hightimes Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Witam, Honda VTR 250 Interceptor z 1989 z przebiegiem 40k mil. Przy porannym odpalaniu maszyny, albo po długim postoju, słyszę łańcuszek rozrządu w przednim cylindrze. Wystarczy jednak, że silnik trochę pochodzi albo wkręcę silnik do 4k i problem znika. Przy schodzeniu z obrotów nic nie słychać. Na ciepłym silniku od początku cisza. Podczas jazdy wszystko jest ok. Drugi cylinder nie wydaję niepojących dźwięków. Poszukałem trochę informacji i dowiedziałem się że w tym silniku zastosowano słabej jakości napinacze. Nie znam się tym i do końca nie zrozumiałem zasady ich działania ale ma to coś wspólnego z ciśnieniem oleju. Może ktoś wie o jaki typ napinacza chodzi i będzie (nie tylko) mi w stanie pokrótce wyjaśnij zasadę jego działania? Wracając do problemu, poszukałem trochę i spotkałem się z opiniami użytkowników tego modelu, że to normalne w egzemplarzach z ponad 20k przebiegiem i radzą przywyknąć do tych dźwięków. O ile w moim przypadku traktować takie rady poważnie? Rozumiem, że najlepiej byłoby oddać moto do mechanika który sprawdzi stan łańcuszków i napinaczy. Jednak nie chce inwestować mnóstwo kasy w sprzęt którym pośmigam jeszcze 4 miesiące. Sam chcąc rozwiązać problem pomyślałem o użyciu napinacza manualnego (?) takiego typu jaki jest np. w FZR1000. I tu moje główne pytanie: Czy to zadziała i jak dobrać taki napinacz? Co powiecie na takie coś z aledrogo: http://www.moto.allegro.pl/item1039628083_..._f3_f4_f4i.html Wygląda na banalnie prostą konstrukcje, regulowana wkręcana śruba? To załatwi sprawę o ile łańcuszek jest jeszcze dobry? Jest to mój pierwszy motocykl i zakupiłem go za grosze z myślą o pierwszym sezonie, nauce jazdy i podstaw mechaniki. We wrześniu na koniec sezonu przesiadam się na coś innego stąd moje opory w inwestycje w ciemno w dwa nowe łańcuszki i napinacze od Hondy. Takie napinacze: http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycl...o/m2920sch11450 pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goguś Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Nie jestem znawca tego mpdelu,ale np CBR1000 F długo klekotał,zanim fabryka wprowadziła inny napinacz.Ja miałem VF 1000 F i też na zimnym silniku był taki dzwięk....Byc może to "urok" tego modelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Niestety to skomplikowana konstrukcja i żaden inny tam nie podejdzie a na pewno napinacz od FZR. Należy tam zajrzeć i sprawdzić czy sworznie na dźwigniach napinacza nie są nadmiernie zużyte. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.