Skocz do zawartości

Kawasaki ZXR 400 Honda CBR 400


Rekomendowane odpowiedzi

Chcial bym poznac wasze zdanie n temat tych dwoch mtorkow, ogolnie jak wypadaja w porwnaniu do innych ktory z nch jest lepszy, ktorym sie latwiej jezdzi czy latwe sa w prowadzeniu, czy nadaja sie na pierwszy motor itd. poprostu wszytsko co mozna powiedziec na ich temat.

 

Z gory dzieki, pozdrawiam -Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moją opinie chyba z grubsza znasz...

Teorettycznie jeśli chodzi o trwałość powinienm polecić cihonde bo jej jakość jest naprawde wysoka i w tym porównainu z reguły sportowe hondy wypadają lepiej niż sportowe kawy ale to są 400tki a to dużo zmienia.

 

W Europie te maszynki są stosunkowo egzotyczne. Jedynie ZXR 400 jest odrobine bardziej popularny bo był oficjalnie sprowadzany przez jakiś czas do europy(do polski również) więc dostępność do części i tego typu spraw będzie napewno o wiele lepsza niż w stosunku do CBRki 400 bo jest mało popularna.

Samo porównanie który jest fajniejszy to raczej rzecz gustu.

 

CBRka też jest bardzo fajna ale ja bym mimo wszystko wybrał chyba ZXRa(jeśli mam brac pod uwage tylko i wyłącznie któryy bardziej mi sie podoba).

jeśli do tego dodac jeszcze wybór egzemplarzy poszczególnego modelu do kupienia(CBRki znajdziesz w całej polsce w ofertach sprzedaży powiedzmy 2-3 do wyboru a ZXRów jak sie zakręcisz to z 10 albo więcej)i sprawy typu dostępnośc części i serwis to ja bym sie nie zastanawiał i wybrąłbym ZXRa.

 

Czy sie nadaje na pierwsze moto? Myśle że tak. O ile w głowie jest odrobina oleju i nie będziesz bawił sie w Rossiego(czy Biaggiego... jak kto woli) po pierwszysch paru tygodniach to raczej nic nie powinnno sie stać.

Motorki te nie są jeszcze takie jadowite i wściekłe jak większość średniej klasy 600tek, są stosunkowo lekkie i małe więc opanowanie ich będzie stosunkowo łatwe(o niebo łatwiejsze niż 100konego potworka).

 

Jeśli jesteś fanem plastików to to jest najmądrzjszy wybór żeby zacząc bo takie sprtowe 400tki są stosunkowo łatwe w prowadzeniu i nadają sie do stawiania pierwszych kroków w świecie sportowych motocykli(oczywiście nie dla każdego bo bywają wyjątki które nigdy nie powinne otrzymać w ręce nic większego niz motorower...) ale jak ju nauczysz sie jeździć, złapiesz dobre nawyki można nimi całkiem szybko zapylać(szczególnie na kretych trasach albo w mieście) i też dają mnóstwo frajdy z jazdy... :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

400ccm... ta pojemność wśród motocyklistów (zwłaszcza w Polsce) budzi mieszane uczucia a przyczyną takiego stanu rzeczy jest małe rozpowszechnienie tych pojazdów w Polsce. Co do ZXRa począwszy od układu jezdnego odnaleźć możemy same ciekawostki techniczne takie jak zawieszenie przednie wyposażone w teleskopy UP-SIDE DOWN o średnicy rury nośnej 41mm zapożyczone ze starszego brata czyli ZXR 750J. Od tego też motocykla pochodzi układ hamulcowy wyposażony w dwie tarcze o średnicy 310mm!! (ten sam zresztą co w ZZR600 i pierwszej ZX6R). Niebagatelnie też przedstawia się sprawa zacisków wyprodukowanych przez firmę TOKICO

wyposażone są one w cztery tłoczki co sprawia iż motocykl hamuje jak był by przyklejony do asfaltu. W tylnym zawieszeniu pracuje MONO-SHOCK oraz amortyzator gazowy (w pełni ustawialny z resztą jak i przednie zawieszenie).

Kolejnym rozdziałem mojego opisu jest silnik...(4 cyl. DOHC 16v chłodzony wodą i olejem) który reprezentuje bardzo wysoki poziom zaawansowania technicznego choć może nie najwyższy ale należy zauważyć iż w prawie niezmienionej formie produkowany jest do dzisiaj od 89roku !!! (w 1991 zmienił się odlew bloku tzn pole numerowe trafiło na półkę a na obudowie alternatora pojawił się napis ZXR). Silnik ma pojemność 398ccm (39 x 57) dysponuje mocą 65 km przy 13000 obr/min (czerwone pole zaczyna się przy 14500).Jedną z rzeczy przemawiającą za jest umieszczenie napędu wałkami rozrządu przy pierwszym cyl. a nie jak w większości produkowanych w tamtych czasach silników na środku po między 2 i 3 cyl. (co wpływa na np. łatwiejszą wymianę łańcuszka rozrządu). Silnik w praktyce mimo iż dysponuje niewielką pojemnością Zapewnia dość wysoki moment obrotowy (w granicach 35 Nm)

co pozwala na bezproblemowe poruszanie na wysokich biegach z małą prędkością. Dodam jeszcze iż silniczek ten nie jest łakomy na paliwo... jego zużycie w cyklu miejskim rzadko sięga 6 l na 100km. Jedynym lecz dużym minusem jednostki napędowej jest BRAK ODCIĘCIA! Co przy np. nieumiejętnym zmienianiu biegów doprowadzić może do uszkodzeń (przy ok. 16500 - 17000 rpm sprężyny zaworowe nie nadążają z zamykaniem zaworów a te spotykają się z tłokami i co jest dalej każdy chyba wie.... koszty ). Co do wyglądu to gusta są różne mnie na przykład motocykl ten podoba się strasznie ale to jest sprawą względną zależy też od malowań a tych było kilka...

Teraz opowiem o różnicach pomiędzy modelem H (starszym troszkę bardziej kanciastym, podobnym do ZXR 750J) i modelem L (nowym podobnym do ostatniego wypustu 750):

-Zasadniczą różnicą jest inna rama (obie wykonane są ze stopów aluminium)

 

-Model H dysponuje wahaczem z zastrzałem (bardziej „rasowy” wygląd i oczywiście

lepsza sztywność

 

-W modelu L zastosowano „zmodernizowany” silnik (pisałem o tym wyżej) choć ciężko teraz znaleźć model H z oryginalnym silnikiem

 

-W modelu L zmienił się również wygląd owiewek choć nie wszystkich bo fairingi boczne pasują do/od modelu H

 

-Zmieniła się też waga która w modelu H wynosiła163 kg i spadła

4 kg co oczywiście wpłynęło pozytywnie na prowadzenie pojazdu

 

Podsumowując ZXR 400(H i L) to czysto sportowy motocykl przeznaczony dla młodszych (i nie tylko ale na pewno nie dla tych którzy mają powyżej 185cm wzrostu) lecz rozważnych osób posiadających już za sobą doświadczenie z motoryzacją na dwóch kołach. Co do osiągów hmmm.... myślę że posiadacze Ducati Monster 600, Gpz 600 i innych pojazdów tego pokroju będą mieli ciężki orzech do zgryzienia....

 

A co do CBR hmmm.... dużo wytrzymalsza i jak dla mnie ładniejsza ale to jest sprawa gustu... myślę ze trakcyjnie sa zbliżone ja chciałem Kupić CBR ale żeby znaleźdź coś takiego w polsce to bardzo trudno.. :buttrock: a że trafił się fajny ZXR to oczywiście nie czekałem... i jestem szczęśliwym (jak narazie) posiadaczem.... POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Europie te maszynki są stosunkowo egzotyczne

 

Moze w Polsce tak, ale nie na zachodzie. Ostatnio gdybałem co by tu kupic za kilka lat na nastepne moto i przegladałem ebay.de i było tam tego sporo. AHa w niemczech jeste jeszcze sporo hond vfr 400

 

A co do braku popularnosci dla sprzetów takiej pojemnosci to sam jestem z tego powodu niezadowolony bo po mbxie którego teraz posiadam mam zamair przesiąść sie na nsr 125 a później własnie wolał bym ściga klasy 400 niz "zwyklaka" 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche poszperalem w necie i znalazlem dziwna rzecz, odrazu mnie to zaciekawilo, albo jakis blad na stronce albo niewiem, mianowiscie wedlug katalogu waga ZXR 400 wynosi 159kg na 65hp z 92 roku za to z roku 00 wazy 188 kg tyle samo hp, porownuje teraz go do ZX6R z 95 roku motorek ma wazyc 182 kg ?? czy to prawdziwe informacje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...