ural_zgora Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Być może To logiczne jest, że na przód przy hamowaniu działają większe siły (czysta fizyka) ale myślałem, że jego pytanie było podchwytliwe hehe. Zresztą nie będę udawał fachowca bo nim nie jestem pozdrawiam Nie wiem czy teraz w szkole ucza jeszcze fizyki, albo mechaniki technicznej, ale jak bys narysowal sobie taki model samochodu, zaznaczyl srodek ciezkosci, zaznaczyl sily dzialajace i sobie to przeanalizowal uzywajac prostych wzorow to by bylo wszystko jasne. Ewentualnie masz pytanie do pani od fizyki. Wiesz co by sie dzialo z hamulcami gdyby nie bylo czujnikow obciazenia, korektorow sily hamowania itp i wszytkie kola hamowaly by z jednakowym momentem ? Ano byloby cos takiego co mozemy zaobserwowac u rolnika, ktory ciagnie sobie prosta, niezaladowana przyczepe i nie chce mu sie wysiasc, aby pokrecic raczka od zaworu sily hamowania. Ponad to niewiem czy zauwazyles, a jak nie to poogladaj sobie w internecie, oprocz golych dup, uklady hamulcowe pojazdow. Bardzo czesto hamulce przednie maja wieksze tarcze hamulcowe, wieksze zaciski, wieksze srednice cylinderkow hamulcowych itp. To tez nie jest przypadkowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.