Skocz do zawartości

Łukasz Wargala w mistrzostwach świata Moto2 w Brnie


mick
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Łukasz Wargala

Informacja Prasowa

06.07.2010

 

Łukasz Wargala w mistrzostwach świata Moto2

 

Startując z dziką kartą w Grand Prix Czech na torze w Brnie, Łukasz Wargala zostanie w sierpniu pierwszym Polakiem w motocyklowych mistrzostwach świata klasy Moto2.

 

27’letni zielonogórzanin wystartuje na znanym sobie torze w barwach niemieckiego zespołu Racing Team Germany, dosiadając szwajcarskiego prototypu marki Suter MMX z silnikiem Hondy CBR600RR u boku byłego mistrza Niemiec, Arne Tode.

 

W stawce Moto2, przedsionku do królewskiej klasy MotoGP – uznawanej za Formułę 1 na dwóch kołach - permanentnie startuje aż czterdziestu zawodników, zaś na każdą z osiemnastu rund organizatorzy przyznają jedynie dwie dzikie karty.

 

Swoją wyścigową karierę Wargala rozpoczął zaledwie trzy lata temu od startów w amatorskim pucharze markowym Fiat Yamaha Cup, jednak dzięki dwóm sezonom spędzonym w najlepszych zespołach prestiżowych mistrzostw Niemiec IDM Superbike, już dziś prezentuje poziom dorównujący najlepszym polskim zawodnikom.

 

Łukasz Wargala będzie pierwszym Polakiem w motocyklowych mistrzostwach świata Grand Prix od czasu lat siedemdziesiątych i startów poznaniaka, Ryszarda Mankiewicza.

 

Bezprecedensowy start Polaka obejrzeć będzie można na żywo w dniach 13-15 sierpnia na antenie stacji SportKlub, która wyemituje nie tylko wyścig, ale także komplet treningów wolnych, kwalifikacji i rozgrzewek wszystkich trzech klas Grand Prix: 125ccm, Moto2 i MotoGP.

 

Więcej o Łukaszu Wargali pod adresem: www.wargala.pl

 

Łukasz Wargala

„Wciąż nie mogę uwierzyć w ogromną szansę, przed jaką staję. Dwa lata startów w mistrzostwach Niemiec były dla mnie ogromną lekcją. Motocykl Moto2 bardziej odpowiada mojemu stylowi jazdy niż Superbike, dlatego to właśnie w tej klasie upatruję swojej wyścigowej przyszłości. Otrzymanie dzikiej karty do startu w najbardziej prestiżowych zawodach na świecie i dzielenie toru z takimi asami jak Valentino Rossi, to dla mnie wielki zaszczyt. Wyścigi w Moto2 są w tym roku niewiarygodnie zacięte, a stawka bardzo wyrównana, dlatego nie mam złudzeń i nastawiam się na naukę. Znam tor i przed startem przetestuję także motocykl, ale w czterdziestoosobowej stawce, którą na jednym okrążeniu dzielą tylko dwie sekundy, najmniejszy błąd w jednym zakręcie decyduje o tym, czy będziesz w pierwszej piątce, czy poza pierwszą trzydziestką. Z tego powodu stawianie sobie jakichkolwiek celów, poza dojechaniem do mety, nie ma dzisiaj sensu, ale liczę na udany weekend i mam nadzieję, że start w Brnie będzie dla mnie początkiem dłuższej przygody z Moto2. Myślę, że to wielka szansa dla polskich wyścigów.”

 

Mistrzostwa świata klasy Moto2

Najważniejsze informacje

 

Motocyklowe mistrzostwa świata MotoGP to najbardziej prestiżowa seria wyścigów jednośladów. W jej skład wchodzą trzy kategorie: 125ccm, Moto2 i królewska klasa MotoGP, uważana za motocyklowy odpowiednik Formuły 1.

 

Moto2, jako przedsionek do MotoGP, zastąpiło w tym roku klasę 250ccm, a zawodnicy ścigają się tu używając zmodyfikowanych silników z drogowego modelu Honda CBR600RR oraz prototypowych ram i opon Dunlop.

 

Jedynym Polakiem startującym w motocyklowych mistrzostwach świata Grand Prix był, na przełomie lat 60’tych i 70’tych, Ryszard Mankiewicz. Najlepszym wynikiem poznaniaka było trzecie miejsce w Grand Prix Jugosławii oraz siódma pozycja w klasyfikacji generalnej klasy 125ccm w roku 1969.

 

Łukasz Wargala w czeskim Brnie wystartuje z tak zwaną „dziką kartą”, w barwach zespołu Racing Team Germany, który na stałe reprezentuje w Moto2 Niemiec, Arne Tode. Polak, podobnie jak Tode, dosiądzie dominującego w stawce podwozia szwajcarskiej firmy Suter.

 

Kategoria Moto2 niemal natychmiast zyskała sobie ogromną popularność i sympatię kibiców, bowiem korzystając z takich samych silników i opon, wszyscy zawodnicy mają równe szanse, a wyścigi są niezwykle emocjonujące.

 

Na starcie w Brnie ustawią się w klasie Moto2 aż 42. maszyny. W treningach i kwalifikacjach dwie sekundy różnicy w czasie okrążenia dzielą zazwyczaj niemalże całą stawkę, co sprzyja niezwykle zaciętym i nieprzewidywalnym wyścigom. Sytuacje, w których zwycięzca jednego wyścigu w kolejnym jest dopiero trzydziesty, nie są tutaj rzadkością.

 

Moto2 (wcześniej 250ccm) nie bez powodu uważana jest za przedsionek MotoGP. Czterech najlepszych zawodników ubiegłego sezonu: Hiroshi Aoyama, Hector Barbera, Alvaro Bautista i Marco Simoncelli, w tym sezonie awansowało do „królewskiej klasy”, a swoje kariery od sukcesów w mniejszych klasach GP rozpoczynali m.in. Valentino Rossi, Casey Stoner, Dani Pedrosa, Andrea Dovizioso, Loris Capirossi czy Marco Melandri.

 

Treningi wolne, kwalifikacje, rozgrzewki i wyścigi wszystkich trzech klas podczas każdej z osiemnastu rund polscy kibice oglądać mogą na żywo na antenie stacji SportKlub. Więcej o Moto2 i MotoGP pod adresem www.motogp.com .

 

Łukasz Wargala

Najważniejsze informacje

 

27’letni zielonogórzanin swoją karierę w wyścigach motocyklowych rozpoczął dopiero trzy lata temu. Po kilku prywatnych testach i treningach na jedynym w Polsce torze w Poznaniu, w roku 2008 Wargala wziął udział w amatorskim pucharze wyścigowym, Fiat Yamaha Cup.

 

Zamiast awansować do mistrzostw Polski, Wargala rok temu wystartował w prestiżowych mistrzostwach Niemiec klasy Superbike w barwach profesjonalnego, startującego wcześniej w mistrzostwach świata, fabrycznego zespołu Yamaha Deutschland.

 

Choć skupiał się na nauce i współpracy z profesjonalną ekipą, 27’latek zaimponował także dziewiątym miejscem w rozgrywanym w deszczu wyścigu na znanym z MotoGP torze Sachsenring.

 

Potencjał Polaka dostrzegł Dietmar Franzen, szef techniczny ekipy Racing Team Germany oraz właściciel juniorskiego zespołu BMW, barwy którego Wargala reprezentuje w tym roku w mistrzostwach Niemiec.

 

Dzika karta w Grand Prix Czech jest pierwszym krokiem Polaka w celu realizacji planu zakładającego start w pełnym cyklu MŚ klasy Moto2 w sezonie 2011 razem z ekipą Racing Team Germany.

 

Wargala nie ma jednak złudzeń i zdaje sobie sprawę, iż celem podczas sierpniowego wyścigu w Brnie nie będzie walka o czołowe pozycje, a przejechanie jak największej liczby okrążeń w treningach, ukończenie wyścigu i zbieranie cennych doświadczeń.

 

Harmonogram Grand Prix Czech

 

Piątek

 

12:40-13:40 – I trening 125ccm

13:55-14:55 – I trening MotoGP

15:10-16:10 – I trening Moto2

 

Sobota

 

09:00-09:40 – II trening 125ccm

09:55-10:55 – II trening MotoGP

11:10-12:00 – II trening Moto2

 

13:00-13:40 – kwalifikacja 125ccm

13:55-14:55 – kwalifikacja MotoGP

15:10-15:55 – kwalifikacja Moto2

 

Niedziela

 

08:40-09:00 – rozgrzewka 125ccm

09:10-09:30 – rozgrzewka Moto2

09:40:10:00 – rozgrzewka MotoGP

 

11:00 – wyścig 125ccm (19 okrążeń)

12:15 – wyścig Moto2 (20 okrążeń)

14:00 – wyścig MotoGP (22 okrążenia)

 

Wszystkie sesje na żywo na antenie stacji SportKlub, dostępniej m.in. na platformie cyfrowej „N” i w wielu sieciach kablowych (dokładna lista pod adresem www.sportklub.tv )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...