Skocz do zawartości

KTM co to za silnik 600-620-640 ???


karampa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam ktm z zatartym łożyskiem w głowicy,problem polega na tym ze w servisie z nr ramy nie zgadza sie typ silnika,na karterach tez niema z tabliczki jest GS 620 RD niby `96 rok wiec mam prośbe do forumowiczów o podpowiedź co to za silnik od którego roku był robiony,po prostu info bo nie moge kupic czesci,głównie chodzi o to co jest na ostatnim foto,sprężynka i kulka jest to podobno zaworek lub pełni taką funkcje i ma to wpływ na smarowanie w głowicy. Tu sie dopatruje zatarcia łozyska,przez słabe smarowanie,wyszukałem w necie ze długosc sprezynki nie moze byc mniejsza niz 23 mm ta moja ma 16 i według katalogu powinna byc nie kulka tylko jakis wałek ` z tego co widziałem na kompie w servisie. Dodam ze blokada wału jest po lewej stronie patrz foto 3 a nie jak piszą ze jest z przodu silnika,u mnie nic tam niema,silnik jest w środku niebieski jak na foto

silnik

2

3

4

5

Edytowane przez karampa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ktm z zatartym łożyskiem w głowicy,problem polega na tym ze w servisie z nr ramy nie zgadza sie typ silnika,na karterach tez niema z tabliczki jest GS 620 RD niby `96 rok wiec mam prośbe do forumowiczów o podpowiedź co to za silnik od którego roku był robiony,po prostu info bo nie moge kupic czesci,głównie chodzi o to co jest na ostatnim foto,sprężynka i kulka jest to podobno zaworek lub pełni taką funkcje i ma to wpływ na smarowanie w głowicy. Tu sie dopatruje zatarcia łozyska,przez słabe smarowanie,wyszukałem w necie ze długosc sprezynki nie moze byc mniejsza niz 23 mm ta moja ma 16 i według katalogu powinna byc nie kulka tylko jakis wałek ` z tego co widziałem na kompie w servisie. Dodam ze blokada wału jest po lewej stronie patrz foto 3 a nie jak piszą ze jest z przodu silnika,u mnie nic tam niema,silnik jest w środku niebieski jak na foto

Ten silnik to wersja mniej wiecej z roku 1989/1990. Po roku 90 zebatka zdawcza byla mocowana na piescienei segera. Poznaję- silnik bez wałka wyrównwazającego, z jedną pompą oleju, klasyczny silnik montwoany w tej formie do roku 1992. Kolektor wydechowy masz zdużo młodszej wersji, tak samo jak puszkę z filtrem dokłdanego oczyszczania.

Problem ze smarowaniem głowicy widze nie tylko w tym zaworku a dodatkowo też w filtrze-silniki które miały ten filtr dokładnego oczyszczania miały drugą pompę oleju, Ty masz jedną pompę oleju i nie wiem czy ona po prostu wyrabia majac do przepompowania olej dodatkowo przez ten gesty filtr który nie był montowan seryjnie, i czy głowica po prostu nie jest poszkodowana na stracie ciśnienia, nie tylko zresztą głowica..

Blokadę wału masz ok. tak były montoane z boku karteru i jest z tym ok. Silnik ten to LC4 600, prawie tak i sam jak mój z 1991, masz tylko starsze mocowanie zebatki zdaczej.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tematu sprężynki i kulki??? Przemyć i montować???

Raczej tak. Bardziej się martwię tym dołozonym zestawem filtrującym pochodzącym z silnika z dwiema pompami oleju. Osobiście bym tą puszkę z filtrem całkowicie pominął, jak na tą pojedyńcza pompe to może być za suży spadek ciśnienia na nim. Przez to niższe ciśnienie na smarowaniu wału korbowego, niższe ciśnienie na dyszy chłodzącej tłok od spodu, niższe cisnienie oleju w głowicy.

Za jakieś 3 tygodnie wróci mój brat i moze zmierzyćtą spręzynkę ile ma mm, kupił ode mnie moją KTM i do tej pory ją ma, mieszka W-wie jakby Ci to w czymś ułatwiło.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po dłuższym czasie nieobecnosci ale znów mam pytanko,łozysko zakupiłem ori. w servisie i tu małe zdziwienie jak otworzyłem pudełko,czy zamknięte łozysko moze być w silniku, bo stare napewno było otwarte

 

 

 

 

http://zapodaj.net/b7c51195bc5f.jpg.html

Edytowane przez karampa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następne pytanie odnosnie złozenia sprzągła,czy za tym długim prętem (tam w silniku) powinna być kulka bo cos mi swita że bybła jak zimą rozbierałem a troche czasu minęło i drugie pytanie czy pod podkładką ta zaginaną na koszu sprzegłowym powinna być jeszcze jedna zwykła tak jak mam to złozone i widać na zdjęciu.Problem mój polega na tym ze po nacisnięci sprzegła lekko wypycha sie srodek bocznej kapy (pokrywy silnika) po złorzeniu silnika,z góry dzieki za podpowiedzi

 

http://zapodaj.net/8fe44da06372.jpg.html

http://zapodaj.net/dff0b10c0de2.jpg.html[/img]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...