SagatPL Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Witam Jest to mój pierwszy post i jak to zwykle bywa zmusiła mnie do tego moja nie wiedza ^_^ Problem mam chyba na 90% w gaźniku i mieszance paliwowo-powietrznej. Mam silnik Lifan 125 4T (prawie nowy) - gaźnik nie mam pojęcia czy jest od tego silnika, ale wygląda podobnie jak na załączonym zdjęciu tylko plastykowe części ma trochę inne. Opis co się dzieje. Jak jadę obojętnie na którym biegu i podkręcam manetkę gazu do oporu to silnik jak by gasł, jak by nie dostawał paliwa wcale. Dzieje się tak nie zależnie czy jadę 20km/h czy 50km/h - muszę cofnąć manetkę żeby silnik nie zgasł i podkręcić z wyczuciem tak aby motor się rozpędzał załóżmy do tych 55km/h (więcej nie jeżdżę bo mi zimno :)). Strasznie mnie to dołuje bo kiedyś miałem simsona nówkę enduro 4 biegowego, a to miało silnik 50cm3 tylko i lepiej się rozpędzał. Znowu jak ustawie w gaźniku na pół ssanie to jest to co tygrysy lubią najbardziej :) Jest moc 125ki nic nie przerywa - wchodzi na obroty idzie jak nie wiem co - pod górki w terenie na 4 biegu i nie słabuje wcale tylko się rozpędza powoli :) Co to może być że na normalnym położeniu dźwigienki ssania silnik nie idzie tak jak powinien ? Oglądaliśmy z kolegą ten silnik i gaźnik i uczepiliśmy się że to wina gaźnika. Jak moto chodził na jałowym biegu i cofnąłem taką blaszkę która wystaje z gaźnika to silnik gaśnie. (chodzi mi o blaszkę która się okręca i jest na jakiejś sprężynce w środku, blaszkę tą podnosi dźwigienka ssania, ta blaszka chyba otwiera i zamyka powietrze z filtra). W dodatku ta blaszka sobie lata jak jest ustawione bez ssania co powoduje nie równe chodzenie silnika. Zrobiłem tak prowizorycznie na gumkę żeby to nie latało sobie lewo-prawo i silnik na jałowym biegu pracuje stabilnie i można nawet ustawić niskie obroty i nie zgaśnie. Czy możliwe jest że gaźnik bierze lewe powietrze w miejscu gdzie jest pręcik na którym jest zamocowana a blaszka ? (tak na moje rozumowanie nic więcej mi nie przychodzi do głowy). Co to może być że jak dam manetkę gazu załóżmy na 80% to silnik mi zdycha jak jest bez ssania ? Co zrobić najpierw aby nie wydawać pieniążków na nowe części bo się wykosztowałem na zakup moto i zarejstrowanie itd. brak kasy a jeszcze przegląd mnie czeka... Drugie pytanie - widziałem film na YouTube jak koleś hmm no dobra nie koleś bo swoje lata też mam, jak jakiś spoko pan wywala SAI (takie coś co daje dodatkowe powietrze do cylindra). Pan to zdemontował i powiedział że to jest kompletnie bez użyteczne. Chciał bym zapytać czy warto to zdemontować czy nie warto ? Bo nie chce zrobić czegoś co mi będzie brało więcej paliwa lub wyeksploatuje mi silnik 10 x szybciej. Motocykl to Kinroad XT 125 GY (z wymienionym silnikiem na Lifan125) Silnik http://i.imagefra.me/657huicc http://i.imagefra.me/9aahuic8 Widoczna blaszka po prawej stronie po stronie filtra. http://i.imagefra.me/b4dhuhvz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieciu7 Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Moim zdaniem za uboga mieszanka paliwowo powietrzna podnies iglice w gazniku jak to nie pomoze to moze masz za mala dysze w gazniku co do tego sai to to jest taki dopalacz spalin mozesz to wywalic calkowice (pozaslepiaj potem otwory) zbedny bajer moim zdaniem aby zachowac normy emisji spalin ja w swoim fazerze wywalilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SagatPL Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Hi Masz na myśli dyszę która się znajduje w środku między pływakami ? Ta szpilka na lince w nią wpada ? W niej trzeba zrobić delikatnie większą dziurkę ? A jak zrobię trochę większa a nie zmienię tej szpilki to nic się nie stanie ? Rozkręciłem i przeczyściłem dokładnie cały gaźnik. Co to jest na drugim zdjęciu ? Co się tym reguluje ? Malutka dziureczka od tego wychodzi przy wylocie do cylindra. 1 http://i.imagefra.me/b0ehumc6 2 http://i.imagefra.me/d59humcb 3 http://i.imagefra.me/db6humc8 4 http://i.imagefra.me/327humce Właśnie oglądam książeczkę od moto i jest tam zdjęcie tego gaźnika, ten gaźnik był oryginalnie przeznaczony do silnika 50cm3, a nie do 125 więc może to faktycznie dysza jest za mała ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Jeżeli ten gaźnik faktycznie jest do 50ccm, to musisz zmienić go na większy, bo nie tylko wielkość dyszy ma znaczenie ale też średnica. Na drugim zdjęciu masz śrube regulacji składu mieszanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieciu7 Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Hi Masz na myśli dyszę która się znajduje w środku między pływakami ? Ta szpilka na lince w nią wpada ? W niej trzeba zrobić delikatnie większą dziurkę ? A jak zrobię trochę większa a nie zmienię tej szpilki to nic się nie stanie ? Rozkręciłem i przeczyściłem dokładnie cały gaźnik. Co to jest na drugim zdjęciu ? Co się tym reguluje ? Malutka dziureczka od tego wychodzi przy wylocie do cylindra. 1 http://i.imagefra.me/b0ehumc6 2 http://i.imagefra.me/d59humcb 3 http://i.imagefra.me/db6humc8 4 http://i.imagefra.me/327humce Właśnie oglądam książeczkę od moto i jest tam zdjęcie tego gaźnika, ten gaźnik był oryginalnie przeznaczony do silnika 50cm3, a nie do 125 więc może to faktycznie dysza jest za mała ? jesli tak jest jak piszesz ze gaznik jest do 50cm to zmien gaznik na wiekszy o wikeszym przelocie do 125cm najlepij taki jaki powinien w nim tam byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SagatPL Opublikowano 27 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 OK dzięki. Ale znalazłem w necie identyczny gaźnik i jest on na 125cm3 http://tinyurl.com/38xvrjb Więc w książce od moto jest pokazany motocykl 125ka bo książeczka jest taka sama dla 3 wersji motorków 50 125 i 200. Teraz pytanie zasadnicze bo może to wszystko przez moją nie wiedzę. Czy tak jak jest pokazane na zdjęciu 3 (zamknięta blaszka która zamyka powietrze od filtra) to czy takie położenie to jest ssanie na max czy bez ssania ? Chodzi mi o to że nie jestem pewny czy dźwigienka od ssania ma być do góry czy na dół, nie wiem czy max ssanie otwiera ta klapkę czy ja zamyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 (edytowane) OK dzięki. Ale znalazłem w necie identyczny gaźnik i jest on na 125cm3 http://tinyurl.com/38xvrjb Więc w książce od moto jest pokazany motocykl 125ka bo książeczka jest taka sama dla 3 wersji motorków 50 125 i 200. Teraz pytanie zasadnicze bo może to wszystko przez moją nie wiedzę. Czy tak jak jest pokazane na zdjęciu 3 (zamknięta blaszka która zamyka powietrze od filtra) to czy takie położenie to jest ssanie na max czy bez ssania ? Chodzi mi o to że nie jestem pewny czy dźwigienka od ssania ma być do góry czy na dół, nie wiem czy max ssanie otwiera ta klapkę czy ja zamyka. Klapka w takim położeniu to ssanie ma max, chodzi o to że klapka ogranicza ilość powietrza w mieszance co owoacuje jej wzbogaceniem a to jest główny sens ssania. Z tego co piszesz masz zbyt ubogą mieszankę w górnym zakresie obrotów, czyli potrzebna Ci będzie większa dysza główna a iglica powinna iść w góre, na początek podnieś iglicę jeśli nie będzie wystarczającej poprawy kup większą dyszę główną. Edytowane 27 Listopada 2010 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SagatPL Opublikowano 27 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Fajnie - wszystko będzie OK jak klapka zamknięta to ssanie max, bo właśnie taki ze mnie Chińczyk (.^__^.) że na ssaniu jeździłem. Źle mi wytłumaczył sprzedawca lub ja go źle z moim kumplem zrozumiałem bo zapamiętaliśmy że jak dźwigienka na równi w poziomie to jest normal bez ssania a mi nie pasiło cały czas bo jak rozebrałem iprzeczyściłem all w gaźniku to nie mogłem zrozumieć dla czego jest dopływ główny powietrza zamknięty w położeniu normal, jak powinno być zupełnie odwrotnie. Na ssaniu silnik powinien dostać właśnie więcej paliwa niż powietrza bo o to w tym chodzi. :) Dziękuje bardzo za pomoc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.