swiezak90 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 (edytowane) Witam! Mam problem z moim moto którym jest kawasaki zx6r z 96r. Ogólnie jestem "zielony" tak jak moje moto :bigrazz: co do budowy tego konkretnego motocykla (jeśli chodzi o samodzielne szukanie przyczyn problemu) jak tez w świecie "duzych" motorków nie mam doświadczenia dlatego licze na pomoc. Problem wygląda tak...: motorek elegancko odpala.. na pierwszych 3 biegach wszysto dobrze ladnie się wkręca na obroty a gdy wrzuce mu 4 i wyżej nie ciagnie...odkrecam manetkę a on nie reaguje czasem dostaje lekki przeskok i przyspiesza doslownie przez chwile i dalej sie dławi...utrzymuje w miare predkość. Rozpedze sie do 120km/h i gdy wrzuce 4 spada na 90-100km/h i tyle..na wyższych biegach też tak jest tyle że spadają obroty (normalne z racji tego że wyższy bieg). Gdy nim troche pojeżdże czasem przy redukcji biegów potrafi gasnąć...stojac na luzie gdy czuje że zgasnie (spadaja obroty) dodaje gazu a wtedy zdławi się i dopiero wskazówka leci na 12k i gdy tak przegazuje to wtedy równo zacznie pracować i nie gaśnie... tak to wyglądało na poczatku..bo wziąłem troche sprawe w swoje ręce.. Po trochu zaczołem rozbierać moto na razie wymieniłem filtr powietrza...przy zdejmowaniu baku zauważylem że jeden węzyk jest nie szczelnie przymocowany do zaworka...poprawiłem to i na drugi dzień jazda testowa... Troche pomogło bo moto ładnie chodzi i nie gaśnie (jak wcześniej po krótkiej jeździe) nie dławi się dodając gazu na luzie... ale co do 4 biegu nie zmieniło się nic:( Teraz wyglądalo to tak...ruszam mocno...1 bieg ok 10-11k...2 jest 120km/h 3 150km/h i wrzucam 4 i moto momentalnie zdycha spadaja obroty i predkość 130-110 i w okolicy 100km/h zostaje a ja odkręcm manetke i nic tak jak wcześniej czasem złapie i szarpnie do przodu. (zauważe że na 4 biegu przy niskich obrotach i powiedzmy przyśpieszeniu od 60km/h do wspomnianych 90-100km/h jest okej normalnie cignie.. Wymieniłem filtr powietrza.. olej i filtr oleju wymienie na dniach (prawdopodobnie w weekend) czy to pomoże??? Zastanaiwam się nad świecami ale ich jeszcze nie sprawdzałem...synchro gaźników lub zaworów??? nie wiem... Proszę o pomoc i będe bardzo wdzięczny za wszelkie informacje. Seba Edytowane 8 Czerwca 2010 przez swiezak90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Witam! Mam problem z moim moto którym jest kawasaki zx6r z 96r. Ogólnie jestem "zielony" tak jak moje moto :bigrazz: co do budowy tego konkretnego motocykla (jeśli chodzi o samodzielne szukanie przyczyn problemu) jak tez w świecie "duzych" motorków nie mam doświadczenia dlatego licze na pomoc. Niezly wstep :D Wymiana oleju nie pomoze :bigrazz: Za to wymien swiece. Jesli nic nie pomoze to sprawdz stan kruccow ssacych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość psikus89 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 rozumiem, że niedawno kupiłeś tę brykę w takim stanie. może masz możliwość uzyskania info na temat przeszłości sprzęta, co by Ci pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GPRK Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Sprawdź ciśnienie sprężania lub przesłoń tak o 1/3 dolot do airboxa. Jak pomoże to znaczy, że silnik umiera i brak sprężania. Oczywiście zawory i gaźniki to podstawa. Sprawdzenie cewek i przewodów zapłonowych i świec również obowiązkowe. W takich sytuacjach trzeba sprawdzać wszystko od początku do końca. Diabeł może siedzieć wszędzie Cytuj Smiert Szpionom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiezak90 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 A jak gdzie i czym można sprawdzić to cisnienie sprężania??? Ok będe sprawdzał po kolei...to co radzicie...dzięki za wszyskie informacje. Dodam jeszcze że gdy jadę na tym 4 biegu i zwalniam np przed skrzyżowaniem to potrafi delikatnie strzelić z wydechu... Wydech wydaje mi się że nie jest w dobrym stanie jest oryginalny i ta środkowa częćś (nie wiem dokładnie jak sie nazywa jest urwana(chyba) bo moge ją wepchnąć głębiej wyciągnąć lub sama podczas jazdy się wysówa...może to też jakoś się przyczynia??? Nie wiem...:( Dzięki za pomoc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GPRK Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Nooo jak nie masz szczelnego wydechu to czego ty się spodziewasz? To tez może byc przyczyna Cytuj Smiert Szpionom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rinas Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Na 99 % gaźniki - miałem ZX-6R, też 96 rocznik i miałem identycznie. Od 4 biegu nie przyspieszał, tylko u mnie do wyższych prękdości dochodził. Niestety gaźników nie dało się wyregulować, kupiłem nowe i po synchro już było OK. Także radzę zacząć od gaziorów. Cytuj ...to nie motur, LECZ TWA BANIA ...WYMAGA... tuningowania!https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiezak90 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 rinas - dzięki za radę...od razu lżej na sercu bo informacja podana wyżej przez kolegę że silnik umiera trochę mnie przeraziła i zdołowała. W weekend sprawdzę świece i przewody wymienie olej...i jak zdąże to zrobie synchro (w serwisie:)) Co do wydechu to niczego się nie spodziewałem po prostu mówię jak jest...a co można by z tym zrobić??? W poźniejszym czasie i tak chcę wymienić ten tłumik...ale tak na szybko na jakiś czas pospawać to jakoś czy coś...?? Co myślicie? Jeszcze raz dzięki za wszyskie odpowiedzi i rady. Dam znać czy pomogło...:) (mam nadzieje że tak) Pozdrawiam fanów jednośladów:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidP Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 (edytowane) ...i jak zdąże to zrobie synchro (w serwisie:)) Pamiętaj żeby powiedzieć w tym serwisie że chcesz czyszczenie i regulację owych gaźników, bo samo synchro na niewiele może się zdać. Pozdrawiam Edytowane 10 Czerwca 2010 przez DawidP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.