Skocz do zawartości

Przygasające zegary...???


swiezak90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy!

W mojej kawie zx6r z 96 roku zauważyłem że gdy wciskam klamkę hamulca (co powoduje zapalenie się światła stop) przygasa oświetlenie zegarów...Jaka może być tego przyczyna??

Kiedy włączam kierunki lub "długie" też się tak dzieje ale nie tak wyraźnie delikatnie bladnie światło..za to podczas hamowania no to gołym okiem widać różnice. Co to może oznaczać??? Coś z akumulatorem??? Kręci praktycznie od strzała...

Będę wdzięczny za wyjaśniające podpowiedzi..:)

Pozdrawiam

Tak się dzieje ponieważ światła zasadnicze są zasilane wprost z akumulatora przez przekaźniki, a światła stop i podświetlenie zegarów przez stacyjkę. Na tym obwodzie powstaje spadek napięcia, który widzisz jako przygasanie. Przy czym powinno to wystąpić przy kierunkowskazach i sygnale dźwiękowym również dość intensywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu mam pytanie...piszecie o regulatorze...czy możecie mi pomóc i podpowiedzieć gdzie tego szukać w moim moto i jak to mniej więcej wygląda??? Przy okazji looknął bym jak ta część wygląda czy jest w pełni sprawna (połączenie regulator-rama) Tak wyczytałem z posta kolegi "robik64" tylko nie wiem czy to mojego moto tez dotyczy dlatego moje zapytanie:) Pozdrawiam i dzięki za pomoc i odpowiedzi.

Niestety nie wiem gdzie Kawa ma umieszczony regulator, nie znam budowy tego motocykla. Są regulatory z radiatorem(kaloryferkiem), są i bez, trudno mi powiedzieć. Zależy to od mocy alternatora, zależy również od producenta motocykli i ustaleń z podwykonawcami dostarczającymi akcesoria. Zdaję się tu na pomoc kolegów oblatanych w tych moto. W szosowych Hondach oryginały są przeważnie bez radiatora, natomiast zamienniki już są w radiator wyposażane. Jednak podstawa-dobre połączenia, czystość styków dotyczą wszystkich marek. Jeszcze wskazówka. Ważnym jest aby regler, w szczególności regler bez radiatora miał również dobry styk mechaniczny z podstawą do której jest przykręcony. Ta podstawa odprowadza ciepło z regulatora. Jest to przeważnie rama lub element blaszany przyspawany do ramy. Nie dopuszczaj, aby regulator ,,wisiał'' tylko na kablach, gdyż jego życie szybko mu odbierzesz. Jeżeli regulator nie jest wyposażony w kabel masowy, to mechaniczne połączenie regulatora z masą(za pomocą śrub), jest również połączeniem elektrycznym, więc sam widzisz jaki wpływ na żywotność altka, regulatora, i reszty instalacji ma dbałość o połączenia elektryczne jak i mechaniczne.

Pozdrawiam!

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...