Pawel Opublikowano 22 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2005 Ja nie lubię tych systemów, bo ograniczają one sprawnego kierowcę, bo często w jeździe poślizgami zablokowanie hamulców jest wręcz konieczne, powiem więcej niezbędne, dlatego nikt tego nie stosuje w rajdach. Jeździłem ostatnio Mercedesem C200 z kompresorem, i bardzo mnie ta bryka wpieniła. Niby opcja ręcznej zmiany biegów, ale automat się wtrąca i potrafi zapiąc 2 w górę, bo "pomyśli" w jednej chwili to samo co kierowca - totalna nuda. O kontorolowanym pośluzgu dla zabawy zapomnij. Nie wspominam już o tym, że wiele tych systemów nie działa prawidłowo na dziurach które ogłupiają system, który uznaje przerwę w kontakcie koła z drogą jako uślizg i odpuszcza. I to nawet przy sprawnych amortyzatorach - dziennikarze testujący Opla Astrę Turbo uznali ten samochód za niebezpieczny, bo jego twarde, ale niedotłumione odpowiednio na potrzeby naszych dróg zawieszenie okazywało się wręcz niebezpieczne w styuacjach ekstremalnych. Oczywiście że dla 90% kierowców, krórzy traktują każdy uślizg jako sytuację awaryjną systemy te są dobre, bo leszy jest ABS niż kierowca który naciśnie pedał hamulca, zablokuje koła i jak sroka w ser patrzy się na zbliżającą się przeszkodę. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel-SV Opublikowano 23 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2005 Jeżdżę Vito 110CDI od czterech lat ale wyłącznia ASR nie udało mi się odnaleźć, chyba że masz jakiś inny model. Jest taki spory, czarny wyłącznik kołyskowy (mniej więcej wielkości shifta na klawiaturze) na konsoli, na prawo od dźwigni zmiany biegów, z podświetlanym napisem ASR OFF :P przynajmniej u mnie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.