Spaliniarz Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam , w drodze wyjątku postanowiłem zająć się chińczykiem znajomego , jako że na forum są osoby które mają na co dzień styk z tym plastikiem to postanowiłem że poradzę się was , skuter ma dziwny problem z elektryką który wygląda tak : Skuter chodzi normalnie do czasu aż nie nagrzeją się moduł , oporniki , regulator , po tym czasie silnik przerywa i ma problem z wkręceniem się na obroty , co dziwne po zapaleniu stopu silnik zaczyna normalnie pracować. Akumulator wygląda na zagotowany , ma całkowitą przerwę , napięcie na klemach skacze do 22v nie spada ponizej 16v , po podłączeniu żarówki 21w 12v do klem świeci ona za jasno . Żarówki od świateł świecą normalnie nie są powypalane . Jeszcze taka dziwna sprawa moduł zapłonowy ma cztery kable, gniazdo jak w mniejszych hondach , po podłączeniu sprawnego akumulatora i przekręceniu stacyjki moduł cicho piszczy, coś jakby pisk z cewek z zasilacza impulsowego. Na jakie napięcie jest ten moduł zmienne z cewek czy stałe z akumulatora ? Jezeli chodzi o przerywanie to wygląda mi na to ,że na moduł zapłonowy idzie za duże napięcie i włączają się zabezpieczenia , wszystko wskazywałoby na regulator napięcia , z tym że dzisiaj przyszedł niby nowy regulator i po podłączeniu jest jeszcze gorzej silnik od razu przerywa a na klemach do 23 v . Możliwe , że ten niby nowy regulator jest zje*any jak większość nowych części do chinoli albo przysłali mi nie do tego modelu . Co to może być czy na pewno regulator ? Jest możliwe żeby urwany kabel albo brak masy zdziałał coś takiego ? Edytowane 4 Sierpnia 2010 przez Spaliniarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerider Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 (edytowane) moduł raczej napewno, [nie piszesz jaki to model tego china] jest zasilany z cewek. tak jak większość skuterów, prawdopodobnie i ten odpali z kopa nawet bez zamontowanego akumulatora. jeżeli daje napięcie powyżej 15 volt jest napewno walnięty regler, napewno warto sprawdzić zmasowanie silnika z ramą, nawet zrobić dodatkową masę. sprawdz połonczenia stacyjki, i samą stacyjkę, kable zasilające cewkę zapłonową, kabel wysokiego napięcia, fajkę, daj nową świecę, moduły zapłonowe wydają cichutkie piszczenie, jest to raczej normalne. Edytowane 4 Sierpnia 2010 przez bikerider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Masz moduł DC-CDI, musisz mieć sprawny akumulator i ładowanie. Prawdopodobnie moduł może być już ubity przez zbyt wysokie napięcie. Z regulatorem może być taka sprawa, że instalacja jest przystosowana do zasilania oświetlenia z akumulatora. Wówczas cewka ładowania jest "bezmasowa", a regulator jest dwufazowy, na 5 pinów. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spaliniarz Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 (edytowane) Skuter pali normalnie bez akumulatora , regulator jest na 4 piny , moduł jest na wtyczkę typu honda mbx i jest z typu tych wielkich . Zastanawia mnie tylko czemu ten moduł piszczy po przekręceniu stacyjki skoro jest zasilany z cewek , a jeszcze mnie dziwi , że zawsze jak regulator pada to niema w ogóle ładowania , a tu jest za duże napięcie tak jakby gdzieś przed regulatorem prąd zmienny się wciskał bo miernik dc wariuje jak przy ac . Chyba jednak rozbiorę iskrownik i sprawdzę dokładnie cewki . Skuter to Giantco sprint ;) Edytowane 4 Sierpnia 2010 przez Spaliniarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spaliniarz Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Odświeżam , kupiłem nowy regulator jakiś chyba lepszy mline i dalej to samo , w iskrowniku nic podejzanego nie zauwazyłem , oporność na białym kablu 1,6 ohma na zółtym 1,7 ohma , pomiędzy 0,7 ohma , co zauważyłem jeszcze to to że napięcie na żółtym kablu od świateł nie przekracza 15 v. bez obciążenia za to na białym dochodzi do 22v. Co jeszcze moze być nie tak ? dodam jeszcze że dziwna sprawa bo z iskrownika wychodzą trzy kable , jeden od impulsatora na okrągły konektor, i w kostce biały i żółty o dziwo w kostce męskiej juz od strony instalacji są trzy kable (biały , żółty , zielony !!! dodatkowy ? ) możliwe jakiś poprzedni fachowiec z serwisu zamienił iskrownik ? W ogóle to jakiś starszy model chyba tego skutera bo gaźnik ma okrągłą przepustnice tą podciśnieniową a wszędzie gdzie patrze w manuale to pół płaskie . Piszcie co wam tylko przyjdzie do głowy bo w takim motorze bez jasnej historii może być nieźle namieszane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 (edytowane) Wszystko jest w porządku. Napięcia na przewodach alternatora OK. Takie dziwne rzeczy z ginącymi przewodami to normalka w czajnabajkach. Natomiast gaźników to milion typów jest. W każdym inny. Edytowane 9 Sierpnia 2010 przez BANANvanDYK Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spaliniarz Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 (edytowane) Update , dziwna sprawa bo po odpięciu regulatora skuter dalej chodzi , to samo po odpięciu białego kabla skuter chodzi dalej, tylko juz ma mniej prądu i zaczyna przerywać , co mogę zrobić żeby zmniejszyć troche to napięcie , potrzebny jakiś prosty patent czy da lm7812-15 da rade czy za mała wydajność będzie ? A może stacyjka robi gdzieś zwarcie ? zdarzały się komuś juz takie przypadki ? Edytowane 10 Sierpnia 2010 przez Spaliniarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.