Ryjek Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Otóż zabieram się właśnie za rozbieranie silnika w nowo zakupionym złomie. Może najpierw zapodam foty: głowica: http://yfrog.com/eup5090416j wał: http://yfrog.com/c9p5090419j http://yfrog.com/5up5090421j I teraz pytanie jaki wpływ na motocykl mają widoczne ubytki w głowicy oraz o czym świadczy dosyć mocne przebarwienie jednego z "odważników'' wału. Z tego co mi wiadomo to przebarwienia wału to dosyć normalne zjawisko ale w tym przypadku jest to tylko jeden odważnik i mocno przebarwiony ( podobnie jak dół korby) czy może to kwalifikować wał do wymiany. Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 A łożysko na wale od strony przebarwienia ok.? Znasz odpowiedź co tak latało pomiedzy głowicą a tłokiem, że tak poharatało głowicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexxam Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 ja znam odpowiedz co tak latalo. pierscien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryjek Opublikowano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 W zasadzie silnik i tak idzie do kapitalnego remontu, dostaje nowy tłok, korbę, łożyska na wał simeringi, tuleje do cylindra, tarcze sprzęgłowe, pompę wody i co się jeszcze znajdzie po drodze. Pytałem o wał bo nie jestem pewien czy tego typu przebarwienia klasyfikują wał do wymiany chodzi mi o to czy po przez takie przegrzanie nie została osłabiona struktura walu, czy to jest dla niego "szkodliwe" w jakikolwiek sposób. Oczywiści po rozpołowieniu silnika będę mógł sprawdzić stan wału czy nie jest skrzywiony itp, na razie interesuje mnie to przebarwienie ( po części pytanie też czysto teorytyczne dla pogłębienia mojej wiedzy). Co do głowicy mogła dostać pierścieniami ale wcześniej (pierścienie są całe). A silnik szlak trafił bo został odwrócony tłok o 180 stopni. Więc jak to jest z tymi przebarwieniami na wale i głowicą, czy głowica nadaje się do użytku czy nie wpłynie to na prace motocykla. W głowicy na tych wżerach są także drobne wystające zadziory. W jaki sposób można się ich pozbyć, drobnym pilnikiem. Wolałbym tą głowice odratować bo i tak koszt remontu jest dosyć wysoki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Głowice możesz spokojnie zostawić, tylko weź papier ścierny i pozbądź sie tych zadziorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.