Skocz do zawartości

Dziwny problem z elektryką chinski skuter


Spaliniarz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , w drodze wyjątku postanowiłem zająć się chińczykiem znajomego , jako że na forum są osoby które mają na co dzień styk z tym plastikiem to postanowiłem że poradzę się was , skuter ma dziwny problem z elektryką który wygląda tak :

 

Skuter chodzi normalnie do czasu aż nie nagrzeją się moduł , oporniki , regulator , po tym czasie silnik przerywa i ma problem z wkręceniem się na obroty , co dziwne po zapaleniu stopu silnik zaczyna normalnie pracować.

Akumulator wygląda na zagotowany , ma całkowitą przerwę , napięcie na klemach skacze do 22v nie spada ponizej 16v , po podłączeniu żarówki 21w 12v do klem świeci ona za jasno . Żarówki od świateł świecą normalnie nie są powypalane .

 

Jeszcze taka dziwna sprawa moduł zapłonowy ma cztery kable, gniazdo jak w mniejszych hondach , po podłączeniu sprawnego akumulatora i przekręceniu stacyjki moduł cicho piszczy, coś jakby pisk z cewek z zasilacza impulsowego. Na jakie napięcie jest ten moduł zmienne z cewek czy stałe z akumulatora ?

 

 

Jezeli chodzi o przerywanie to wygląda mi na to ,że na moduł zapłonowy idzie za duże napięcie i włączają się zabezpieczenia , wszystko wskazywałoby na regulator napięcia , z tym że dzisiaj przyszedł niby nowy regulator i po podłączeniu jest jeszcze gorzej silnik od razu przerywa a na klemach do 23 v . Możliwe , że ten niby nowy regulator jest zje*any jak większość nowych części do chinoli albo przysłali mi nie do tego modelu .

 

Co to może być czy na pewno regulator ? Jest możliwe żeby urwany kabel albo brak masy zdziałał coś takiego ?

Edytowane przez Spaliniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moduł raczej napewno, [nie piszesz jaki to model tego china] jest zasilany z cewek.

tak jak większość skuterów, prawdopodobnie i ten odpali z kopa nawet bez zamontowanego akumulatora.

jeżeli daje napięcie powyżej 15 volt jest napewno walnięty regler, napewno warto sprawdzić zmasowanie

silnika z ramą, nawet zrobić dodatkową masę.

sprawdz połonczenia stacyjki, i samą stacyjkę, kable zasilające cewkę zapłonową, kabel wysokiego napięcia,

fajkę, daj nową świecę,

moduły zapłonowe wydają cichutkie piszczenie, jest to raczej normalne.

Edytowane przez bikerider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz moduł DC-CDI, musisz mieć sprawny akumulator i ładowanie. Prawdopodobnie moduł może być już ubity przez zbyt wysokie napięcie.

Z regulatorem może być taka sprawa, że instalacja jest przystosowana do zasilania oświetlenia z akumulatora. Wówczas cewka ładowania jest "bezmasowa", a regulator jest dwufazowy, na 5 pinów.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skuter pali normalnie bez akumulatora , regulator jest na 4 piny , moduł jest na wtyczkę typu honda mbx i jest z typu tych wielkich . Zastanawia mnie tylko czemu ten moduł piszczy po przekręceniu stacyjki skoro jest zasilany z cewek , a jeszcze mnie dziwi , że zawsze jak regulator pada to niema w ogóle ładowania , a tu jest za duże napięcie tak jakby gdzieś przed regulatorem prąd zmienny się wciskał bo miernik dc wariuje jak przy ac . Chyba jednak rozbiorę iskrownik i sprawdzę dokładnie cewki . Skuter to Giantco sprint ;)

Edytowane przez Spaliniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam , kupiłem nowy regulator jakiś chyba lepszy mline i dalej to samo , w iskrowniku nic podejzanego nie zauwazyłem , oporność na białym kablu 1,6 ohma na zółtym 1,7 ohma , pomiędzy 0,7 ohma , co zauważyłem jeszcze to to że napięcie na żółtym kablu od świateł nie przekracza 15 v. bez obciążenia za to na białym dochodzi do 22v. Co jeszcze moze być nie tak ? dodam jeszcze że dziwna sprawa bo z iskrownika wychodzą trzy kable , jeden od impulsatora na okrągły konektor, i w kostce biały i żółty o dziwo w kostce męskiej juz od strony instalacji są trzy kable (biały , żółty , zielony !!! dodatkowy ? ) możliwe jakiś poprzedni fachowiec z serwisu zamienił iskrownik ? W ogóle to jakiś starszy model chyba tego skutera bo gaźnik ma okrągłą przepustnice tą podciśnieniową a wszędzie gdzie patrze w manuale to pół płaskie . Piszcie co wam tylko przyjdzie do głowy bo w takim motorze bez jasnej historii może być nieźle namieszane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest w porządku. Napięcia na przewodach alternatora OK. Takie dziwne rzeczy z ginącymi przewodami to normalka w czajnabajkach. Natomiast gaźników to milion typów jest. W każdym inny.

Edytowane przez BANANvanDYK
lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update , dziwna sprawa bo po odpięciu regulatora skuter dalej chodzi , to samo po odpięciu białego kabla skuter chodzi dalej, tylko juz ma mniej prądu i zaczyna przerywać , co mogę zrobić żeby zmniejszyć troche to napięcie , potrzebny jakiś prosty patent czy da lm7812-15 da rade czy za mała wydajność będzie ? A może stacyjka robi gdzieś zwarcie ? zdarzały się komuś juz takie przypadki ?

Edytowane przez Spaliniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...