Skocz do zawartości

czujnik cisnienia w oponie


Eda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś jest zorientowany w jaki sposób przekazywany jest sygnał do komputera z koła informujący o aktualnym ciśnieniu w oponach w motocyklu Kawasaki GTR 1400?Idzie to pewnie z czujnika zamocowanego do felgi,ale czy ten czujnik posiada jakąś baterie i w ten sposób wysyła informację do komputera,gdyż od pewnego czasu komp.wyświetla komunikat ,że jest coś nie tak z baterią w sensorze.Ja tak to odczytuje,ale nie mam pewności,bo język jest mi obcy(niemiecki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sgregor242

Nie wiem jak tam jest to zamontowane ale w samochodach jest kilka patentów i najpopularniejszym jest czujnik zamontowany pod wentylem.Ma on wbudowana baterie na którą jest dawana dożywotnia gwarancja.

Wygląda na to ze chyba Ci pada.

Sygnał idzie drogą radiową.W autach się to co chwila pierdaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu robiłem w saloonie Kawał-zielonej-sraki. Czujniki w GTR to duża porażka. Sypią się hurtowo, ale w PL mało jeździ tych moto. Najwięcej sztuk serwisowaliśmy dla Inspekcji Transportu Drogowego. Producent zakłada że trwałość baterii to 5 lat. Teoretycznie bateria jest niewymienialne, a praktycznie to da się tego dokonać tylko że sporo zabawy jest i można popsuć czujnik. Wymienia się czujnik gdy bateria padnie. Warto zamontować element z ostatnich roczników czyli 2010, podobno trochę dłużej żyją. Jeśli moto na gwarancji to powinni zmienić za free. Czujnik może zostać uszkodzony gdy jakiś niekumaty majster zmienia oponki, bo raczej nie wie że jest tam czujnik takowy.

 

Z GTR w ogóle jest ból w tyłku. Nawet aku musi być idealnie taki sam jak zaleca producent, marka, oznaczenia, typ, bla, bla, bla. Jak założysz inny, równie dobry, a może i lepszy to i tak dupa. Elektronika może wtedy pajacować. Moto jedzie i nagle wszystko gaśnie, koniec jazdy. Nawet na oryg. aku takie jaja się zdarzają. :biggrin: Właśnie sprzęty z ITD miały taki problem , a potem musieliśmy ściągać moto z trasy.

 

kiedyś serwisowałem GTR który miał 800km przebiegu. A aku martwe. Gość kupił nówkę poprzedniego sezonu, pojeździł troszkę i odstawił. Aku zdechło przez ten czas. Lawetą wieźliśmy do serwisu. Po skończonej naprawie przyjechał, zapłacił i zapytał czy zawieziemy mu go do domu bo On się boi jeździć tym motocyklem po mieście. :eek: :icon_mrgreen: No pewnie, daj Pan na paliwo, adres docelowy i lecę. GTR fajno idzie, koza wysoka, duża, mocna ale dziecinnie łatwy w opanowaniu.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sgregor242

W autach też przyjmują że 5 lat .Ceny są bardzo różne.Ostatnio do jakiejś cytryny 800 zł chciał salon.Jedna pechowo zaliczona dziura i jest do wymiany.

Bmw za to ma fajny patent że mierzy prędkości obrotowe kół i żadnych czujników w środku nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ręki sobie uciąć nie dam, ale chyba BMW tez ma czujnik z bateryjką :biggrin:

 

Starsze samochody tak mają. Jak motocykle - nie wiem, pewnie też. Nowsze samochody porównują już prędkości kół z układu DSC. Trzeba napompować do odpowiedniego ciśnienia, zasetować i przejechać się kawałek po prostej, równej drodze. Później działa już samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...