Moto-GP Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 (edytowane) (Na początek proszę admina o przyklejenie tematu) W odpowiedzi na rosnącą liczbę ludzi zainteresowanych sportami motorowymi, aktywnym spędzaniem czasu i doskonaleniem techniki jazdy motocyklem i samochodem, postanowiliśmy zawiązać inicjatywę społeczną, która ma swoimi działaniami doprowadzić do powstania obiektu szkoleniowo-sportowego w naszym regionie. Projekt ten nosi obecnie roboczą nazwę „Tor Lublin”, chociaż zdajemy sobie sprawę, że lokalizacja obiektu może, a nawet powinna znajdować się poza granicami miasta i być tak usytuowana, aby swoim istnieniem nie utrudniała życia mieszkańcom. W tym momencie mamy w Polsce tylko dwa tory wyścigowe: Tor Poznań i Tor Kielce, przy czym ten drugi jest używany w ograniczonym stopniu, z racji tego, że część okrążenia przebiega po krajowej drodze publicznej. Są to obiekty przestarzałe, wybudowane w latach siedemdziesiątych, bez odpowiednich trybun i miejsc dla publiczności. Wybudowanie w województwie lubelskim profesjonalnego toru wyścigowego wraz z całą infrastrukturą, zapleczem technicznym , medycznym, gastronomią i hotelami spowoduje, że nasz region odniesie wiele korzyści. Można podzielić je na kilka kategorii: 1. Promocja miasta i regionu Doświadczenia z Toru w Poznaniu i od naszych południowych sąsiadów pokazują, że na tego typu obiektach, praktycznie przez cały rok, organizowane są zawody różnej rangi, począwszy od Mistrzostw Europy, poprzez mistrzostwa kraju, na amatorskich zmaganiach i zlotach przeróżnych pojazdów kończąc. Nasze korzystne usytuowanie geograficzne może spowodować, iż przyjadą do nas zawodnicy i kibice zarówno z zachodniej i południowej Europy, jak też ze wschodu, gdzie również brakuje tego typu obiektów. Relacje z imprez będą emitowane przez media z całego świata. Lublin w 2016 ma aspiracje zostać Europejską Stolicą Kultury, rozgłos jaki nasze miasto uzyska dzięki powstaniu pierwszego profesjonalnego toru w kraju, pomoże mu ten laur zdobyć. 2. Finanse Mądrze zarządzany i dobrze zorganizowany obiekt sportowo – szkoleniowy jakim ma być Tor Lublin to przysłowiowa „kura znosząca złote jajka”. Organizatorzy wyścigów, treningów, szkoleń i zlotów płacą duże pieniądze za możliwość skorzystania z obiektu a z obserwacji innych torów np. na Słowacji (Slovakiaring) i w Czechach (Brno, Most) obłożenie imprezami jest bardzo duże. Również firmy produkujące pojazdy oraz media motoryzacyjne często korzystają z torów, jako poligonu doświadczalnego do różnego rodzaju testów. 3. Dodatkowe miejsca pracy Obsługa toru i obiektów towarzyszących to zatrudnienie dla kilkudziesięciu, a nawet kilkuset osób. Będzie praca dla menedżerów, sędziów, trenerów, mechaników, hotelarzy i innych, co w obecnej sytuacji rynkowej jest niezaprzeczalnym plusem. 4. Korzyści dla firm z regionu Każdy prężnie działający biznes tworzy sieć naczyń połączonych. Dzięki temu możliwość rozwoju zyskują podmioty z branż pokrewnych. Nasz region został prawie pominięty w przygotowaniach do Euro 2012 (jedynie w Puławach będzie centrum pobytowe), dlatego budowa toru byłaby świetnym katalizatorem gospodarczym dla regionu. Pójdą za tym kolejne inwestycje, powstaną drogi dojazdowe, będzie możliwość pozyskania dodatkowych środków z Unii Europejskiej, która ostatnimi czasy bardzo wspiera ścianę wschodnią. 5. Bezpieczeństwo Statystyki i badania dowodzą, że lawinowo rośnie liczba zdających na prawo jazdy na motocykle i młodych kierowców samochodów oraz liczba wypadków z ich udziałem. Odpowiedzialne za to są między innymi: braki w szkoleniu z techniki jazdy, niewystarczająca ilość lub wręcz całkowity brak miejsc, gdzie młodzi ludzie w bezpiecznych warunkach mogą najeździć się do woli lub spróbować swoich sił w wyścigach. Zaspokojenie ambicji sportowych oraz konfrontacja z innymi na torze skutkuje mniejszą brawurą w normalnych warunkach drogowych oraz większą świadomością własnych możliwości. 6. Rozwój sportu Tor wyścigowy powinien być zaprojektowany i wykonany tak, aby udało się skonfigurować go w kilku wariantach, odpowiednich zarówno dla wyścigów motocyklowych, samochodowych, kartingowych, supermoto, driftu czy wyścigów na ź mili. Mamy wielu zdolnych zawodników w tych dyscyplinach, a ich wyniki będą jeszcze lepsze, w momencie kiedy będą mogli na co dzień trenować na torze z prawdziwego zdarzenia. Idealnym rozwiązaniem jest zbudowanie w pobliżu toru wyścigowego, toru do motocrossu (takie rozwiązanie są spotykane w Europie i na świecie), gdyż można wtedy wykorzystać wspólną bazę noclegową i zaplecze techniczne. Biorąc pod uwagę znaczące osiągnięcia zawodników z naszego regionu startujących w rajdach terenowych i duże doświadczenie lubelskiego klubu KM Cross Ekoklinkier w organizacji zawodów motocrossowych, dysponując odpowiednim obiektem, moglibyśmy zorganizować eliminację Mistrzostw Świata lub Europy w tej dyscyplinie. Zagospodarowując otoczenie toru można wykorzystać je jako miejsce na pole golfowe (tak jest np. w Brnie), czy przystosować do innych form rekreacji. 7. Rozwiązanie problemu toru przy Zemborzyckiej Od kilku lat trwają przepychanki pomiędzy mieszkańcami bloków przy ulicy Fulmana a PZM, który zarządza torem kartingowym. Zmiana lokalizacji toru zadowoli zapewne obie strony. Mieszkańcy zyskają upragniony spokój, a PZM będzie miał większe pole do popisu, dysponując obiektem o światowym standardzie. Oczywiście, jest to tylko część korzyści, jakie może zyskać miasto i całe województwo realizując projekt budowy ośrodka sportowo-szkoleniowego „Tor Lublin”. Wszystkich, którzy chcą i mogą pomóc wcielić ten projekt w życie, a szczególnie polityków, radnych i osoby decyzyjne, prosimy o pomoc. Jeśli chcesz udzielić poparcia budowie „Toru Lublin” pobierz STĄD listę do zbierania podpisów. Kontakt mailowy [email protected] Grzegorz Sprawka Moto-GP Edytowane 21 Października 2010 przez Moto-GP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KabanBandit Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 A to w Pionkach nie będzie toru? ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adel Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 a dwa nie mogą być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 A to w Pionkach nie będzie toru? ... a to jeszcze nie ma - w 2009 miały być już jazdy. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivan161 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 (edytowane) a dwa nie mogą być? Dwa tak blisko siebie to az nienaturalne w naszym kraju :D Co do Pionek to kaczki juz odlecialy?? Ze budowa ruszyla?? :) Edytowane 21 Października 2010 przez ivan161 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 pobrałem listę i w najbliższych dniach pozbieram trochę podpisów, chociaż tyle mogę zrobić. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KabanBandit Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 (edytowane) Niech powalczą na śląsku o tor, bo tamci mogą albo na drogie zagraniczne tory (Brno, Slovakiaring ew Nurburgring :D) a my zróbmy coś w kierunku przyśpieszenia budowy w Pionkach, (tych ekologów wyj.. wypędzić), żeby na nowy sezon można było poszlifować trochę... :icon_rolleyes: Nie wiem, umówmy się na masowe palenie gumy po sezonie terroryzując ich zatruciem atmosfery tak jak oni tych ptaków się naoglądać nie mogą. :D Edytowane 22 Października 2010 przez KabanBandit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto-GP Opublikowano 26 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Inicjatywa „TOR LUBLIN” - konferencja prasowa. Już w najbliższy czwartek 28.10.2010, o godzinie 11-tej, w siedzibie Zarządu Okręgowego PZM w Lublinie odbędzie się konferencja prasowa w sprawie inicjatywy budowy toru wyścigowego na Lubelszczyźnie. Na spotkaniu zostaną przedstawione główne założenia projektu oraz korzyści wynikające z realizacji tego przedsięwzięcia. Udział w konferencji zapowiedzieli między innymi: Waldemar Czerniak – Prezes ZO PZM, Andrzej Stachurski – Prezes Automobilklubu Lubelskiego, Grzegorz Sprawka – rzecznik inicjatywy. Zapraszamy przedstawicieli wszystkich mediów regionalnych i ogólnopolskich. Bardzo ważne – Debata w sprawie inicjatywy „TOR LUBLIN”. Data – 09.11.2010 r. Godzina – 19:00 Miejsce – Centrum Kongresowe Uniwersytetu Przyrodniczego, ul Akademicka 15, Lublin Zadanie – Koniecznie weź udział w debacie na temat budowy toru wyścigowego na Lubelszczyźnie. W spotkaniu wezmą udział politycy, posłowie, radni, przedstawiciele mediów oraz inne, ważne osoby z życia publicznego i sportu. Jestem przekonany, iż w tym dniu damy wyraz poparcia dla naszego pomysłu i na spotkanie przyjdzie taka liczba miłośników motoryzacji i sportów motorowych, że największa aula w mieście będzie pękała w szwach. Do dyskusji zapraszamy również przeciwników pomysłu, jeśli w ogóle tacy są. Przekażcie proszę tę informację znajomym, kolegom, rodzinie – musimy się naprawdę zmobilizować, bo tylko w ten sposób możemy coś wywalczyć. Jeśli pogoda na to pozwoli przyjedźcie na spotkanie motocyklami, samochodami sportowymi, quadami, zabytkami i wszystkimi sprzętami, które później będą jeździły po nowo powstałym torze. Po debacie przejedziemy w paradzie przez miasto i pokażemy wszystkim, że jest nas naprawdę bardzo wielu. Wielkie dzięki Grzesiek Sprawka Moto-GP P.S. W miarę możliwości, proszę o przesyłanie potwierdzenia przybycia na adres [email protected] , w treści maila wpisz imię i nazwisko oraz liczbę osób, które przyjdą z Tobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.