Gość brys Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Witam koledzy! W mojej kawie zx6r z 96 roku zauważyłem że gdy wciskam klamkę hamulca (co powoduje zapalenie się światła stop) przygasa oświetlenie zegarów...Jaka może być tego przyczyna?? Kiedy włączam kierunki lub "długie" też się tak dzieje ale nie tak wyraźnie delikatnie bladnie światło..za to podczas hamowania no to gołym okiem widać różnice. Co to może oznaczać??? Coś z akumulatorem??? Kręci praktycznie od strzała... Będę wdzięczny za wyjaśniające podpowiedzi..:) Pozdrawiam Tak się dzieje ponieważ światła zasadnicze są zasilane wprost z akumulatora przez przekaźniki, a światła stop i podświetlenie zegarów przez stacyjkę. Na tym obwodzie powstaje spadek napięcia, który widzisz jako przygasanie. Przy czym powinno to wystąpić przy kierunkowskazach i sygnale dźwiękowym również dość intensywnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Od razu mam pytanie...piszecie o regulatorze...czy możecie mi pomóc i podpowiedzieć gdzie tego szukać w moim moto i jak to mniej więcej wygląda??? Przy okazji looknął bym jak ta część wygląda czy jest w pełni sprawna (połączenie regulator-rama) Tak wyczytałem z posta kolegi "robik64" tylko nie wiem czy to mojego moto tez dotyczy dlatego moje zapytanie:) Pozdrawiam i dzięki za pomoc i odpowiedzi. Niestety nie wiem gdzie Kawa ma umieszczony regulator, nie znam budowy tego motocykla. Są regulatory z radiatorem(kaloryferkiem), są i bez, trudno mi powiedzieć. Zależy to od mocy alternatora, zależy również od producenta motocykli i ustaleń z podwykonawcami dostarczającymi akcesoria. Zdaję się tu na pomoc kolegów oblatanych w tych moto. W szosowych Hondach oryginały są przeważnie bez radiatora, natomiast zamienniki już są w radiator wyposażane. Jednak podstawa-dobre połączenia, czystość styków dotyczą wszystkich marek. Jeszcze wskazówka. Ważnym jest aby regler, w szczególności regler bez radiatora miał również dobry styk mechaniczny z podstawą do której jest przykręcony. Ta podstawa odprowadza ciepło z regulatora. Jest to przeważnie rama lub element blaszany przyspawany do ramy. Nie dopuszczaj, aby regulator ,,wisiał'' tylko na kablach, gdyż jego życie szybko mu odbierzesz. Jeżeli regulator nie jest wyposażony w kabel masowy, to mechaniczne połączenie regulatora z masą(za pomocą śrub), jest również połączeniem elektrycznym, więc sam widzisz jaki wpływ na żywotność altka, regulatora, i reszty instalacji ma dbałość o połączenia elektryczne jak i mechaniczne. Pozdrawiam! Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.