Skocz do zawartości

kawasaki zx6r 96r dławi się na 4 biegu


swiezak90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z moim moto którym jest kawasaki zx6r z 96r. Ogólnie jestem "zielony" tak jak moje moto :bigrazz: co do budowy tego konkretnego motocykla (jeśli chodzi o samodzielne szukanie przyczyn problemu) jak tez w świecie "duzych" motorków nie mam doświadczenia dlatego licze na pomoc. Problem wygląda tak...: motorek elegancko odpala.. na pierwszych 3 biegach wszysto dobrze ladnie się wkręca na obroty a gdy wrzuce mu 4 i wyżej nie ciagnie...odkrecam manetkę a on nie reaguje czasem dostaje lekki przeskok i przyspiesza doslownie przez chwile i dalej sie dławi...utrzymuje w miare predkość. Rozpedze sie do 120km/h i gdy wrzuce 4 spada na 90-100km/h i tyle..na wyższych biegach też tak jest tyle że spadają obroty (normalne z racji tego że wyższy bieg). Gdy nim troche pojeżdże czasem przy redukcji biegów potrafi gasnąć...stojac na luzie gdy czuje że zgasnie (spadaja obroty) dodaje gazu a wtedy zdławi się i dopiero wskazówka leci na 12k i gdy tak przegazuje to wtedy równo zacznie pracować i nie gaśnie... tak to wyglądało na poczatku..bo wziąłem troche sprawe w swoje ręce..

Po trochu zaczołem rozbierać moto na razie wymieniłem filtr powietrza...przy zdejmowaniu baku zauważylem że jeden węzyk jest nie szczelnie przymocowany do zaworka...poprawiłem to i na drugi dzień jazda testowa...

Troche pomogło bo moto ładnie chodzi i nie gaśnie (jak wcześniej po krótkiej jeździe) nie dławi się dodając gazu na luzie... ale co do 4 biegu nie zmieniło się nic:(

Teraz wyglądalo to tak...ruszam mocno...1 bieg ok 10-11k...2 jest 120km/h 3 150km/h i wrzucam 4 i moto momentalnie zdycha spadaja obroty i predkość 130-110 i w okolicy 100km/h zostaje a ja odkręcm manetke i nic tak jak wcześniej czasem złapie i szarpnie do przodu. (zauważe że na 4 biegu przy niskich obrotach i powiedzmy przyśpieszeniu od 60km/h do wspomnianych 90-100km/h jest okej normalnie cignie..

Wymieniłem filtr powietrza.. olej i filtr oleju wymienie na dniach (prawdopodobnie w weekend) czy to pomoże??? Zastanaiwam się nad świecami ale ich jeszcze nie sprawdzałem...synchro gaźników lub zaworów??? nie wiem...

 

Proszę o pomoc i będe bardzo wdzięczny za wszelkie informacje.

Seba

Edytowane przez swiezak90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam problem z moim moto którym jest kawasaki zx6r z 96r. Ogólnie jestem "zielony" tak jak moje moto :bigrazz: co do budowy tego konkretnego motocykla (jeśli chodzi o samodzielne szukanie przyczyn problemu) jak tez w świecie "duzych" motorków nie mam doświadczenia dlatego licze na pomoc.

 

Niezly wstep :D

 

Wymiana oleju nie pomoze :bigrazz:

Za to wymien swiece. Jesli nic nie pomoze to sprawdz stan kruccow ssacych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ciśnienie sprężania lub przesłoń tak o 1/3 dolot do airboxa. Jak pomoże to znaczy, że silnik umiera i brak sprężania. Oczywiście zawory i gaźniki to podstawa. Sprawdzenie cewek i przewodów zapłonowych i świec również obowiązkowe. W takich sytuacjach trzeba sprawdzać wszystko od początku do końca. Diabeł może siedzieć wszędzie

Smiert Szpionom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak gdzie i czym można sprawdzić to cisnienie sprężania???

Ok będe sprawdzał po kolei...to co radzicie...dzięki za wszyskie informacje.

Dodam jeszcze że gdy jadę na tym 4 biegu i zwalniam np przed skrzyżowaniem to potrafi delikatnie strzelić z wydechu...

Wydech wydaje mi się że nie jest w dobrym stanie jest oryginalny i ta środkowa częćś (nie wiem dokładnie jak sie nazywa jest urwana(chyba) bo moge ją wepchnąć głębiej wyciągnąć lub sama podczas jazdy się wysówa...może to też jakoś się przyczynia??? Nie wiem...:(

 

Dzięki za pomoc pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99 % gaźniki - miałem ZX-6R, też 96 rocznik i miałem identycznie. Od 4 biegu nie przyspieszał, tylko u mnie do wyższych prękdości dochodził.

 

Niestety gaźników nie dało się wyregulować, kupiłem nowe i po synchro już było OK. Także radzę zacząć od gaziorów.

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rinas - dzięki za radę...od razu lżej na sercu bo informacja podana wyżej przez kolegę że silnik umiera trochę mnie przeraziła i zdołowała.

W weekend sprawdzę świece i przewody wymienie olej...i jak zdąże to zrobie synchro (w serwisie:))

 

Co do wydechu to niczego się nie spodziewałem po prostu mówię jak jest...a co można by z tym zrobić???

W poźniejszym czasie i tak chcę wymienić ten tłumik...ale tak na szybko na jakiś czas pospawać to jakoś czy coś...?? Co myślicie?

 

Jeszcze raz dzięki za wszyskie odpowiedzi i rady. Dam znać czy pomogło...:) (mam nadzieje że tak)

Pozdrawiam fanów jednośladów:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i jak zdąże to zrobie synchro (w serwisie:))

 

Pamiętaj żeby powiedzieć w tym serwisie że chcesz czyszczenie i regulację owych gaźników, bo samo synchro na niewiele może się zdać. Pozdrawiam

Edytowane przez DawidP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...