Skocz do zawartości

Suzuki TS50


Domi93
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie : ) Postaram się jak najlepiej naświetlić wszystkim sytuację jaka zaszła wczoraj, lecz od początku. Kiedy moto nie mialo kompresji zbierał się kiepsko, mułowato ale nic nie strzelało. W zimie został zrobiony szlif cylindra, nowy tłok z pierścieniami, regulacja gaźnika oraz wymiana łożyska tłoka. Zaczął mieć większego "kopa" ale przy przyspieszaniu łożyska lekko stukały (naprawdę lekko). Wczoraj wjezdzam pod górkę na 5 biegu, obroty w granicach 8000 i tylko słysze mocne "stuk!" przestało... jedzie dalej. znów "stuk stuk stuk stuk" zaczął się zachowywać jak by momentalnie zgubił iskrę ale potem znów ją odzyskał. Sytuacja powtórzyła się kilka razy poczym umarł totalnie. Jak jest zimny odpali, chodzi ładnie i po 20 sekundach zaczynają się stuki, puki i gaśnie. Wyjąłem cały silnik, zdjąłem głowice, cylinder i wszystko wygląda dobrze, ale nie do końca. Gdy przy zdjętym tłoku przekładam palec przez głowkę korbowodu i jakby pulsacyjnie pociągam ze niego tak że wał się kręci to słychać czasem puk, czasem stuk, czasem jakiś zgrzyt, czasem ocieranie. I tutaj zwracam się do was głównie o pomoc w rozpoznaniu miejsca usterki a raczej jakiego rodzaju to usterka i na czym najbardziej się skupić przy rozkładaniu silnika i sprawdzaniu stanu części? Dodam że suzuki jest chłodzone powietrzem, rocznik 92. Schemat silnika posiadam więc rozłożenie i złożenie nie powinno być wielkim problemem, lecz gorzej z diagnozą co "poszło".

I mam jeszcze jedno pytanie do "znawców". Czy magneto w suzuki TS i RG jest dokładnie takie samo? Chodzi mi szerokość i skok gwintu do ściągacza.

 

Wszystkim zainteresowanym tematem bardzo dziękuje za sugestie na temat usterki : ) Lewa w górze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem masz do wymiany łożyska te co są z boku wału .Tak samo mi robiła honda jak kupiłem rozebrałem i to były łożyska po wymianie jest wszystko okej .A co do magneta to po wino by to samo kuzyn wstawiał do swojej ts-ki magneto od rg i jest wszystko okej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obczaj dokładnie aparat zapołonowy, łożysna na wale dla świętego spokoju trzeba było wymienić przy okazji "remontu". Pozdro!

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zaplonem wszystko ok. I mam do was kolejne pytanie. TSka brała mi dużą ilość oleju z korby przez nie do konca szczelny simmering na wale. Po zdjęciu tłoka wygląda on mniej więcej tak: pierścienie srebrne ladne bez rys, płaszcz tłoka tak samo, na denku tłoka duzo nagaru wiadomo i pod pierścieniami osmolone czarne jak by łapal przedmuchy wieeeelkie. Czy to moze być spowodowane właśnie tym olejem ze skrzyni biegów czy faktycznie mam przedmuchy? Dodam że cylinder jest idealnie gładki ani 1 ryski a pierścienie grube i też bez rys. Za kilka godz. Dodam zdjęcia zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kiełbasa ładnie wygląda to nie znaczy że jest dobra,musisz wszystko pomierzyć mikrometrem,ewentualnie dobra suwmiarka,pierścienie szczelinomierzem,tłok,cylinder(szczególnie na środku),tak czy siak będzie pewnie do wymiany,a cylinder powinien mieć rysy po honowaniu

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do wniosku ze jednak szkoda mi robić ten silnik. Znów szlif, nowy tłok, uszczelki, łożyska, simmery... Nie oplaca sie przy chłodzonym powietrzem, 5 biegowym niemieckim silniku. Pakuje te pieniądze w silnik od RG 80 i tyle. Temat chyba do zamknięcia : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A liczysz się z tym że jak kupisz silnik od rg to najprawdopodobniej też będzie wymagał remontu? Upalałem swego czasu teese powietrzaka i powiem że naprawde twarda konstrukcja (mam ją jeszcze, czeka na lepsze czasy). Latałem zawsze z chłopakami na mocniejszych maszynach więc nie było mowy o żadnej taryfie ulgowej dla silnika. Ja bym smiało go remontował jak jest się jeszcze czego złapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm oczywiście że wiem że kompresja będzie marna w takim silniku, ale załatwiłem sobie skrzynie całą po wymianie łożysk i simmerów. Do tego kupuje cylinder, głowice, tłok i chłodnice i mam dobry silnik który posłuży mi mam nadzieje trochę dłużej niż ten powietrzniak. Generalnie wole więcej dołożyć i mieć silnik na dłużej niż rozbierać tamten. I tutaj pytanie do was panowie: Czy wiecie jak wyglądają przewody wychodzące z silnika? Są takie same jak w suzuki ts? Chodzi mi o to czy dam rade podpiąć silnik pod taką instalacje jaką mam czy będzie trzeba coś kombinować? I pytanie numer dwa: Czy będzie konieczna wymiana modułu zapłonowego (jak wiemy TSki niemieckie podobno były blokowane) i wydechu? Czy wydech jednak moze zostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłon taki sam jak w RG, mocowania silnika - tak samo. Generalnie to może nie podejść filtr powietrza do większego gaźnika i brak mocowania chłodnicy. Tak to musi grać, a koszt rzędu razem 500 zł jakoś mnie nie zraża : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...