b3rni Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Witam, Jestem od niedawna posiadaczem Suzuki TL1000R rocznik 2000. Powodem dla, którego proszę o radę jest zapłon. Otóż pewnego dnia motor zapalił i chodził bardzo dobrze przy ujemnej temperaturze na zewnątrz( motocykl stoi w garażu murowanym zamkniętym). Trzy dni później odpalam go a tu nic. Robię wszystko jak podaje instrukcja Suzuki tzn ssanie na full, a gdy silnik zaskoczy to automatycznie ssanie do 1/2 i jak się nagrzeje to wyłączam. Jednak nie udało mi się dojść do punktu 3. Tzn silnik odpalił dałem ssanie na 1/2 pochodził z 20 sek i zgasł. Ponowny zapłon nic nie dał, a po kilku (2 czy 3 ) próbach ponownego zapłonu strzelił z wydechów. Akumulator nowy + naładowany. Benzyna jest. Od kilku dni próbuje bezskutecznie go odpalić, tzn. kręci, pompa paliwa działa ale nie pali i czuć zapach benzyny. Nie wiem czy dobrze rozumuję ale najprawdopodobniej się zalał. Nie wiem co teraz mam zrobić. Proszę o radę i ew. inne podejrzenia co do mojego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitersky Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Przede wszystkim wykręć świece, sprawdź ich kolor, w razie potrzeby wyczyść, załóż ponownie i spróbuj odpalić w ten sam sposób kiedy było to skuteczne. Moto może pochodzić na ssaniu chwile, po kilkudziestu sekundach wrzuć na 1/2, a po dwóch - trzech minutkach wyłącz całkowicie. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b3rni Opublikowano 3 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Dzięki wielkie za podpowiedź. Z racji że już dzisiaj nie będę go rozkręcał pobawię się jutro. A jeszcze takie pytanie. Co mogło być tego przyczyną skoro 3 dni wcześniej palił bez problemów?? Jutro postaram się przedstawić moje wnioski i spostrzeżenia w razie gdyby to nie pomogło. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitersky Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 No nie wiem, ale ważne dla świec oraz dla samego silnika, aby nie odpalać go na chwilke pokręcić manetką i zgasić. Odpalając moto trzeba poczekać aż się zagrzeje, wtedy następuje proces samooczyszczania świec. Możliwe, że za krótko był odpalony. W ogóle wg mnie odpalanie czy przepalanie motocykla w zimie, to niepotrzebna rzecz, ale teorii tyle, że... Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
George954rr Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Dzięki wielkie za podpowiedź. Z racji że już dzisiaj nie będę go rozkręcał pobawię się jutro. A jeszcze takie pytanie. Co mogło być tego przyczyną skoro 3 dni wcześniej palił bez problemów?? Jutro postaram się przedstawić moje wnioski i spostrzeżenia w razie gdyby to nie pomogło. Pozdr Wyczyść lub wymień świece. Spróbuj przy odpalaniu dać ssanie na 3/4. Mój TLR zdecydowanie lepiej odpala w ten sposób. Zawsze po odpaleniu zagrzej silnik do temperatury roboczej. Ja odpalam mój motocykl tylko jak zamierzam pojeżdzic i nigdy nie miałem żadnych problemów z odpalaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgsxr Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Tlka nie znosi "krótkiego" odpalania bo prowadzi to zalalewania się świec. Nie lubi tego ani zimą ani latem. polecam: www.tlzone.net www.tlplanet.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b3rni Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 OK. Teraz juz bede wiedzial co i jak. Dzisiaj wyciagnalem obie swiece przeczyscilem i pali jak nowka i zeby nie bylo przejechalem okolo 10 km bo pogoda sie udala. Ale zastanawiam sie czy po tej "awarii" nie trzeba ich calkowicie wymienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitersky Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 OK. Teraz juz bede wiedzial co i jak. Dzisiaj wyciagnalem obie swiece przeczyscilem i pali jak nowka i zeby nie bylo przejechalem okolo 10 km bo pogoda sie udala. Ale zastanawiam sie czy po tej "awarii" nie trzeba ich calkowicie wymienic. Na pewno nie zaszkodzi :flesje: pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
George954rr Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 OK. Teraz juz bede wiedzial co i jak. Dzisiaj wyciagnalem obie swiece przeczyscilem i pali jak nowka i zeby nie bylo przejechalem okolo 10 km bo pogoda sie udala. Ale zastanawiam sie czy po tej "awarii" nie trzeba ich calkowicie wymienic. Moja wczoraj po 3 miesięcznym postoju odpaliła za pierwszym razem :biggrin:. Nakreciłem wczoraj 100km. Po takiej przerwie frajda niesamowita :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b3rni Opublikowano 8 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Szczerze to mam moja tlr-kę od poczatku tego sezonu wiec ucze sie nia jezdzic. Ale tak czy siak frajda jest ogromna po tak duzej przerwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukimaster Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Szczerze to mam moja tlr-kę od poczatku tego sezonu wiec ucze sie nia jezdzic. To masz kozacki motocykl do nauki :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b3rni Opublikowano 8 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Motorami jeżdżę od ponad 6 lat, ale chodzi mi o to, że jeszcze nigdy tlr-ką nie jeżdziłem, i nie chciałbym od razu pędzić na złamanie karku i nie wiedzieć jak się sprzęt zachowuje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lpt Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 motor to cos co ma powyzej 50ccm. Który to Twoj osobisty motocykl powyżej 250ccm ? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b3rni Opublikowano 12 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 jeśli chodzi o osobisty to 1 :banghead: :buttrock: , wiem ze brzmi to dziwnie ale nie boje sie takiej pojemnosci. Po prostu jezdze z glowa, i wiem ze nic zlego (sam) sobie nie zrobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Motorami jeżdżę od ponad 6 lat, ale chodzi mi o to, że jeszcze nigdy tlr-ką nie jeżdziłem, i nie chciałbym od razu pędzić na złamanie karku i nie wiedzieć jak się sprzęt zachowuje :) A motocyklem już jechałeś? Kto prowadził? :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.