Andi. Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Cześć . Chciałbym się poradzić kolegów odnośnie odgłosów jakie wydobywają się z lewej strony motocykla szczególnie na małych obrotach . Są to stuki , które zanikaja przy wciśnięciu klamki sprzegła . Gdy ją wcisnę to silnik pracuje pięknie . Natomiast gdy puszczę to wydobywają się stuki . Teraz to są juz tak dokuczliwe ,że postanowiłem oddać motor do naprawy .Tylko pytanie ,- co to moze byc ... czy okładziny sprzegła , czy kosz sprzęgła czy może jeszcze cos innego ? Jak ktoś wie to poproszę o podzielenie się wiedzą . Z góry dziękuję . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparrowvfr Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 wytłuczony kosz sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 (edytowane) takie grzechotanie, które bardziej czuć niż słychać to raczej kosz. Mam tak w F4i ale lekko, masakrycznie było w byłym ZXR400 i podobno to jest typowa wada BMW 1100GS. Z pekniętym koszem spotkałem się tylko w cbr1000RR cos koło 07, wyłamał się ząb i wyleciał przez dekiel ale ten typ tak ma i nie bierz tego pod uwagę. Generalnie jeśli niema tragedii to bym zostawił to w spokoju. Ale jesli chcesz to robić to na pewno lepiej teraz niż w sezonie. Skrzynia raczej inaczej się objawia, biegi nie wchodzą , wyskakują (miedzyluzy wpadają), moje pierwsze suzuki stukało na 3ce, bywa że wyje. Edytowane 3 Stycznia 2011 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 (edytowane) Na luzie przy pracującym silniku kosz sprzęgłowy się obraca, a tarcze i przekładki sprzęgła są ściśnięte przenosząc obroty na skrzynię biegów. Łożyska i wałki się obracają co też może powodować stuki czy szumy. Wciśnięcie klamki sprzęgła, rozłącza napęd i całość się ucisza. Dopóki nie zdejmiesz chociaż pokrywy sprzęgła i nie obejżysz wnętrzności, wszystko jest "gdybaniem". Inna sprawa że wałek który przenosi obroty z silnika na sprzęgło cały czas pracuje więc ten element również trzeba brać pod uwagę. Nie znam konstrukcji Twojego silnika/skrzyni a swoje domysły snuję na podstawie znanych mi konstrukcji. Edytowane 4 Stycznia 2011 przez Avalon Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.