Landryn Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Witam mam problem z moim lc4 400 1994r. Jest świeżo po wymianie oleju, filtrów i ustawiony gaźnik a problem wygląda tak: motor odpala bez problemu, wciskam sprzęgło i gdy próbuję wrzucić bieg zgrzyta tak jak bym bez sprzęgła wbijał. Jak szybko wbiłem 1 to ciągnął na sprzęgle ale gdy się później zatrzymałem na wyższym biegu sprzęgło nie ciągnęło. Próbowałem naciągnąć linkę i dalej nic, tą dźwigienkę przy silniku wcisnąłem do końca i dalej to samo pomóżcie bo już nie mam pomysłów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 A jaki olej tam wlałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Landryn Opublikowano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Motul 20W50 ja nie zmieniałem tylko motor dałem na przegląd i mi zrobili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Sądząc po parametrach to może być olej mineralny, a nawet jeśli nie to i tak ma się to nijak do zaleceń producenta. Zmień go szybko na dobry syntetyk jeśli nie chcesz zrobić silnikowi krzywdy. Tak przy okazji - zakładam, że jeśli wlali Ci taki olej to nie mają pojęcia o LC4 i pewnie też nie odpowietrzyli układu olejowego - możliwe konsekwencje j.w. Korbowody tanie nie są. Jest spora szansa, że po zmianie oleju nastąpi poprawa. 20W w obecnych temp. jest bardzo gęsty na zimno i może kleić sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Landryn Opublikowano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 (edytowane) więc wymiana oleju na syntetyk o mniejszej lepkości powinna rozwiązać problem? Bo dźwignia sprzęgła ma dziwnie słaby opór, kolega ma też lc4 ale wersje 620 i u niego ciężej trochę chodzi. Edytowane 18 Października 2010 przez Landryn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Olej powinieneś zmienić niezależnie od problemów ze sprzęgłem. Przy okazji możesz zdjąć dekiel silnika i zobaczyć, czy wszystko działa jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 (edytowane) numeryczne oznaczenie lepkosci olejow nie ma NIC WSPÓLNEGO z baza. ludzie ubzdurali sobie ze 10w40 to syntetyk a 20w50 to mineral - diabli wiedza na jakiej podstawie: http://www.motoplaza.pl/19,motul-7100-20w5...etyk-ester.html http://allegro.pl/motul-quad-4t-10w40-fv-1...1241780421.html polecam: http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html co nie zmienia faktu ze 20w50 dla obecnych temperatur jest zbyt gesty. Edytowane 18 Października 2010 przez szynszyll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Masz rację, ale nie kojarzyłem motula 20w50 który byłby syntetykiem - poszperałem i faktycznie jest taki (7100). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Landryn Opublikowano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 no wlany jest akurat minerał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 (edytowane) to mineral do zlania ( swoja droga niezly mechanik wlal taki olej do tej konkretnej maszyny) i wlewasz full syntetyk 5w40 lub 10w40 i meldujesz o zmianach ;] Edytowane 19 Października 2010 przez szynszyll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Czyli jednak dobrze czułem ;) Fabryka zaleca syntetyk 10W50 lub 15W50 do tego modelu (lepiej pierwszybiorąc pod uwagę aktualne temperatury). Jeśli masz "duży obieg" oleju (tzn. olej i filtr w ramie) to trzeba go odpowietrzyć przy zmianie oleju. Nie wiem jak z tym jest w przypadku maszyn z małym obiegiem, bo akurat mnie to nie dotyczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Landryn Opublikowano 19 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 mam starszą wersje bez tego czarnego filtra oleju wkręcanego do ramy. Też będzie trzeba odpowietrzyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.