amuart Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Mam takie pytanie odnośnie 954. Noszę się z zamiarem kupna od dłuższego czasu. Ale na razie studiuję literaturę co i jak z tym modelem. I doszukałem się jednej aczkolwiek dość poważnej wady ,która występuje dosyć często w moto po szlifie lub latanych na gumie i narażonych na duże wstrząsy. Mianowicie pękający blok silnika. Jednak wadę tą czyli bardziej cienki blok mają modele tylko wyprodukowane w 2003r. I tu pytanie jaką serią są oznaczone te modele? A może nie chodzi tylko o rok produkcji a ktoś zna konkretną serie z cienką ścianą bloku silnika? Byłbym bardzo wdzięczny za to info. Chciałbym wykluczyć owe modele by nie trafić jakiejś bomby. Bo raczej innych wad tego modelu się nie doszukałem o ile były ludzko traktowane. No może dość dziwna praca silnika jak na honde jednakże na to też podobno cierpią modele tylko po przejściach. Jeśli znacie jeszcze jakieś usterki typowe dla tego fajera jak pękająca czacha itp to koniecznie dajcie znać. Studiowałem cały temat tu na forum o fajerach ale nie było zbyt wielu takich informacji. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sibikkk Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Pękający blok silnika to za równo fakt jak i mit bo zdarza sie to w modelach 1 na 10000 , jak blady zadbany poszanowany to nie ma sie czego bać ale zawsze warto luknąć :bigrazz: :bigrazz: ja poszukuje od dłuższego czasu 929 w malowaniu srebrno niebieskim albo czarnym i nie jest łatwo znaleźć ładny egzemplarz :icon_rolleyes: :icon_rolleyes: a jeśli chodzi o kompedium wiedzy na temat fireblade odsyłam na -- forum.fireblade.pl -- :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Coś tam pękało-ale raczej w powypadkowych egzemplarzach, a wspomnianą serię dotyczyła akcja serwisowa i wymiana wspomnianego bloku. A że cienkie ma ścianki-ale za to jest lekki:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dav!doV Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 gosciu nie czytaj internetu zbyt obszernie, nie bierz sobie do serca rzeczy o ktorych uslyszysz. I co, bedziesz unikac jakis tam modeli, bo niby cos sie w nim dzieje, bo cos uslyszales gdzies tam. Duzo ogolnikow, co ? Niektorzy utrudniaja sobie zycie, naprawde ;] Przeczytales wiele, wiesz co to za maszyna, nie ma ona zadnych tragicznych wad. Mam wujka ktory szuka dla siebie moto i ma podejscie ktore mnie wkur... Bylismy ogladac f4, swietny egzemplarz, wszystko udokumentowane od znajomego znajomego, ale... Manetki mu sie nie podobaly, malowanie troche nie pasuje mu pod stroj chcociaz jest najladniejsze ze wszystkich cbr, a czemu podnozki sa takie a nie inne itd. 2 dni potem znajomy sprzedal cbr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amuart Opublikowano 12 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Nie no ja co do kolorów i takich tam głupot specjalnie wybredny nie jestem. Żeby tylko serducho było zdrowe i rama cała. A co do tego pękającego bloku to raczej nie jest to mit. Gdyż właśnie czytałem między innymi forum forum.fireblade.pl i jest dosyć dużo takich przypadków gdyż crashpady mocowane są do bloku silnika i przy upadku właśnie seria z cienką ścianą bloku nie wytrzymywała. A nie ma co ukrywać ,że teraz znaleźć moto z 2002-2003r bez szlifa jest prawie nie możliwe.. Dlatego chciałbym się właśnie dowiedzieć jaką serią była oznaczona ta wadliwa grupa moto uważać na nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 więc nie montuj crash padów i po temacie:) Poza tym montuje sie je również do ramy-aluminiowej-więc jak wyglebisz tak że podda sie rama i pęknie silnik to chyba nie bedzie sensu reanimować tego sprzętu. A jak się obawiasz-to nie kupuj fajera-ot co. A w gixach pękają ramy, a w kawach coś tam jeszcze. Poza tym są 954 bezwypadkowe-tylko to te najdroższe pozycje-na pewno nie za 12000:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikesManiac Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 I doszukałem się jednej aczkolwiek dość poważnej wady ,która występuje dosyć często w moto po szlifie lub latanych na gumie i narażonych na duże wstrząsy. Mianowicie pękający blok silnika. Jednak wadę tą czyli bardziej cienki blok mają modele tylko wyprodukowane w 2003r. Człowieku gdzie ty takie coś wyczytałeś..?? :biggrin: W hondach siedzę od dłuższego czasu,naprawiam je i sam miałem i mam 929/954/f4is itp dużo ziomali ma też 900/1000rr itd. Pękające bloki,owszem są,nawet na żywo widziałem takie objawy jak pękł kumplowi.Ale aby tego dokonać trzeba ostro latać na gumie i jak moto ma już 100 st to popalić gumę lub pokręcić bączki i jak moto ma już z 120 st to raczej blok pęknie.W innym przypadku nie możliwe aby od tak sobie coś pękło.Honda ma inny mniejszy obieg wody niż yamaha przez to się lubi grzać i temp ok 100st to standard w ciepłe dni w korkach. To,że pęknie to wcale nie wada po prostu jak przegrzejesz to po moto sam przegrzałem r1 ucząc się kręcić bączki i pękły 3 cylindry w środku,niekatowana r6 od kumpla jadąca w korowodzie non top 100-110 st odleciał kawałek gładzi cylindra wielkości 2cm2 a drugi cylinder pękł (fotki mogę Ci posłać na @) nawet na allegro sobie zobacz silniki z r6 98-02r każdy na części góry już nie ma.Więc dla chcącego nic trudnego zajechać moto. :biggrin: Wadą każdej cbr jest psujący się regulator a cbr 600 f4 f4i też szybko siadający napinacz rozrządu. 954 też lubi sporo paliwa 10l na 100 to standard jak przekroczysz 150km/h ale za darmo nie ma nic.Poza tym moto jest bajka .Polecam :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Tak z ciekawości... jeśli już, to w którym miejscu pękają te bloki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikesManiac Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Tak z ciekawości... jeśli już, to w którym miejscu pękają te bloki? Przeważnie za kolektorami wydechowymi,ale słyszałem też,że komuś pękło koło listwy z wtryskami. Należy dobrze sprawdzić przed kupnem te miejsca czy silnik jest tam czysty...Bo znałem przypadek,że ziom ubrudził moto w tym miejscu i klient się nie spostrzegł,że moto miało taką wadę.A takiego bloku nie pospawasz i nie pokleisz na dłuższa metę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amuart Opublikowano 14 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Człowieku gdzie ty takie coś wyczytałeś..?? :biggrin: forum.fireblade.pl :) Jest dużo przypadków właśnie pękniętego bloku. Ja oczywiście wiem ,że w motocyklu nie katowanym taka sytuacja praktycznie przytrafić się nie może. Jednak na PL rynku mnóstwo takich bomb pewnie jest. Co do regulatorów napięcia i napinacza to wiem doskonale o tym. A spalanie to wiadomo.. Kupując takie moto to schodzi na 2 tor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sibikkk Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 No i podana stronka widze że sie przydaje :) - ale mówie jak blady jest poszanowany nie katowany jest znikoma możliwość pęknięcia bloku - także trzeba szukać ja dalej w tym trwam i mam nadzieje że za nie długo 929 bedzie stać w garazu :) a tak btw amuart skąd jestes ?? L. ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amuart Opublikowano 14 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 No też mi sie tak wydaje ,ze szanowany sprzęt raczej nie ma prawa zrobić takiego psikusa. Myślałem nad 929 ale jednak różnica w cenie nie jest duża i wole dołożyć do 954 tym bardziej ,że stylistycznie mi bardziej odpowiada. A ja tak z Lublina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikesManiac Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 forum.fireblade.pl :) Jest dużo przypadków właśnie pękniętego bloku. 3-4 przypadki na 1000 użytkowników to serio plaga...Są tam też uszkodzenia skrzyni biegów ,panewek to widocznie Honda też cierpi na takie właśnie wady :icon_mrgreen: Jak już mówiłem jeśli ktoś fajerem lata,(gumuje) z głową to ciężko aby zajechał moto i coś mu pękło. Ale dla chcącego nic trudnego można nawet czołg wykończyć :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amuart Opublikowano 15 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 tak oczywiście masz rację ja nie mówię ,że to jest dolegliwość całej serii tylko po prostu będę wiedział na co zwrócić szczególną uwagę a jeżeli jeszcze jakieś sugestie na co w tym modelu zwracać uwagę to chętnie się z nimi zapoznam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yamaszir1 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Witam! Jestem posiadaczem 954 z 2002 roku, kopiłem ją z Niemiec po szlifie na lewy bok. Blok pękł ale ten dolny, zaraz pod deklem od impulsatora, widać dekiel był twardszy, taka przypadłość nie jest typowa tylko dla 954, po dzwonie wszystkiego można się spodziewać. Górny blok cały. Kolega 2 razy wyłożył swoje 954 na lewy bok, dekiel przytarty 2 razy, nic się nie stało, silnik cały, więc pękające bloki to jak kolega wcześniej napisał przypadek 1 na 10000 ;) Teraz moje subiektywne odczucia: świetna pozycja na motocyklu, łatwo się w niego wpasować, łatwy w prowadzeniu, spalanie to tak jak w każdym moto można powoli i oszczędnie nawet około 5,5 litra i można szybko to ponad 10 łyknie, ale w którym motocyklu sportowym o tej pojemności jest inaczej? Miałem okazję jakiś czas dosiadać R1 rn09 i bez porównania 954 jest wygodniejsza i łatwiejsza w prowadzeniu ale to tylko moje odczucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.