micubussi Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 (edytowane) Jako ze moj regulator napiecia chyba kona ( ok 15.8V przy zapalonym silniku, swiatla itp) zmuszony jestem kupic nowy. Znalazlem nowy zamiennik http://allegro.pl/item1149682611_regulator...ecia_honda.html ale natrafilem tez na cos takiego : http://allegro.pl/item1144719828_nowy_regu...25_150_250.html Wtyczki sie zgadzaja, kolory kabli tez.. Wyglad radiatora ten sam tylko kolor inny :D Jak myslicie bedzie dzialal tak samo dobrze jak te drozszy czy jest jakas roznica w budowie ? Edytowane 15 Lipca 2010 przez micubussi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Napisałbyś chociaż do jakiego modelu ma być ten regulator. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kko Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Zobacz też tutaj - http://reg_mot.republika.pl/ Kupiłem od gościa, paru moich kumpli też ma od niego. Wszystko działa i tańsze o połowę od oryginałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Jako ze moj regulator napiecia chyba kona ( ok 15.8V przy zapalonym silniku, swiatla itp) zmuszony jestem kupic nowy. Znalazlem nowy zamiennik http://allegro.pl/item1149682611_regulator...ecia_honda.html ale natrafilem tez na cos takiego : http://allegro.pl/item1144719828_nowy_regu...25_150_250.html Wtyczki sie zgadzaja, kolory kabli tez.. Wyglad radiatora ten sam tylko kolor inny :D Jak myslicie bedzie dzialal tak samo dobrze jak te drozszy czy jest jakas roznica w budowie ? Zanim wybulisz na nowy regulator sprawdź połączenie zielonego z masą a później napięcie między masą a czarnym. Jeśli będzie tam 13V albo mniej to nie wina regulatora. Dla pewności możesz zmostkować na krótko przy regulatorze czarny z czerwonym i wtedy zmierzyć napięcie. Jeśli wróci do normy to nie kupuj. Jeśli masz nadmiar kasy to możesz diagnozować przez podmianę kolejnych elementów. Wtedy nie zwracaj uwagi na ten akapit wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micubussi Opublikowano 15 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 (edytowane) Moto jak w podpisie Honda FT 500. brys, jakbym mial za duzo kasy to bym wogole nie pytal czy tanszy jest tak samo dobry tylko kupil oryginal :) Prosze Cie jeszcze napisz dokladniej co z czym posprawdzac i co ma wyjsc. Wiem, ze dla Ciebei moze to jest proste, ale dla kogos kto nigdy tego nie robil budzi wiele pytan i watpliwosci jak i co posprawdzac. np zielony z masa- ma byc tam masa, czy ma jej nie byc ? Na zapalonym zgaszonym moto, wbijac sie w kabel czy kostke rozpiac i sprawdzac itd.. Dzieki za rade jutro posprawdzam, ale gdyby sie jednak okazalo, ze trzeba wymieniac, to oba reg sa chyba takie same? Edytowane 15 Lipca 2010 przez micubussi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 Honda stosuje standardowe (dla siebie) kolory: zielony to zawsze masa, więc ten kabel musi mieć dobre połączenie z masą motocykla i minusem baterii, czerwony to stały plus akumulatora, a czarny to plus po kluczyku. Sprawdzasz czy jest dobre połączenie zielonego z regulatora i minusa akumulatora - woltomierzem na odpalonym motocyklu dopinasz się do kostki regulatora i klemy. powinien pokazać jakieś ułamki wolta, im mniej tym lepiej, bo napięcie które pokazuje to niepożądany spadek na połączeniach. Oczywiście regulator musi być wpięty. Następnie mierzysz napięcie między zielonym a czerwonym i między zielonym a czarnym. Powinny być zbliżone. Jeśli na czerwonym masz te 15,8V, a na czarnym dajmy na to 13V to znaczy, że po drodze od akumulatora przez stacyjkę do regulatora zgubiło się 2,8V. Regulator widzi za niskie ładowanie i dorzuca do pieca... Czarny w regulatorze to kabel pomiarowy. Jest podpięty przez stacyjkę ponieważ pobiera pewien prąd i mógłby rozładować akumulator po jakimś czasie postoju. Chociaż w brata Transalpie ten kabel pobierał około 0,5mA i zdecydowaliśmy się spiąć go na stałe z czerwonym niż ładować akumulator 16V. Częstą przypadłością jest właśnie obwód czarnego kabla. Przez jakieś dzikie spadki na stacyjce i po drodze regulator głupieje i w zasadzie robi co do niego należy czyli podnosi ładowanie. Co ciekawe po zapaleniu świateł może wzrosnąć jeszcze bardziej. Niby nielogiczne, a tak naprawdę chodzi o to że światła dodatkowo obciążają styk stacyjki i powodują jeszcze większą stratę napięcia która przekłada się na wiadomo co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kko Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 Ile kabli wychodzi z tego regulatora ? Mogę Ci coś niecoś podpowiedzieć jak sprawdzić - regulator, prądnicę, czy co tam chcesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micubussi Opublikowano 17 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Modul identyczny jakten kymco,identyczne kable i kolory, wtyczki. Wszystko to samo. Jak bede mial moto pod reka to posprawdzam, zeby wiedziec czy trzeba kupowac nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marwin Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Witam miałem taki sam problem z kawa er-5, padł regulator napięcia kolega z forum poradził używkę i tak zrobiłem wybuliłem 120 z przesyłką, niestety nie pomogło pojechałem do elektryka i okazało się że mam teraz dwa walnięte. Wkurzyłem się allegro kupiłem nowy regulator za 20zł od chińskiego qada śmiga aż miło jeżdzę na nim już miesiąc i jest ok. :buttrock: Cytuj coś w życiu trzeba kochać!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micubussi Opublikowano 20 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Czyli gdyby co moge smialo kupowac ten tanszy od kymco :) Dzieki za rade. Ja jeszcze nie zdazylem zrobic pomiarow starego ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marwin Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Myślę że nie będzie problemu tak jak u mnie kwestia tylko tego ile on wytrzyma tak jak wspomniałem ja jeżdżę już miesiąc i jest ok, z ciekawości sprawdziłem jeszcze raz ładowanie i wszystko w porządku. Cytuj coś w życiu trzeba kochać!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barka Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 A ja mam taki problem że u mnie w wtyczce do regulatora jest 6 pinów 3 są od alternatora 1 masa 1 plus no i jeden brązowy sobie wisi urwany. Ładowanie na wolnych mam ponad 15 V i co zrobić z tym brązowym gdzie go podłączyć? a może nie potrzebny jak patrzyłem na allegro to regulatory do mojej Hondy mają po 5 Pinów. Jeszcze dodam że chodzi o CBR 600 f3 1998 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 kup za 40 pln od KYMKO jest odpowiedni!! Dobra cena dobra jakość! w cale nie jest gorszy od oryginału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micubussi Opublikowano 29 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Zmierzylem napiecia. miedzy czerwonym i zielonym jest 16,5 V miedz czarnym i zielonym jest to samo - 16,5V. wiec jednak reg do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marwin Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Możesz dla pewności sprawdzić napięcie z trzech żółtych przewodów miernikiem tylko pamiętaj że miernik musi być ustawiony na prąd stały, jeśli alternator dobry powinno na wszystkich przewodach być równe napięcie ok 19-20V, reszta przewodów to zielony-minus, czarny-plus po kluczyku, czerwony plus stały. jeśli to się zgadza a ładowanie przy obciążeniu (włączone światła) nadal powyżej 16V to regler padnięty. Cytuj coś w życiu trzeba kochać!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.