Skocz do zawartości

wymiana napinacza rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Honda VTR 250 Interceptor z 1989 z przebiegiem 40k mil. Przy porannym odpalaniu maszyny, albo po długim postoju, słyszę łańcuszek rozrządu w przednim cylindrze. Wystarczy jednak, że silnik trochę pochodzi albo wkręcę silnik do 4k i problem znika. Przy schodzeniu z obrotów nic nie słychać. Na ciepłym silniku od początku cisza. Podczas jazdy wszystko jest ok. Drugi cylinder nie wydaję niepojących dźwięków. Poszukałem trochę informacji i dowiedziałem się że w tym silniku zastosowano słabej jakości napinacze. Nie znam się tym i do końca nie zrozumiałem zasady ich działania ale ma to coś wspólnego z ciśnieniem oleju. Może ktoś wie o jaki typ napinacza chodzi i będzie (nie tylko) mi w stanie pokrótce wyjaśnij zasadę jego działania?

 

Wracając do problemu, poszukałem trochę i spotkałem się z opiniami użytkowników tego modelu, że to normalne w egzemplarzach z ponad 20k przebiegiem i radzą przywyknąć do tych dźwięków. O ile w moim przypadku traktować takie rady poważnie?

 

Rozumiem, że najlepiej byłoby oddać moto do mechanika który sprawdzi stan łańcuszków i napinaczy. Jednak nie chce inwestować mnóstwo kasy w sprzęt którym pośmigam jeszcze 4 miesiące. Sam chcąc rozwiązać problem pomyślałem o użyciu napinacza manualnego (?) takiego typu jaki jest np. w FZR1000. I tu moje główne pytanie: Czy to zadziała i jak dobrać taki napinacz? Co powiecie na takie coś z aledrogo: http://www.moto.allegro.pl/item1039628083_..._f3_f4_f4i.html

Wygląda na banalnie prostą konstrukcje, regulowana wkręcana śruba? To załatwi sprawę o ile łańcuszek jest jeszcze dobry?

 

Jest to mój pierwszy motocykl i zakupiłem go za grosze z myślą o pierwszym sezonie, nauce jazdy i podstaw mechaniki. We wrześniu na koniec sezonu przesiadam się na coś innego stąd moje opory w inwestycje w ciemno w dwa nowe łańcuszki i napinacze od Hondy.

 

Takie napinacze: http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycl...o/m2920sch11450

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to skomplikowana konstrukcja i żaden inny tam nie podejdzie a na pewno napinacz od FZR.

Należy tam zajrzeć i sprawdzić czy sworznie na dźwigniach napinacza nie są nadmiernie zużyte.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...