którym specyfik dostaje się do powietrza zasilającego mieszankę i zwiększa obroty silnika.

Poza tym nie tylko diesla odpala się samostartem.

 

No tej techniki nie kapuje, nigdy tak nie sprawdzalem tak nieszczelnosci ukladu dolotowego, dla mnie nowosc, wyjasnij mi to dokladniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować, ale nie wsadzaj sprawnego modułu do swojego, tylko swój podejrzany wsadź do sprawnego moto. Ominiesz ryzyko uszkodzenia czyjegoś modułu oraz będziesz miał 100% pewność

 

No tej techniki nie kapuje, nigdy tak nie sprawdzalem tak nieszczelnosci ukladu dolotowego, dla mnie nowosc, wyjasnij mi to dokladniej.

 

Ale to proste, w układzie dolotowym podczas pracy silnika wytwarzane jest podciśnienie i jeśli między gaźnikiem a cylindrem pojawi się jaka kolwiek nieszczelność to tamtędy będzie zasysane extra powietrze do mieszanki co będzie powodować ubogą mieszanke, ale to powinieneś wiedzieć. Teraz wykorzystując to zjawisko psikasz na króciec jakimś łatwo palnym aerozolem (samostart.plak, dezodorant , cokolwiek łatwo palnego) , jeśli podczas psikania zauważasz jaką kolwiek zmiane w pracy silnika (wzrost, czy spadek obrotów czy cokolwiek innego) będzie to świadczyć o nieszczelności

Edytowane przez bananek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co bylo powodem zastosowania tego samostartu? I jakie mialy byc skutki jego zastosowania?

Przeciez to nie diesel.

 

Twoje pytanie obnaża Twoją nieznajomość tematu. Samostart, czy plak do tapicerki czy lakier do wosów czy inne łatwopalne ścierwo łatwo obnaża wszelkie nieszczelnosci w układzie dolotowym dzięki którym specyfik dostaje się do powietrza zasilającego mieszankę i zwiększa obroty silnika.

Poza tym nie tylko diesla odpala się samostartem.

 

No tej techniki nie kapuje, nigdy tak nie sprawdzalem tak nieszczelnosci ukladu dolotowego, dla mnie nowosc, wyjasnij mi to dokladniej.

A to nie było wystarczającą jasno napisane :banghead:

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przepraszam ze tak do tematu sie wtrocam ale mam małe pytanko rg 80 posiada któtką świece ale tak sie ostatnio przyjżałem i jest jeszcze sporo gwintu w głowicy i w tym całe pytanie czy moge założyć długą świece ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świeca właśnie była krótka a sie dziwiłem że jest długi gwint i wkreciłem długą i jeszcze sprawdzałem magnetem czy uderza i nic nie uderza pięknie chodzi na niej nie wiem może była zła dobra mniejsza oto chciałem sie tylko dowiedzieć z tą świecą moje pytanie jest zamkniete :)

 

Ale mam jeszcze małe pytanko czy jak bym przestawił zapłon na wczesny to jakoś na moc by zyskało czy lepiej opuźniony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...