Kubas17 Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Witam mam pytanie co jest lepsze Honda NSR 125 czy Honda CBR 125? Chodzi mi o dźwięk prędkość i utrzymanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oskarroza Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 (edytowane) Sam nie mam ani NSR, ani CBR, ale widziałem kilka, trochę czytałem i rozmawiałem o nich itd. i pewna opinia o tych moto mi się wyrobiła ;] 1) Dźwięk - no co jak co, ja jestem zwolennikiem 4t, i pierdząca NSR (2t) mi jakoś w ogóle się nie podoba ;P pod tym względem. 2) Prędkość - tu znowu stanowczo wygrywa NSR, której kierowca "weźmie" Cebrę 125 z "palcem w d.", zarówno na przyspieszenie, jak i na prędkość max. Dowodem tego są przeróżne filmiki na youtubie, pokazujące prędkościomierz itd. , gdzie widać wyraźnie przewagę NSR w prędkości max. i w przyspieszeniu od 0 do stówki ;] 3) Utrzymanie - NSR jako 2t ciągnie więcej paliwka, do tego idzie jeszcze olej, który wcale taki tani nie jest, a 2t go trochę jednak ciągnie ;] Za to, z tego co mi wiadomo, 2t jest o wiele prostsze w naprawach, pomijając opinię, która mówi, iż 2t się szybciej zużywa, trzeba po iluś tam tysiącach wymieniać cylki, tłoki itd. 4) Jeszcze bym dopowiedział coś o wyglądzie. NSR jest o wiele większa, wygląda bardziej "dorośle" od CBR, z której wielu się nabija, iż ma koła jak rower ;D Niestety, ale moim zdaniem CBR to trochę niewypał - inżynierowie Hondy starali się chyba obniżyć jej masę, aby wyciągnąć więcej km/h z 125 w 4t... To tyle, co mogę powiedzieć na ten temat. Jeśli się gdzieś pomyliłem (niezgodność z stanem faktycznym chce się rzec ;D ), to sorry, ale tak jak podkresliłem, nie mam tych moto i swoją opinię opieram na usłyszanych rzeczach od znajomych, badź przeczytanych w necie ;] Edytowane 25 Maja 2010 przez oskarroza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adil Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Niestety, ale moim zdaniem CBR to trochę niewypał - inżynierowie Hondy starali się chyba obniżyć jej masę, aby wyciągnąć więcej km/h z 125 w 4t.. Tu nie masz racji, bowiem ten motor to maximum tego co można wyciągnąć z motocykla spełniającego warunki mocy z A1, a nie 125, bo ze 125 można o wiele więcej wyciągnąć. a odnośnie samego pytania 1)dźwięk. chcesz słyszeć kosiarkę? kup NSR. chcesz słyszeć przyjemne, rasowe pyrkotanie - CBR, dźwięk bdb jak na tą pojemność 2)prędkość:NSR ma osiągi lepsze niż CBR. jednakże, że by jechać NSRką musisz ciągle trzymać obroty >6k, bo przy niższych po prostu nie jedzie. przy pokonywaniu sporych wzniesień przy niskich prędkościach zanosi się to często do niejednej redukcji biegów. na CBR, dysponującej dość elastycznym silnikiem 4T jadącym od samego dołu nie ma tego problemu. osiągi CBR: z wiatrem, na prostej drodze można (sam testowałem - moje 70kg) osiągnąć 140km/h, jednak to dość ekstremalny przypadek, 130 to nie problem. w NSR to 30km/h więcej. Odnośnie łatwości prowadzenia - NSR to dwusuw. nie da się hamować silnikiem, musisz nieustannie skakać hamulcem i biegami. w CBR bez problemu da się z 20km/h przyspieszać do samego końca na 6stce. wiadomo - wolno, ale przy ekonomicznej jeździe w sam raz. 3)utrzymanie? NSR ciągnie 6-7 litrów na 100km.. i ten nieszczęsny olej.. do tego dochodzi szlif co 10kkm.. a to spore koszta. CBR pali 3-3,5 przy mocno dynamicznej jeździe. olej wlewasz raz na rok.... i koszta kończą się na tym. przebieg rzędu 20-30kkm to dla silnika rozgrzewka. CBR nie jest najpiękniejsza, ale z profilu prezentuje się naprawdę ładnie :) Osobiście - nie lubiąc przesiadywać w garażu i patrzeć na rozbebeszony motor którym mógłbym jeździć.. brałbym CBR - niezawodność to jej domena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekTOS Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Wystarczyło wpisać w google NSR czy CBR jest takich tematów tysiące był ten problem poruszany nie raz .Ogólnie wychodząc z założenia co wybrać masz do wyboru -Kupujesz NSR masz szybki motor wyglądający jak rasowy scigacz ,spalanie w granicach 6-7 litrów plus olej litr na około 1000 km ,wymiana tłoka średnio co 20 tys km ,dzięk motoru mówi o nim wszystko bzyczy jak skuter przy czym CBRka na pustym wydechu pięknie mruczy i nie kopci mieszanką ; :cool: -Kupujesz CBR masz cienki motor jak simson , sporo mniejszy od NSR ,pali mniej od NSR sporo mniej jest też wolniejszy Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czego sie wymaga od motoru ;] ja również jak kolega adil wybrał bym CBR 125 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.