Skocz do zawartości

problem z lc4 400


Landryn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim lc4 400 1994r. Jest świeżo po wymianie oleju, filtrów i ustawiony gaźnik a problem wygląda tak: motor odpala bez problemu, wciskam sprzęgło i gdy próbuję wrzucić bieg zgrzyta tak jak bym bez sprzęgła wbijał. Jak szybko wbiłem 1 to ciągnął na sprzęgle ale gdy się później zatrzymałem na wyższym biegu sprzęgło nie ciągnęło. Próbowałem naciągnąć linkę i dalej nic, tą dźwigienkę przy silniku wcisnąłem do końca i dalej to samo pomóżcie bo już nie mam pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po parametrach to może być olej mineralny, a nawet jeśli nie to i tak ma się to nijak do zaleceń producenta.

Zmień go szybko na dobry syntetyk jeśli nie chcesz zrobić silnikowi krzywdy. Tak przy okazji - zakładam, że jeśli wlali Ci taki olej to nie mają pojęcia o LC4 i pewnie też nie odpowietrzyli układu olejowego - możliwe konsekwencje j.w. Korbowody tanie nie są.

Jest spora szansa, że po zmianie oleju nastąpi poprawa. 20W w obecnych temp. jest bardzo gęsty na zimno i może kleić sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc wymiana oleju na syntetyk o mniejszej lepkości powinna rozwiązać problem? Bo dźwignia sprzęgła ma dziwnie słaby opór, kolega ma też lc4 ale wersje 620 i u niego ciężej trochę chodzi.

Edytowane przez Landryn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

numeryczne oznaczenie lepkosci olejow nie ma NIC WSPÓLNEGO z baza. ludzie ubzdurali sobie ze 10w40 to syntetyk a 20w50 to mineral - diabli wiedza na jakiej podstawie:

 

http://www.motoplaza.pl/19,motul-7100-20w5...etyk-ester.html

 

http://allegro.pl/motul-quad-4t-10w40-fv-1...1241780421.html

 

polecam:

 

http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html

 

co nie zmienia faktu ze 20w50 dla obecnych temperatur jest zbyt gesty.

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak dobrze czułem ;)

Fabryka zaleca syntetyk 10W50 lub 15W50 do tego modelu (lepiej pierwszybiorąc pod uwagę aktualne temperatury).

Jeśli masz "duży obieg" oleju (tzn. olej i filtr w ramie) to trzeba go odpowietrzyć przy zmianie oleju. Nie wiem jak z tym jest w przypadku maszyn z małym obiegiem, bo akurat mnie to nie dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...