karampa Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam mam ktm z zatartym łożyskiem w głowicy,problem polega na tym ze w servisie z nr ramy nie zgadza sie typ silnika,na karterach tez niema z tabliczki jest GS 620 RD niby `96 rok wiec mam prośbe do forumowiczów o podpowiedź co to za silnik od którego roku był robiony,po prostu info bo nie moge kupic czesci,głównie chodzi o to co jest na ostatnim foto,sprężynka i kulka jest to podobno zaworek lub pełni taką funkcje i ma to wpływ na smarowanie w głowicy. Tu sie dopatruje zatarcia łozyska,przez słabe smarowanie,wyszukałem w necie ze długosc sprezynki nie moze byc mniejsza niz 23 mm ta moja ma 16 i według katalogu powinna byc nie kulka tylko jakis wałek ` z tego co widziałem na kompie w servisie. Dodam ze blokada wału jest po lewej stronie patrz foto 3 a nie jak piszą ze jest z przodu silnika,u mnie nic tam niema,silnik jest w środku niebieski jak na foto silnik 2 3 4 5 Edytowane 28 Kwietnia 2010 przez karampa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Daj foty kolego, jak jest to niebieski silnik to może Ci pomoge bo miałem kilka lat LC4 na takim silniku starszej generacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karampa Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Daj foty kolego, jak jest to niebieski silnik to może Ci pomoge bo miałem kilka lat LC4 na takim silniku starszej generacji. troche trudne to dodawanie fotek na tym forum :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam mam ktm z zatartym łożyskiem w głowicy,problem polega na tym ze w servisie z nr ramy nie zgadza sie typ silnika,na karterach tez niema z tabliczki jest GS 620 RD niby `96 rok wiec mam prośbe do forumowiczów o podpowiedź co to za silnik od którego roku był robiony,po prostu info bo nie moge kupic czesci,głównie chodzi o to co jest na ostatnim foto,sprężynka i kulka jest to podobno zaworek lub pełni taką funkcje i ma to wpływ na smarowanie w głowicy. Tu sie dopatruje zatarcia łozyska,przez słabe smarowanie,wyszukałem w necie ze długosc sprezynki nie moze byc mniejsza niz 23 mm ta moja ma 16 i według katalogu powinna byc nie kulka tylko jakis wałek ` z tego co widziałem na kompie w servisie. Dodam ze blokada wału jest po lewej stronie patrz foto 3 a nie jak piszą ze jest z przodu silnika,u mnie nic tam niema,silnik jest w środku niebieski jak na foto Ten silnik to wersja mniej wiecej z roku 1989/1990. Po roku 90 zebatka zdawcza byla mocowana na piescienei segera. Poznaję- silnik bez wałka wyrównwazającego, z jedną pompą oleju, klasyczny silnik montwoany w tej formie do roku 1992. Kolektor wydechowy masz zdużo młodszej wersji, tak samo jak puszkę z filtrem dokłdanego oczyszczania. Problem ze smarowaniem głowicy widze nie tylko w tym zaworku a dodatkowo też w filtrze-silniki które miały ten filtr dokładnego oczyszczania miały drugą pompę oleju, Ty masz jedną pompę oleju i nie wiem czy ona po prostu wyrabia majac do przepompowania olej dodatkowo przez ten gesty filtr który nie był montowan seryjnie, i czy głowica po prostu nie jest poszkodowana na stracie ciśnienia, nie tylko zresztą głowica.. Blokadę wału masz ok. tak były montoane z boku karteru i jest z tym ok. Silnik ten to LC4 600, prawie tak i sam jak mój z 1991, masz tylko starsze mocowanie zebatki zdaczej. Edytowane 28 Kwietnia 2010 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karampa Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 A co do tematu sprężynki i kulki??? Przemyć i montować??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Berserkers Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Dokładnie to KTM 600 EGS produkowany od 1989 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 A co do tematu sprężynki i kulki??? Przemyć i montować??? Raczej tak. Bardziej się martwię tym dołozonym zestawem filtrującym pochodzącym z silnika z dwiema pompami oleju. Osobiście bym tą puszkę z filtrem całkowicie pominął, jak na tą pojedyńcza pompe to może być za suży spadek ciśnienia na nim. Przez to niższe ciśnienie na smarowaniu wału korbowego, niższe ciśnienie na dyszy chłodzącej tłok od spodu, niższe cisnienie oleju w głowicy. Za jakieś 3 tygodnie wróci mój brat i moze zmierzyćtą spręzynkę ile ma mm, kupił ode mnie moją KTM i do tej pory ją ma, mieszka W-wie jakby Ci to w czymś ułatwiło. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karampa Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 (edytowane) Witam po dłuższym czasie nieobecnosci ale znów mam pytanko,łozysko zakupiłem ori. w servisie i tu małe zdziwienie jak otworzyłem pudełko,czy zamknięte łozysko moze być w silniku, bo stare napewno było otwarte http://zapodaj.net/b7c51195bc5f.jpg.html Edytowane 15 Maja 2010 przez karampa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 To uszczelnienie często sie usuwa jak sie kupuje np. jakieś zamienniki ktore idą do wnętrza silnika a mają to uszczelnienie. Ale tu jest oryginalne łożysko, wiec troche inna sytuacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karampa Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Następne pytanie odnosnie złozenia sprzągła,czy za tym długim prętem (tam w silniku) powinna być kulka bo cos mi swita że bybła jak zimą rozbierałem a troche czasu minęło i drugie pytanie czy pod podkładką ta zaginaną na koszu sprzegłowym powinna być jeszcze jedna zwykła tak jak mam to złozone i widać na zdjęciu.Problem mój polega na tym ze po nacisnięci sprzegła lekko wypycha sie srodek bocznej kapy (pokrywy silnika) po złorzeniu silnika,z góry dzieki za podpowiedzi http://zapodaj.net/8fe44da06372.jpg.html http://zapodaj.net/dff0b10c0de2.jpg.html[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.