Skocz do zawartości

Kawasaki KMX 125 się popsuł


DymekFR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam, jak w temacie, kawasaki kmx 125. Problem jest tego typu ze grzalem sobie w delikatnym terenie i motor mi zgasl, jak bym wylaczyl zaplon. Myslalem ze paliwo sie konczy i szybko przelaczylem na rezerwe ale nic to nie dalo. Domyslam sie ze gaznik sie zatkal nakims dziadostwem bo iskra jest. W tym samym czasie skonczyl sie tez olej do dozownika ale chyba to nie ma zwiazku bo jak by chodzil bez oleju to jedynie moglo by zlapac tloka a tak sie nie stalo. No i moje pytanie, czy moze byc to cos innego niz zatkany gaznik? Moze membrane szlag trafil czy ma to jakis zwiazek z tym olejem?

Z gory dzieki za tresciwe odpowiedzi :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce Cię martwić ale najprawdopodobniej zatarłeś go, w starym SX jak kiedyś zrobiłem mieszenke 1:50 to po 10 minutach spokojnej jazdy bez ostrych szaleństw spowodowało zatarcie tłoka, a u Ciebie silnik przez chwile chodził wogole bez oleju. Na twoim miejscu zrzucił bym odrazu cylinder i zobaczył co tam sie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce Cię martwić ale najprawdopodobniej zatarłeś go, w starym SX jak kiedyś zrobiłem mieszenke 1:50 to po 10 minutach spokojnej jazdy bez ostrych szaleństw spowodowało zatarcie tłoka, a u Ciebie silnik przez chwile chodził wogole bez oleju. Na twoim miejscu zrzucił bym odrazu cylinder i zobaczył co tam sie dzieje

Albo zmierzył chociaż kompresje. Jednakże skończenie sie oleju w czasie jazdy jest równoznaczne z kłopotami.

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy tam nie ma jakiejś rezerwy tego oleju? Bo u mnie po zapaleniu się kontrolki od oleju pozostaje go w zbiorniczku ok 400ml :rolleyes: Ale objawy nie wskazują na zatarcie bo silnik mu tylko zgasł jak przy braku benzyny a nie stanął. Zanim coś rozbierzesz sprawdź drożność układu paliwowego.

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak. Kompresji nie mam jak dokladnie sprawdzic bo mam za dlugi manometr i mi nie wejdzie miedzy rame a cylinder ale kopnik chodzi z takim samym oporem jak chodzil. Ze sie zatarl watpie bo zlapalo by tloka chyba wtedy no i cokolwiek by chwytal jak my mial za slaba kompresje a tu zupelnie nic.

Rozebralem jednak gaznik i tak, membrana jest cala ale na dnie komory plywakowej znalazlem cos jak taka malutka zawleczke sprezynkowa i nie wiem z kad to moze byc. Z paliwem sie raczej na pewno nie wlalo bo by sie nie zmiescilo. Poza tym gaznik wyglada ok. Moze ktos wie z czego ta sprezynka/zawleczka? A jeszcze co do oleju to w sumie troche specjalnie go wyjezdzilem do monca bo chcialem zalac castrola a mialem wlanego motula i nie chcialem mieszac zeby jakos nie zareagowaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć świece wlej kilka ml benzyny zakręć i kopaj jak zajarzy na chwile wiesz że coś z układem paliwowym.

 

 

No dokładnie, ale generalnie ten olej... no wszystko wskazuje na zatarcie, wlej to paliwo, i ściągaj tak czy siak cylinder sprawdź czy nic się nie przytarło.

 

PS: Jak możesz nie sprawdzać poziomu oleju w dozowniku przed jazdą? Jak masz z tym problem to lej mieszankę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...