Pipcyk Opublikowano 4 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2002 Widział ktoś gdzieś w polsce taką miskę olejową do dniepra?Może jakaś firma sprowadza do polski takie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 4 Grudnia 2002 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2002 Dla ułatwienia podam że miski te są produkowane w czechach.Tu jest adres sklepu:Adresa:Motocykly DnĂŹpr a Ural Tel./fax: +420 543 423 623MobilnĂ tel.: +420 602 529 201E-mail: [email protected]Pavel KuèeraPøĂzovĂĄ 3602 00 Brno Niestety nie ma wersji angielsko-języcznej, a po czesku słabo mi idzie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 ja myslalem o zrobieniu takiej misy z miedzi, jak wiadomo miedz ma najlepsza przewodnosc cieplna (2 po srebrze) i jakby do tego jeszcze jakies zebra dorobic tz z miedzi to niezla by byla chlodnica oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 6 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 Miedź jest strasznie drogaWystarczy głębsza miska aluminiowa. Z chłodnicą jest trochę zabawy. Najłatwiej ja wstawić w silniku urala nowego typu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 Miedź jest strasznie drogaWystarczy głębsza miska aluminiowa. Z chłodnicą jest trochę zabawy. Najłatwiej ja wstawić w silniku urala nowego typu. ale zalozmy ze mam na ten cel juz miedz, czy sie oplaca? a chlodnicy nie chcialem zakladac, mialem na mysli ze miedziana misa z zebrami bedzie dzialac jak chlodnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 6 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 Jak chcesz ją wykonać ? drogą tłoczenia , lutowania (na twardo oczywiście ) czy jeszcze inaczej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 lutowania na twardo, z blachy miedzianej o grubosci 4 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 6 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 Wykorzystasz starą miskę i po prostu powiększysz ją ? Czy wszystko od nowa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 wszystko od nowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 a wracajac do tematu aluminiowej tej ze zdjecia, to takie widzialem w krakowie u pana witka (handluje czesciami do dnieprow) i wtedy byly po 40 zl za sztuke takie misy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 6 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 Widziałem ostatnio tyle że kosztowały 90 zł i właśnie je pakował na wysyłkę.Te czeskie są o wiele lepiej zrobione a kosztują porównywalne pieniądze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzytwa Opublikowano 8 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2003 Ja rozwiązałem ten problem inaczej. Do zwykłej stalowej misy dospawałem żebra chłodzące na całej długości z blachy 1mm i szerokosci ok 3cm. Do silnika zalałem olej SELENIA 20W60 (syntetyczny o zielonym kolorze). Plusy były takie, że nawet, jak podczas ostrej jazdy w terenie uderzyłem michą o kamień, to nie pękła, tylko się żeberka skrzywiły. A aluminiowa poszłaby dawno na grzybki. Rozumiem, że problem misy wyniknął z tego, że Dniepr się bardzo grzeje i ciśnienie oleju spada poniżej zalecanego. Problem tkwi w pompie, w której wyciera się ta utwardzana blaszka - zostają tam widoczne ślady pracy kół zębatych pompy. Trzeba dotrzeć blachę na magnesówce i po problemie. Dobrze jest zamontować zegar z czujnikiem ciśnienia oleju - komplet kosztuje ok. 80 zł i pasuje od Stara 660. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 10 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 Ja chce zastosować głębsza miskę także z innego powodu. Podczas ostrego przyspieszania świeci mi się ciśnienie oleju. Dzieje się tak dlatego ponieważ cały olej spływa w tył miski i pompa częściowo zasysa powietrze. Jak będzie głębsza miska w przegrodami w dodatku nie powinno występować to zjawisko. Co do pompy oleju to radzę wykręcić ją z motocykla i zmierzyć luz czołowy kół zębatych do obudowy. Widziałem kilkanaście pomp zębatych i prawie każda miała luz rzędu 0.15 0.2 . Tak jak radzi Brzytwa można przeszlifować ta blaszkę. Natomiast odbudowe należy albo frezować jeżeli luz jest dosyć duży albo dotrzeć na płycie traserskiej przy pomocy pasty do docierania. Luzu można zostawić bardzo mało nawet 0.02 ponieważ koła są stalowe a obudowa aluminiowa ( większa rozszerzalność materiału) jeżeli pompa po skręceniu na zimno będzie się obracać to po rozgrzaniu silnika na pewno się nie zatrze. W swoim seryjnym silniku w wałem w bardzo dobrym stanie z pompom po powyższych zabiegach na oleju pół syntetycznym 10W 40 nie miałem problemów z ciśnieniem oleju.Tak na marginesie: podczas długich tras kadłub silnika nagrzewał się ponad 100 stopni. Prędkość przelotowa 100-110Ciekaw jestem jak to się ma do temperatury kadłubu w emach czy kaśkach albo uralach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 10 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 Dobrze jest zamontować zegar z czujnikiem ciśnienia oleju - komplet kosztuje ok. 80 zł i pasuje od Stara 660. Brzytwa mówisz o elektrycznym czujniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzytwa Opublikowano 10 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 Tak, chodzi o czujnik elektryczny. Sam takiego uzywałem. Nawet są jeszcze u nas w Polmozbycie. Ale najlepiej wykrecić na złomie i wynieść w kieszeni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.