DymekFR Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Posiadam, jak w temacie, kawasaki kmx 125. Problem jest tego typu ze grzalem sobie w delikatnym terenie i motor mi zgasl, jak bym wylaczyl zaplon. Myslalem ze paliwo sie konczy i szybko przelaczylem na rezerwe ale nic to nie dalo. Domyslam sie ze gaznik sie zatkal nakims dziadostwem bo iskra jest. W tym samym czasie skonczyl sie tez olej do dozownika ale chyba to nie ma zwiazku bo jak by chodzil bez oleju to jedynie moglo by zlapac tloka a tak sie nie stalo. No i moje pytanie, czy moze byc to cos innego niz zatkany gaznik? Moze membrane szlag trafil czy ma to jakis zwiazek z tym olejem? Z gory dzieki za tresciwe odpowiedzi :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Nie chce Cię martwić ale najprawdopodobniej zatarłeś go, w starym SX jak kiedyś zrobiłem mieszenke 1:50 to po 10 minutach spokojnej jazdy bez ostrych szaleństw spowodowało zatarcie tłoka, a u Ciebie silnik przez chwile chodził wogole bez oleju. Na twoim miejscu zrzucił bym odrazu cylinder i zobaczył co tam sie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 (edytowane) Nie chce Cię martwić ale najprawdopodobniej zatarłeś go, w starym SX jak kiedyś zrobiłem mieszenke 1:50 to po 10 minutach spokojnej jazdy bez ostrych szaleństw spowodowało zatarcie tłoka, a u Ciebie silnik przez chwile chodził wogole bez oleju. Na twoim miejscu zrzucił bym odrazu cylinder i zobaczył co tam sie dzieje Albo zmierzył chociaż kompresje. Jednakże skończenie sie oleju w czasie jazdy jest równoznaczne z kłopotami. Edytowane 22 Sierpnia 2010 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 A czy tam nie ma jakiejś rezerwy tego oleju? Bo u mnie po zapaleniu się kontrolki od oleju pozostaje go w zbiorniczku ok 400ml :rolleyes: Ale objawy nie wskazują na zatarcie bo silnik mu tylko zgasł jak przy braku benzyny a nie stanął. Zanim coś rozbierzesz sprawdź drożność układu paliwowego. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DymekFR Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 A wiec tak. Kompresji nie mam jak dokladnie sprawdzic bo mam za dlugi manometr i mi nie wejdzie miedzy rame a cylinder ale kopnik chodzi z takim samym oporem jak chodzil. Ze sie zatarl watpie bo zlapalo by tloka chyba wtedy no i cokolwiek by chwytal jak my mial za slaba kompresje a tu zupelnie nic. Rozebralem jednak gaznik i tak, membrana jest cala ale na dnie komory plywakowej znalazlem cos jak taka malutka zawleczke sprezynkowa i nie wiem z kad to moze byc. Z paliwem sie raczej na pewno nie wlalo bo by sie nie zmiescilo. Poza tym gaznik wyglada ok. Moze ktos wie z czego ta sprezynka/zawleczka? A jeszcze co do oleju to w sumie troche specjalnie go wyjezdzilem do monca bo chcialem zalac castrola a mialem wlanego motula i nie chcialem mieszac zeby jakos nie zareagowaly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Oleje spokojnie możesz mieszać nic im się nie stanie od tego. Najlepiej to zrób zdjecie tego co znalazłeś to moze sie coś wymyśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Wykręć świece wlej kilka ml benzyny zakręć i kopaj jak zajarzy na chwile wiesz że coś z układem paliwowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dangerous Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Wykręć świece wlej kilka ml benzyny zakręć i kopaj jak zajarzy na chwile wiesz że coś z układem paliwowym. No dokładnie, ale generalnie ten olej... no wszystko wskazuje na zatarcie, wlej to paliwo, i ściągaj tak czy siak cylinder sprawdź czy nic się nie przytarło. PS: Jak możesz nie sprawdzać poziomu oleju w dozowniku przed jazdą? Jak masz z tym problem to lej mieszankę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.