hubertmtx Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Witam Mam pewne pytanie odnośnie opon do bandita. Na tył kupiłem oponke nową dunlopa d205 150/70/17 czyli taką jaką producent przewidział do mojego modelu... Okazało sie że przód też jest do wymiany po bokach już brakuje bieżnika. I dostałem od kolegi opone brigstone battlax BT45f M\C 57H ( f czyli oznaczenie front, dobrze mi sie wydaje ?) o rozmaiarze 110\80\70 a poprzednia miałem 110\70\17 I stąd moje pytania? Przeczytałem o tym że opona która jest wyższa sprawuje sie lepiej w zakrętach. Czy aby napewno jeżeli opona z tyłu ma rozmiar 70 Czy licznik nie bedzie przekłamywał jeżeli tak to w którą strone Nie śmigam jakoś super sportowo nie zamykam opon. I czy napewno końcówka w oznaczeniu opony f oznacza że jest to opona na przód? Pozdrawiam Hubertmtx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 śmiało zakładaj nie wiem jak w bandycie ale jeśli masz napęd prędkościomierza w przedniej piaście to na wyższym profilu będziesz jeździł licznikowo szybciej twoja opona to opona frontowa, miałem taką u siebie i nie byłem z niej zadowolony, topornie jeździło się na niej po zakrętach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Bandziorek Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Jeżeli chodzi o opony to rozmiar musi byc scisle przestrzegany w/g producenta. Do rozmiaru opon dopasowane jest pochylenie głowki ramy i slad wyprzedzenia. Jesli masz bandziorka 95-99 to 110/70/17 150/70/17. a jesli po 2000 to 120/60/17 160/60/17. NALEŻY SCISLE SIE TRZYMAC NORM PRODUCENTA Jesli kupujesz oponki to warto dolozyc i kupil lepsze, przyczepnosci nigdy za wiele :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zonq Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Przy większym profilu licznik będzie pokazywał niższą prędkość. Co do rozmiaru, to nie należy poprawiać producenta, ale tragedii nie będzie, szczególnie przy tak znikomej różnicy. Problem może się pojawić, jeśli masz błotnik jakoś ciasno spasowany i wsadzisz wyższą oponę to zacznie przycierać, ale to też wątpliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubertmtx Opublikowano 8 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Czyli wkońcu bedzie zaniżał, czy zawyżał? ( mi sie wydaje że zaniżał) Maly Bandziorek ja wiem jakie opony powinny być napisałem nawet ich wymiary w moim pierwszym poście...... Co do prowadzenia dużo osób twierdzi że bedzie lepsze na zakretach, czekam na dalsze opinie.... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 zonq ma rację, prędkość licznikowa będzie zaniżona sorry za mój błąd co do prowadzenia to te różnice będą raczej trudne do zauważenia przy rekreacyjnej jeździe jeśli ta guma jest świeża to śmiało zakładaj, o ile wejdzie w błotnik, o to zapytaj w temacie BANDITa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubertmtx Opublikowano 9 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Ok dzieki za informacje a posta rzeczywiście wrzuce do tematu o bandzicie, zapomniałem o nim. pozdrawiam wszystkich do zamknięcia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.