Skocz do zawartości

Pomocy z wyborem enduro


Gość Michał VX800
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Rysiek24

witam i ja planuje za jakis czas kupic enduro najbardziej pasuje mi DR 800 Big ze wzgledy na dosc niska cene i trwaly silnik ale wystraszyliscie mnie spalaniem ok 10 i zestawem napedowym na 4 tys km. :D i nie wiem czy nie byl by za ciezki aby wjechac w lesne i polne drogi (oranka raczej odpada i plaza choc widzialem gosci na DR 650 ladnie orali plazyczke ) a w xt czytalem ze czesto urywaja sie glowice czy szpilki glowicy slyszal ktos o takim czyms ??

 

a co z xtz 750 super tenere nadaj sie do katania po lesie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno mnie nie było, bo byłem zalatany, ale już odpowiadam.

Moja jest rok 99.

Jak pojade do lasu poćwiczyć na torze to spali ze 6 literków, a ostatnio na trasie solo bez bagażu wzięła 4,6. Mam też wyniki spalania z miasta (około 5.2). Istotne jest też jakie założysz zębatki., u mnie jest 14/45. Jak chcesz tylko podróżować to polecam AFRIKE lub TRANSALPA. XT się nadaje, ale trochę przeszkadza brak owiewki, ale na niej potrenujesz w lesie (czego się nie da na dużych turystykach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam i ja planuje za jakis czas kupic enduro najbardziej pasuje mi DR 800 Big ze wzgledy na dosc niska cene i trwaly silnik ale wystraszyliscie mnie spalaniem ok 10 i zestawem napedowym na 4 tys km.  :) i nie wiem czy nie byl by za ciezki aby wjechac w lesne i polne drogi (oranka raczej odpada i plaza choc widzialem gosci na DR 650 ladnie orali plazyczke ) a w xt czytalem ze czesto urywaja sie glowice czy szpilki glowicy slyszal ktos o takim czyms ??

 

a co z xtz 750 super tenere nadaj sie do katania po lesie ??

 

Ponieważ własnie jestem na świeżo po 7000 km w trasie na DR 800 to kilka uwag:

-spalanie faktycznie spore - na autostradzie przy 140-150 potrafił wziąć 7,5 l/100

- w górach na zakrętasach 6-6,5/100

-mimo zmiany przełożenia na szybsze i (teoretycznie) bardziej krowiaste - zamiast 15/47 mam 14/42 przyspieszenia są imponujące do IV włącznie i istnieje bezproblemowa możliwość utrzymywania nonstop 140/godz

-fantastycznie się prowadzi w każdych warunkach i jadąc nawet szybko nie trzeba myśleć ożadnych dziurach

-wrażliwa na ciśnienie w oponach

- zestaw napędowy wytrzymał (Iris) jakieś 8-9 tys km i nadaje sie na smietnik :)

- no i dzięki dużej dopuszczalnej ładowności po załadowaniu kufra + torby na tył (44l+50l) nie wykazuje żadnych dziwnych zachowań i sunie jak po sznurku

 

Więc ogólnie jest OK - tylko brakuje w trasie jakiś 10-15 koników i gdyby palił te 2 litry mniej ...

 

Ale jakie inne enduro bez ingerencji w zawieszenie i koła daje możliwość szlifowania podnóżków w zakrętach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rysiek24

ok wielkie dzieki a wjezdzales maszyna w lesne drogi ?? jak sie wtedy prowadzi ?? i napisz mi ile masz wzrosu i w jakim stopniu dosiegasz ziemi oraz jak bys mogl czy dal bys rade podniesc moto po glebie ?? (o ile jestes postury nie przypakowanej :) )

 

dzieki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wielkie dzieki a wjezdzales maszyna w lesne drogi ?? jak sie wtedy prowadzi ?? i napisz mi ile masz wzrosu i w jakim stopniu dosiegasz ziemi oraz jak bys mogl czy dal bys rade podniesc moto po glebie ?? (o ile jestes postury nie przypakowanej  :) )

 

dzieki pozdrawiam

 

OK

1. w lesie nie bo mało lasów po drodze było ale np probowałem zdobyć wulkan 3260 m.n.p.m. i dojechałem co najmniej 500 m wyżej niż reszta na szosowych - a te 500 m było po drodze dla osiołków i 4x4 - same kamienie i żwir i 40% w góre na I biegu - dał rade!!!

po piachu trzeba uważać i po prostu jechać szybko bo inaczej sie zapada i wali na bok :)

2. wzrost 176 cm i obiema stopami (prawie całymi) dotykam ziemi - ale mam niższą wersję (od 91 roku) 86 cm

3. jak sie na piachu nad jeziorem wywaliłem na bok a kumple mieli aparaty w rękach to żeby sobie wstydu nie narobić to podniosłem go sam w jakieś 2,5 sekundy :lol:

4. aha i jeszcze jedno - po zamontowaniu przewodów w oplocie + nowej tarczy + klocków sinter mam świetne 2-palcowe hamulce i przestałem wierzyć w to co wszyscy mówili że DR Big ma kiepskie hamulce

 

Poza tym - sprzedaje go tylko dlatego że sobie to obiecałem przed wyjazdem bo w sumie to chyba coraz bardziej go lubie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...