Skocz do zawartości

Regulator napiecia. Tansza opcja do Hondy -> Kymco ?


micubussi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako ze moj regulator napiecia chyba kona ( ok 15.8V przy zapalonym silniku, swiatla itp)

zmuszony jestem kupic nowy.

 

Znalazlem nowy zamiennik

 

http://allegro.pl/item1149682611_regulator...ecia_honda.html

 

ale natrafilem tez na cos takiego :

 

http://allegro.pl/item1144719828_nowy_regu...25_150_250.html

 

Wtyczki sie zgadzaja, kolory kabli tez.. Wyglad radiatora ten sam tylko kolor inny :D

 

Jak myslicie bedzie dzialal tak samo dobrze jak te drozszy czy jest jakas roznica w budowie ?

Edytowane przez micubussi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze moj regulator napiecia chyba kona ( ok 15.8V przy zapalonym silniku, swiatla itp)

zmuszony jestem kupic nowy.

 

Znalazlem nowy zamiennik

 

http://allegro.pl/item1149682611_regulator...ecia_honda.html

 

ale natrafilem tez na cos takiego :

 

http://allegro.pl/item1144719828_nowy_regu...25_150_250.html

 

Wtyczki sie zgadzaja, kolory kabli tez.. Wyglad radiatora ten sam tylko kolor inny :D

 

Jak myslicie bedzie dzialal tak samo dobrze jak te drozszy czy jest jakas roznica w budowie ?

 

Zanim wybulisz na nowy regulator sprawdź połączenie zielonego z masą a później napięcie między masą a czarnym. Jeśli będzie tam 13V albo mniej to nie wina regulatora. Dla pewności możesz zmostkować na krótko przy regulatorze czarny z czerwonym i wtedy zmierzyć napięcie. Jeśli wróci do normy to nie kupuj.

 

Jeśli masz nadmiar kasy to możesz diagnozować przez podmianę kolejnych elementów. Wtedy nie zwracaj uwagi na ten akapit wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto jak w podpisie Honda FT 500.

 

brys, jakbym mial za duzo kasy to bym wogole nie pytal czy tanszy jest tak samo dobry tylko kupil oryginal :) Prosze Cie jeszcze napisz dokladniej co z czym posprawdzac i co ma wyjsc.

Wiem, ze dla Ciebei moze to jest proste, ale dla kogos kto nigdy tego nie robil budzi wiele pytan i watpliwosci

jak i co posprawdzac. np zielony z masa- ma byc tam masa, czy ma jej nie byc ? Na zapalonym zgaszonym moto, wbijac sie w kabel czy kostke rozpiac i sprawdzac itd..

 

Dzieki za rade jutro posprawdzam, ale gdyby sie jednak okazalo, ze trzeba wymieniac,

to oba reg sa chyba takie same?

Edytowane przez micubussi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda stosuje standardowe (dla siebie) kolory: zielony to zawsze masa, więc ten kabel musi mieć dobre połączenie z masą motocykla i minusem baterii, czerwony to stały plus akumulatora, a czarny to plus po kluczyku.

 

Sprawdzasz czy jest dobre połączenie zielonego z regulatora i minusa akumulatora - woltomierzem na odpalonym motocyklu dopinasz się do kostki regulatora i klemy. powinien pokazać jakieś ułamki wolta, im mniej tym lepiej, bo napięcie które pokazuje to niepożądany spadek na połączeniach. Oczywiście regulator musi być wpięty.

 

Następnie mierzysz napięcie między zielonym a czerwonym i między zielonym a czarnym. Powinny być zbliżone. Jeśli na czerwonym masz te 15,8V, a na czarnym dajmy na to 13V to znaczy, że po drodze od akumulatora przez stacyjkę do regulatora zgubiło się 2,8V. Regulator widzi za niskie ładowanie i dorzuca do pieca... Czarny w regulatorze to kabel pomiarowy. Jest podpięty przez stacyjkę ponieważ pobiera pewien prąd i mógłby rozładować akumulator po jakimś czasie postoju. Chociaż w brata Transalpie ten kabel pobierał około 0,5mA i zdecydowaliśmy się spiąć go na stałe z czerwonym niż ładować akumulator 16V.

 

Częstą przypadłością jest właśnie obwód czarnego kabla. Przez jakieś dzikie spadki na stacyjce i po drodze regulator głupieje i w zasadzie robi co do niego należy czyli podnosi ładowanie. Co ciekawe po zapaleniu świateł może wzrosnąć jeszcze bardziej. Niby nielogiczne, a tak naprawdę chodzi o to że światła dodatkowo obciążają styk stacyjki i powodują jeszcze większą stratę napięcia która przekłada się na wiadomo co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem taki sam problem z kawa er-5, padł regulator napięcia kolega z forum poradził używkę i tak zrobiłem wybuliłem 120 z przesyłką, niestety nie pomogło pojechałem do elektryka i okazało się że mam teraz dwa walnięte. Wkurzyłem się allegro kupiłem nowy regulator za 20zł od chińskiego qada śmiga aż miło jeżdzę na nim już miesiąc i jest ok. :buttrock:

coś w życiu trzeba kochać!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nie będzie problemu tak jak u mnie kwestia tylko tego ile on wytrzyma tak jak wspomniałem ja jeżdżę już miesiąc i jest ok, z ciekawości sprawdziłem jeszcze raz ładowanie i wszystko w porządku.

coś w życiu trzeba kochać!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem że u mnie w wtyczce do regulatora jest 6 pinów 3 są od alternatora 1 masa 1 plus no i jeden brązowy sobie wisi urwany. Ładowanie na wolnych mam ponad 15 V i co zrobić z tym brązowym gdzie go podłączyć? a może nie potrzebny jak patrzyłem na allegro to regulatory do mojej Hondy mają po 5 Pinów. Jeszcze dodam że chodzi o CBR 600 f3 1998 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz dla pewności sprawdzić napięcie z trzech żółtych przewodów miernikiem tylko pamiętaj że miernik musi być ustawiony na prąd stały, jeśli alternator dobry powinno na wszystkich przewodach być równe napięcie ok 19-20V, reszta przewodów to zielony-minus, czarny-plus po kluczyku, czerwony plus stały. jeśli to się zgadza a ładowanie przy obciążeniu (włączone światła) nadal powyżej 16V to regler padnięty.

coś w życiu trzeba kochać!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...