micubussi Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 No ok, mam za swoje :D Jeszcze mi nowy regulator nie przyszedl, a ja juz wybralem sie pojezdzic i sa efekty :) Zrobilem kilka km na moto, potem polecialem ze swiatel 1bieg do odcinki, 2gi do odcinki, 3ci.. No i zgubilem jedna kape boczna :D Zatrzymalem sie po nia i juz hamujac moto zgaslo. Potem nie odpalalo. Swiatla, rozrusznik itp wszystko dziala, kreci. Wykrecilem swiece, nie ma iskry. Sprawdzilem na innej to samo. Sprawdzam miernikiem mierzac w kapturku napiecie i w momecie STARTU podskakuje do ponad 1600V moze nawet wiecej ale skala mi sie na 2k konczy. Czyli niby cewka dobra, a iskry nie ma. Dlaczego ? Co i jak najlepiej po koleji posprawdzac zeby znalezc winowajce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 No ok, mam za swoje :D Jeszcze mi nowy regulator nie przyszedl, a ja juz wybralem sie pojezdzic i sa efekty :) Zrobilem kilka km na moto, potem polecialem ze swiatel 1bieg do odcinki, 2gi do odcinki, 3ci.. No i zgubilem jedna kape boczna :D Zatrzymalem sie po nia i juz hamujac moto zgaslo. Potem nie odpalalo. Swiatla, rozrusznik itp wszystko dziala, kreci. Wykrecilem swiece, nie ma iskry. Sprawdzilem na innej to samo. Sprawdzam miernikiem mierzac w kapturku napiecie i w momecie STARTU podskakuje do ponad 1600V moze nawet wiecej ale skala mi sie na 2k konczy. Czyli niby cewka dobra, a iskry nie ma. Dlaczego ? Co i jak najlepiej po koleji posprawdzac zeby znalezc winowajce ? Zbyt duże napięcie, które nie było regulowane przez zepsuty regler, najprawdopodobniej uszkodziło (w najlepszym wypadku) cewkę zapłonową, a co bardziej prawdopodobne, moduł zapłonowy. Pomiar napięcia w fajce miernikiem jest bezcelowy, bo jeśli wytworzone przez cewkę napięcie było by odpowiednie, to nastąpił by przeskok iskry. Pozostaje zamontować regulator napięcia i wtedy sprawdzić po kolei, cewkę i moduł zapłonowy. :banghead: :banghead: :banghead: :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Samo zamontowanie regulatora nic nie da. Musisz podmienić cewkę, a jeżeli się okaże że nadal jest problem z iskrą to moduł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micubussi Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Fajnie. Ja to jednak caly czas sobie udowadniam, ze mam talent do komplikowania sobie zycia :) OK zaczynamy diagnoze. Podmienic cewke - moze byc taka z jawy ts 350 czy to jakas roznica jest ? Tzn an chwile do diagnozy. A modul zaplonowy, oby kurde nie ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Fajnie. Ja to jednak caly czas sobie udowadniam, ze mam talent do komplikowania sobie zycia :) OK zaczynamy diagnoze. Podmienic cewke - moze byc taka z jawy ts 350 czy to jakas roznica jest ? Tzn an chwile do diagnozy. A modul zaplonowy, oby kurde nie ;/ Zmierz oporność cewki, bo przy zapłonie elektronicznym ma to duże znaczenie. Jeśli wartości będą zbliżone, to można użyć innej. Zresztą znając oporność cewki (manual) można ją zdiagnozować miernikiem. Samo zamontowanie regulatora nic nie da. Musisz podmienić cewkę, a jeżeli się okaże że nadal jest problem z iskrą to moduł Oczywiście, że zamontowanie regulatora teraz nic nie da, ale pozwoli zabezpieczyć się przed dalszymi możliwymi uszkodzeniami spowodowanymi niewłaściwym napięciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micubussi Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 NO wlasnie klopt w tym ze manuala do FT 500 nie idzie dostac :) Jak dojdzie nowy regulator to zobacze tez jak z ta cewka. Ogladalem moduly na allegro i widze, ze tak jak i regulator z Kymco, Tak samo modul do tego skutera wyglada identycznie jak moj, czyli moze tez dzialac? Bo do FT500 to produkcja modulow juz sie zakonczyla, a uzywki dosc rzadkie i drogie w stosunku do nowki z Kymco ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micubussi Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 (edytowane) Sprawdzilem dzis cewke, kabel, kapturek swiecy. Cewka po jednej stronie pokazuje mi wartosci fabryczne 0.02-0.03 ohm ale po drugiej zamiast 3,4-4.2k Ohm jest 10k lub wiecej.. Potem kapturek mial nieskonczona impedancje zamiast 5k. <- wymienilem na nowy. Zalozylem tez nowy regulator napecia. Zalozylem stara cewke do moto i nowy kapturek i po kilku probach moto odpalilo. Chodzilo niby normalnie, az sie zagrzalo. Potem sprawdzajac ladowanie na nowym regulatorze (ok 13,5V) przygazowalem do 3tys obr/min i moto zaczelo po chwili przerywac i zgaslo. Juz nie udalo mi sie odpalic, mimo ze iskra jest... Moze byc to wina cewki ? Dodam jeszcze, ze jakos inuticyjnie podejrzewam zaplon, mialem kilka razy wczesniej tak, ze krecac wysoko moto strzelilo mi kilka razy z rury. Pozatym jak naciskam starter, i swiece mam na wierzchu, to iskra pojawia sie jakby tak z lekkim opoznieniem, jak juz rozrusznik zakreci raz walem.. To tlyko tak na marginesie, bo moge sie mylic.. specem nie jestem. No to moze inaczej.. Jest iskra, beznyna tez. Dlaczego moto nie pali ? Edytowane 5 Sierpnia 2010 przez micubussi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.