Skocz do zawartości

CBR 954 - słaba i skra /nie pali silnik


nsr125
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko

Panowie, potrzebuję informacji co jest odpowiedzialne za iskrę. Mam ten problem że silnik nie chce zachetać z powodu jak mi się zdaje zbyt słabej iskry. Gdy sprawdzałem iskrę na każdej ze świec to ledwo ją widać, a powinna przecież być wyraźnia i niebieska. Problem pojawił się po niepełnym zalania wodą elektryki. Jednak co mogło paść?? Iskra jest ale bardzo słaba.... świece wykluczam bo sprawdzałem z inną (inny model ngk od innego moto) i tak samo, ledwo widać iskrę. Doradźcie please bo aura wyjątkowo sprzyja a tu jak na złość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw wystarczyłoby osuszyć te wiązki elektryczne, które uległy zamoczeniu, a potem sprawdzić iskre. Jeżeli to nic nieda, to trzeba sprawdzić sprawność podzespołów układu zapłonowego. Ja przy sprawdzaniu niedomagań układu zapłonowego posługuje się miernikiem, którym sprawdzam oporności tj. induktora impulsów, modulu zapłonowego, i cewki zapłonowej, póżniej wszystkie wartości, które otrzymałem sprawdzam w serwisówce danego motorku, i wtedy wszystko jest jasne, co jest dobre, a co uszkodzone. Jeżeli troche mechanikujesz, i wiesz co z czym... to zrób to samo.

Edytowane przez KARDAN-IN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 954 masz fajko-cewki, sygnał dochodzi do nich z ECU (które jest pod kanapą, kierowcy pod małą zaślepką), A ECU sygnał dostaje z czujnika położenia wału "CPS" (pod deklem prawa strona).

 

Moim zdaniem to nie iskra.

 

Masz HISS ?

Gaśnie dioda po włączeniu zapłonu ?

Zapala się i gaśnie FI ?

Pompa paliwa działa ?

Akumulator dobrze naładowany ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 954 masz fajko-cewki, sygnał dochodzi do nich z ECU (które jest pod kanapą, kierowcy pod małą zaślepką), A ECU sygnał dostaje z czujnika położenia wału "CPS" (pod deklem prawa strona).

 

Moim zdaniem to nie iskra.

 

Masz HISS ?

Gaśnie dioda po włączeniu zapłonu ?

Zapala się i gaśnie FI ?

Pompa paliwa działa ?

Akumulator dobrze naładowany ?

 

Dzięki za zainteresowanie.

 

A więc: HISS jest, działa poprawnie - po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu słychać pompkę paliwa i HISS gaśnie. FI (czyli ta czerwona lampka obok neutral?) gaśnie w momencie kręcenia rozrusznikiem/pali na włączonym zapłonie. Aku naładowany... Hm... Wydaje mi się że mimo wszystko iskra powinna być mocniejsza, nie wiem... ledwo ją widać. Chociaż z drugiej strony silnik nie ma chęci nawet "zagdać".

 

Do ECU woda chyba nie doszła,za wysoko jest/chyba że jakieś inne zwarcie mogło wywołać jego zniszczenie. Ale cała elektryka działa poprawnie (kierunki, światła, HISSy, FI, słychać pompkę itd..). Brakuje mi pomysłów a żadnego miernika póki co nie mam pod ręką - pozostaje ograniczyć się do wyjątkowo prostych metod... Jakieś pomysły Panowie jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może świece są do wymiany. Oryginalnie są irydowe:

http://www.larsson.pl/?c=r&no=MTIwMTE0Mw==&bid=104563

Niestety tanie nie są, wymiana co 30 lub 50 kkm w zależności od kraju.

 

Ewentualnie filtr paliwa zapchany i nie dostaje paliwa:

http://www.sklep.motorista.pl/

Edytowane przez Raczek_6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...