Skocz do zawartości

CBR 954 rr. Pytanie o serie.


Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie odnośnie 954. Noszę się z zamiarem kupna od dłuższego czasu. Ale na razie studiuję literaturę co i jak z tym modelem. I doszukałem się jednej aczkolwiek dość poważnej wady ,która występuje dosyć często w moto po szlifie lub latanych na gumie i narażonych na duże wstrząsy. Mianowicie pękający blok silnika. Jednak wadę tą czyli bardziej cienki blok mają modele tylko wyprodukowane w 2003r. I tu pytanie jaką serią są oznaczone te modele? A może nie chodzi tylko o rok produkcji a ktoś zna konkretną serie z cienką ścianą bloku silnika? Byłbym bardzo wdzięczny za to info. Chciałbym wykluczyć owe modele by nie trafić jakiejś bomby. Bo raczej innych wad tego modelu się nie doszukałem o ile były ludzko traktowane. No może dość dziwna praca silnika jak na honde jednakże na to też podobno cierpią modele tylko po przejściach. Jeśli znacie jeszcze jakieś usterki typowe dla tego fajera jak pękająca czacha itp to koniecznie dajcie znać. Studiowałem cały temat tu na forum o fajerach ale nie było zbyt wielu takich informacji.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pękający blok silnika to za równo fakt jak i mit bo zdarza sie to w modelach 1 na 10000 , jak blady zadbany poszanowany to nie ma sie czego bać ale zawsze warto luknąć :bigrazz: :bigrazz: ja poszukuje od dłuższego czasu 929 w malowaniu srebrno niebieskim albo czarnym i nie jest łatwo znaleźć ładny egzemplarz :icon_rolleyes: :icon_rolleyes: a jeśli chodzi o kompedium wiedzy na temat fireblade odsyłam na -- forum.fireblade.pl -- :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gosciu nie czytaj internetu zbyt obszernie, nie bierz sobie do serca rzeczy o ktorych uslyszysz.

I co, bedziesz unikac jakis tam modeli, bo niby cos sie w nim dzieje, bo cos uslyszales gdzies tam. Duzo ogolnikow, co ?

Niektorzy utrudniaja sobie zycie, naprawde ;]

 

 

Przeczytales wiele, wiesz co to za maszyna, nie ma ona zadnych tragicznych wad.

Mam wujka ktory szuka dla siebie moto i ma podejscie ktore mnie wkur...

Bylismy ogladac f4, swietny egzemplarz, wszystko udokumentowane od znajomego znajomego, ale...

Manetki mu sie nie podobaly, malowanie troche nie pasuje mu pod stroj chcociaz jest najladniejsze ze wszystkich cbr, a czemu podnozki sa takie a nie inne itd.

2 dni potem znajomy sprzedal cbr...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ja co do kolorów i takich tam głupot specjalnie wybredny nie jestem. Żeby tylko serducho było zdrowe i rama cała. A co do tego pękającego bloku to raczej nie jest to mit. Gdyż właśnie czytałem między innymi forum forum.fireblade.pl i jest dosyć dużo takich przypadków gdyż crashpady mocowane są do bloku silnika i przy upadku właśnie seria z cienką ścianą bloku nie wytrzymywała. A nie ma co ukrywać ,że teraz znaleźć moto z 2002-2003r bez szlifa jest prawie nie możliwe.. Dlatego chciałbym się właśnie dowiedzieć jaką serią była oznaczona ta wadliwa grupa moto uważać na nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc nie montuj crash padów i po temacie:)

Poza tym montuje sie je również do ramy-aluminiowej-więc jak wyglebisz tak że podda sie rama i pęknie silnik to chyba nie bedzie sensu reanimować tego sprzętu.

A jak się obawiasz-to nie kupuj fajera-ot co. A w gixach pękają ramy, a w kawach coś tam jeszcze.

Poza tym są 954 bezwypadkowe-tylko to te najdroższe pozycje-na pewno nie za 12000:)

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I doszukałem się jednej aczkolwiek dość poważnej wady ,która występuje dosyć często w moto po szlifie lub latanych na gumie i narażonych na duże wstrząsy. Mianowicie pękający blok silnika. Jednak wadę tą czyli bardziej cienki blok mają modele tylko wyprodukowane w 2003r.

 

 

Człowieku gdzie ty takie coś wyczytałeś..?? :biggrin:

 

W hondach siedzę od dłuższego czasu,naprawiam je i sam miałem i mam 929/954/f4is itp dużo ziomali ma też 900/1000rr itd.

Pękające bloki,owszem są,nawet na żywo widziałem takie objawy jak pękł kumplowi.Ale aby tego dokonać trzeba ostro latać na gumie i jak moto ma już 100 st to popalić gumę lub pokręcić bączki i jak moto ma już z 120 st to raczej blok pęknie.W innym przypadku nie możliwe aby od tak sobie coś pękło.Honda ma inny mniejszy obieg wody niż yamaha przez to się lubi grzać i temp ok 100st to standard w ciepłe dni w korkach.

To,że pęknie to wcale nie wada po prostu jak przegrzejesz to po moto sam przegrzałem r1 ucząc się kręcić bączki i pękły 3 cylindry w środku,niekatowana r6 od kumpla jadąca w korowodzie non top 100-110 st odleciał kawałek gładzi cylindra wielkości 2cm2 a drugi cylinder pękł (fotki mogę Ci posłać na @) nawet na allegro sobie zobacz silniki z r6 98-02r każdy na części góry już nie ma.Więc dla chcącego nic trudnego zajechać moto. :biggrin:

Wadą każdej cbr jest psujący się regulator a cbr 600 f4 f4i też szybko siadający napinacz rozrządu.

954 też lubi sporo paliwa 10l na 100 to standard jak przekroczysz 150km/h ale za darmo nie ma nic.Poza tym moto jest bajka .Polecam :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości... jeśli już, to w którym miejscu pękają te bloki?

 

Przeważnie za kolektorami wydechowymi,ale słyszałem też,że komuś pękło koło listwy z wtryskami.

Należy dobrze sprawdzić przed kupnem te miejsca czy silnik jest tam czysty...Bo znałem przypadek,że ziom ubrudził moto w tym miejscu i klient się nie spostrzegł,że moto miało taką wadę.A takiego bloku nie pospawasz i nie pokleisz na dłuższa metę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku gdzie ty takie coś wyczytałeś..?? :biggrin:

 

forum.fireblade.pl :) Jest dużo przypadków właśnie pękniętego bloku. Ja oczywiście wiem ,że w motocyklu nie katowanym taka sytuacja praktycznie przytrafić się nie może. Jednak na PL rynku mnóstwo takich bomb pewnie jest. Co do regulatorów napięcia i napinacza to wiem doskonale o tym. A spalanie to wiadomo.. Kupując takie moto to schodzi na 2 tor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i podana stronka widze że sie przydaje :) - ale mówie jak blady jest poszanowany nie katowany jest znikoma możliwość pęknięcia bloku - także trzeba szukać ja dalej w tym trwam i mam nadzieje że za nie długo 929 bedzie stać w garazu :) a tak btw amuart skąd jestes ?? L. ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też mi sie tak wydaje ,ze szanowany sprzęt raczej nie ma prawa zrobić takiego psikusa. Myślałem nad 929 ale jednak różnica w cenie nie jest duża i wole dołożyć do 954 tym bardziej ,że stylistycznie mi bardziej odpowiada. A ja tak z Lublina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

forum.fireblade.pl :) Jest dużo przypadków właśnie pękniętego bloku.

 

3-4 przypadki na 1000 użytkowników to serio plaga...Są tam też uszkodzenia skrzyni biegów ,panewek to widocznie Honda też cierpi na takie właśnie wady :icon_mrgreen:

 

Jak już mówiłem jeśli ktoś fajerem lata,(gumuje) z głową to ciężko aby zajechał moto i coś mu pękło.

Ale dla chcącego nic trudnego można nawet czołg wykończyć :bigrazz:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak oczywiście masz rację ja nie mówię ,że to jest dolegliwość całej serii tylko po prostu będę wiedział na co zwrócić szczególną uwagę a jeżeli jeszcze jakieś sugestie na co w tym modelu zwracać uwagę to chętnie się z nimi zapoznam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jestem posiadaczem 954 z 2002 roku, kopiłem ją z Niemiec po szlifie na lewy bok. Blok pękł ale ten dolny, zaraz pod deklem od impulsatora, widać dekiel był twardszy, taka przypadłość nie jest typowa tylko dla 954, po dzwonie wszystkiego można się spodziewać. Górny blok cały. Kolega 2 razy wyłożył swoje 954 na lewy bok, dekiel przytarty 2 razy, nic się nie stało, silnik cały, więc pękające bloki to jak kolega wcześniej napisał przypadek 1 na 10000 ;) Teraz moje subiektywne odczucia: świetna pozycja na motocyklu, łatwo się w niego wpasować, łatwy w prowadzeniu, spalanie to tak jak w każdym moto można powoli i oszczędnie nawet około 5,5 litra i można szybko to ponad 10 łyknie, ale w którym motocyklu sportowym o tej pojemności jest inaczej? Miałem okazję jakiś czas dosiadać R1 rn09 i bez porównania 954 jest wygodniejsza i łatwiejsza w prowadzeniu ale to tylko moje odczucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...